Aquatlantis fusion 200x60x70 betonlook van Eric79


Gij heeft goede connecties met de grootste aquariumplanten kwekerij van Europa!
Mooie stuken hout en planten :thumbs:
Naar een beetje hout van formaat is het goed zoeken tegenwoordig
Bak ziet er nu al top uit nu zoals je zegt co2 en vergeet de plantenvoeding niet zeker met de verlichting die je hebt en voor je zelf een:cool: :D
 
Gij heeft goede connecties met de grootste aquariumplanten kwekerij van Europa!
Mooie stuken hout en planten :thumbs:
Naar een beetje hout van formaat is het goed zoeken tegenwoordig
Bak ziet er nu al top uit nu zoals je zegt co2 en vergeet de plantenvoeding niet zeker met de verlichting die je hebt en voor je zelf een:cool: :D

ik heb ook erg vaak dank je wel gezegd! ;-) Hout dat ook meteen doet zinken valt ook al niet mee, ik had 3 maanden geleden een stuk hout in een bak met water gelegd buiten en die drijft nog steeds, was ook een erg dik lomp stuk....ik heb hier nu 4 mooie grote stukken meegenomen...ik geloof dat ze nog 30 bigbags had liggen met diverse formaten..... (ik kom nog wel eens terug!!)

co2 staat aan, moet de elektrode nog ijken, plantenvoeding heb ik rustig aan gedaan op een of andere manier, heb nog maar 2 van de 4 lampen aanstaan.
heb nu voor de zekerheid aan beide kanten een co2 eitje gehangen voor controle....
nu komt het neer op de puntjes zetten, kabeltjes netjes wegwerken....en genieten...

De transformatoren van de lampen worden behoorlijk warm, die ga ik tegen de bovenkant van het meubel aan zetten, hopelijk geeft dat zijn warmte dan nog een beetje af. Volgens mij hoef ik me geen zorgen te maken want die dingen zijn er voor gemaakt om warm te worden,.... (toch?)

hier een totaaltje (eheim skimmertje verdwijnt op den duur)

2019-01-17 14.02.33.jpg

van rechts...
2019-01-17 14.02.41.jpg


naar midden

2019-01-17 14.02.47.jpg


naar links

2019-01-17 14.02.53.jpg

huidige bewoners rode muggelarven (levende) die in de emmer met grind zijn meegekomen. Van die kleine beestjes die op het wateroppervlakte leven (die springers) meegekomen met de planten.... 1 algentabletje alvast erin voor de algen.... ;-) of bacteriën opstart is misschien beter....

kastje rechts
2019-01-17 14.03.09.jpg

kastje links
2019-01-17 14.03.39.jpg

en de middenkastjes moeten nog goed gelegd worden....
2019-01-17 14.03.21.jpg
2019-01-17 14.03.28.jpg


als ik de woonkamer binnen kom lopen zie ik meteen de ph waarde...mooier was geweest als het kabeltje aan de andere kant zat, maar daar zit ik minder vaak.... (of je ergens lang over na kunt denken....)

2019-01-17 14.03.48.jpg


wordt vast vervolgd.....opmerkingen? ik denk er graag over na!!!
 
Ziet er erg goed uit! Mooie aquascape zo met dat hout. Is echt wel lekker zo'n adresje. Heb ik ook wel oren naar,dus als je dit weg geeft mag je mij ook een berichtje sturen!
Onze Aquatlantis fusion 150 komt over paar weken.
 
Ziet er erg goed uit! Mooie aquascape zo met dat hout. Is echt wel lekker zo'n adresje. Heb ik ook wel oren naar,dus als je dit weg geeft mag je mij ook een berichtje sturen!
Onze Aquatlantis fusion 150 komt over paar weken.

Weggeven??? Verkopen via Mp bedoel je zeker?

Toch nog een gekkigheidje om uit te zoeken., ph controller aangesloten en de electrode opnieuw geijkt... blijft de ph waarde erg fluctueren. Dan zie je 6.85 springt naar 6.86, weer terug en weer maar .68, dan .69 en weer terug.....
Dit zag ik op de oude aquarium niet.... electrode heeft netjes in de ph7 vloeistof gezeten, bij gebrek aan de juiste vloeistof (kc?) in het originele witte potje.... bij het eruit halen zat die vloeistof er nog in.
Mijn originele kh waarde was rond de 5 a 6, maar heb het idee dat dit nu hoger ligt....
Ik heb nog een reserve electrode liggen, dus kan kijken of die anders reageert.

