Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy

Onderhoud begonnen met het opruimen vd drijfplanten Uitdunnen en een hele boel lange wortels afhalen waren bijna 40cm lang inmiddels

8150E940-3730-488C-90A2-9945D8D033FA.jpeg
 
Dat is flink ingekort dus Albert. Misschien is de Drijfbamboe ook leuk voor je bak.
 
Uitloper van de Bleheri afgeknipt en met wortels in de bodem gezet Eens zien of het lukt om ze zelf te kweken


A4F31ED9-B52C-4C36-B324-DC0FA9B28A17.jpeg
 
Albert, op de tweede foto en de vierde van boven zie ik een probleem wat ik had in mijn bak. Vuil, beter gezegd misschien, zweefvuil. Nu past dat misschien in jouw bak, in de mijne beslist niet. Het bleek dat ik een (te) hoog nitraat niveau had (bijna 50). Nu heb ik dat naar beneden gekregen naar 10, de vervuiling is verdwenen en mijn planten zijn weer prachtig schoon. Maar waarom mijn nitraatniveau nu zo hoog was heb ik nooit precies kunnen achterhalen, erg onbevredigend allemaal, daarom ben ik erg benieuwd naar jouw waterwaarden. Alvast dank voor je reactie!
IMG_20190208_180621.jpg
 
@benvo. Heb zojuist mn nitraat gemeten na je opmerking en ik zit rond de 10. Ik test trouwens bijna nooit mn water.
De bak draait nu bijna 2 jaar, misschien maar eens een keer weer helemaal leeg halen. Dat zweefvuil blijft wel een beetje mijn probleem.

Kan toch te maken hebben met de stroming in de bak. Heb er 2 Eheim filters op draaien, de 4/600 en de 4e+ 350.
Kan eens proberen om ze nieuw in te richten met andere watten etc. Want ze moeten het makkelijk aankunnen.
 
@benvo. Heb zojuist mn nitraat gemeten na je opmerking en ik zit rond de 10. Ik test trouwens bijna nooit mn water.
De bak draait nu bijna 2 jaar, misschien maar eens een keer weer helemaal leeg halen. Dat zweefvuil blijft wel een beetje mijn probleem.

Kan toch te maken hebben met de stroming in de bak. Heb er 2 Eheim filters op draaien, de 4/600 en de 4e+ 350.
Kan eens proberen om ze nieuw in te richten met andere watten etc. Want ze moeten het makkelijk aankunnen.

Albert,

Wat je als eerste eens kunt proberen.

Aan welke kant zuigt jou zwaarste pomp? Stel dit is links. Richt dan alle uitstroompijpjes naar de rechter voor hoek. (of linksvoor als de pomp rechts zuigt)
En echt goed richten.
Je zult zien dat je een betere rondgang door de bak krijgt.
Nu heb je alles pijpjes een andere richting gegeven.

Ik zou dit eerst 2-3 dagen proberen.
 
@benvo. Heb zojuist mn nitraat gemeten na je opmerking en ik zit rond de 10. Ik test trouwens bijna nooit mn water.
De bak draait nu bijna 2 jaar, misschien maar eens een keer weer helemaal leeg halen. Dat zweefvuil blijft wel een beetje mijn probleem.

Kan toch te maken hebben met de stroming in de bak. Heb er 2 Eheim filters op draaien, de 4/600 en de 4e+ 350.
Kan eens proberen om ze nieuw in te richten met andere watten etc. Want ze moeten het makkelijk aankunnen.
Ik ben dat zweefvuil nu volledig kwijt. Het had in één week mijn volledige achterwand en alle planten aangetast. Het duurde daarna 5 weken van voortdurend water verversen en telkens aangetaste bladeren snoeien en heel veel schoonmaken eer alles weer op orde was. Ik snap er nog niets van waar dit plotseling vandaan kwam. Mijn filter is trouwens een JBL e1501. Dat op een Juwel Rio 180 met achterin over de volle breedte een spraybar.
 
Gelijk maar weer eitjes afzetten


00F18ECA-348E-4986-BCE5-2D0A0229CEFE.jpeg
 
Ze hebben er zin in. Is dit nu de vrouw?
 
Schoon water en voorjaar doet voortplanten :D
Mooi aantal eitjes overigens, laat je het afmaken zover als ze kunnen komen?
 
Schoon water en voorjaar doet voortplanten :D
Mooi aantal eitjes overigens, laat je het afmaken zover als ze kunnen komen?
Inderdaad Ton, ik zie wel wat t wordt.

@NicoleE ik ga dr wel van uit, want zij lefgt de eitjes......toch?
 
@NicoleE ik ga dr wel van uit, want zij lefgt de eitjes......toch?
Dat was mij niet duidelijk uit de foto. Voor mij had het ook de man kunnen zijn die aan het bevruchten was, maar ik meende dat ik een legbuis zag. Was niet zeker.
 
Ziet er weer mooi uit Albert! De kardinalen knallen echt.
 
Mooie manen! De cory's staan ook knap op de foto :)
 
3E428ACC-AFAC-4BB1-8CD4-BC67F05BA3CD.jpeg


96A0F9C8-2738-4FCF-84BD-3FCE81CEE681.jpeg
 
Zie ik het nou zo slecht, of is jou bodem echt zo vies in het midden??
 
Die bodem springt bij ook gelijk in het oog en dat is een beetje jammer van zo n mooie bak.
 
Zie ik het nou zo slecht, of is jou bodem echt zo vies in het midden??

Die bodem springt bij ook gelijk in het oog en dat is een beetje jammer van zo n mooie bak.

Dat is alleen het middendeel, heb er al een hele boel weggezogen. Als ik het echt goed weg wil halen gaan alle planten en hout er weer ff uit. En dat ga ik binnenkort dus doen, als ik me er teveel aan stoor.

Heb de uitstromen ook al meer gericht maar dat heeft ook nog geen effect.
Wat er ligt zijn overblijfselen van de eiken- en beukenblad die ik af en toe in de bak doe.

De vissen vinden het wel lekker trouwens om er door te zoeken, vooral de Schaakborden.
En de waterwaardes blijven ook stabiel, dus het is meer voor het oog dat je je eraan kunt storen.
 
Wat zijn je appelslakken groot! Die op de ruit is gewoon giga.
 
Ff nieuwe foto om mn nieuwe foon te testen iPhoneXR
Vanmiddag ff drastisch gesnoeit
97D82E13-609C-4141-BAFD-D3794C8B9CF9.jpeg
 
Niks mis mee Albert.
 
Niks mis mee Albert.
Eerste testfoto Ton. Camera is beter als vd SE ben ik nu al achter.
Telefoon is ook lekker snel, wel wat groter overigens.
Aanbieding van Ziggo/Vodafone.
 
Mijn post ging niet allen over je toestel maar voornamelijk over je bak ;)
 
Lijkt wel meer kleur in de bak.

En je hebt wat vuil opgeruimd.:thumbs:
 
Terug
Bovenaan