Ik heb de draadjes van de lampen en elektrode door een kabelgootje lopen,... zou het daar aan kunnen liggen?
Lijkt me vreemd....
Heb al wat nagelezen, maar kom er nog niet echt achter wat het zou zijn....

Wordt vervolgd!
 
Mooie start hoor!
Leuk zo een plantenconnectie! Zien er gezonde, frisse planten uit.
Leuk beplant ook, hopelijk slaat alles vlot aan en groeit de bak mooi in.

Hoe lang brandt je verlichting om te starten?

Een vraagje:
Weet je de naam van het donkergroene grasachtige plantje, rechts in de bak, halverwege de diepte.
Dus het enkele bosje, net voor je achtergrondplanten...
Is dat misschien toevallig per ongeluk "Ophiopogon Kyoto"? KLIK
Of zie ik het totaal verkeerd? :rolleyes:

Daar lijkt het alvast hard op (vind ik) en dat is een plantje dat om één of andere reden heel vaak consequent als "aquariumplant" wordt verkocht maar het eigenlijk echt niet is...
Als het effectief O. Kyoto is dan gaat ze hoe dan ook doodgaan onder water (het kan soms even duren maar verdrinken zal ze) dus dan kan je ze beter ineens op de vensterbank zetten...

En in dat geval ga je toch even (liefdevol) aan je connectie zijn/haar oren moeten trekken!
;)


van rechts...
2019-01-17-14-02-41-jpg.266350

Succes!
 
Weggeven??? Verkopen via Mp bedoel je zeker?

Toch nog een gekkigheidje om uit te zoeken., ph controller aangesloten en de electrode opnieuw geijkt... blijft de ph waarde erg fluctueren. Dan zie je 6.85 springt naar 6.86, weer terug en weer maar .68, dan .69 en weer terug.....
Dit zag ik op de oude aquarium niet.... electrode heeft netjes in de ph7 vloeistof gezeten, bij gebrek aan de juiste vloeistof (kc?) in het originele witte potje.... bij het eruit halen zat die vloeistof er nog in.
Mijn originele kh waarde was rond de 5 a 6, maar heb het idee dat dit nu hoger ligt....
Ik heb nog een reserve electrode liggen, dus kan kijken of die anders reageert.

Ik heb de draadjes van de lampen en elektrode door een kabelgootje lopen,... zou het daar aan kunnen liggen?
Lijkt me vreemd....
Heb al wat nagelezen, maar kom er nog niet echt achter wat het zou zijn....

Wordt vervolgd!

Kabel van pH electrode niet bij andere kabels laten lopen. Zeker NIET VOOR GROTE AFSTANDEN.

Er komen dan zwerfstromen in de kabel. Dit komt door magnetische velden van de andere kabels.
Deze velden wekken een stroom op in de electrode kabel.

Vooral wisselstroom. 24 volt gedimde gelijkstroom is ook wisselstroom. Gaat met een paar kHz aan en uit.
 
Wat is jou materiaal mooi geordend! Ik ben benieuwd hoe de bak eruit zal zien als alles ingegroeid is.


Ik heb de draadjes van de lampen en elektrode door een kabelgootje lopen,... zou het daar aan kunnen liggen?

Kabel van pH electrode niet bij andere kabels laten lopen.
Biljoenblik heeft gelijk. De voeding van de lampen kan zeker een oorzaak zijn. Al helemaal als er LED verlichting gebruikt wordt die niet op 100% wordt gevoed (wat in vele gevallen standaard niet gedaan wordt). Dat heeft veel hoogfrequente storing
 
Mooie start hoor!
Leuk zo een plantenconnectie! Zien er gezonde, frisse planten uit.
Leuk beplant ook, hopelijk slaat alles vlot aan en groeit de bak mooi in.

Hoe lang brandt je verlichting om te starten?

Een vraagje:
Weet je de naam van het donkergroene grasachtige plantje, rechts in de bak, halverwege de diepte.
Dus het enkele bosje, net voor je achtergrondplanten...
Is dat misschien toevallig per ongeluk "Ophiopogon Kyoto"? KLIK
Of zie ik het totaal verkeerd? :rolleyes:

Daar lijkt het alvast hard op (vind ik) en dat is een plantje dat om één of andere reden heel vaak consequent als "aquariumplant" wordt verkocht maar het eigenlijk echt niet is...
Als het effectief O. Kyoto is dan gaat ze hoe dan ook doodgaan onder water (het kan soms even duren maar verdrinken zal ze) dus dan kan je ze beter ineens op de vensterbank zetten...

En in dat geval ga je toch even (liefdevol) aan je connectie zijn/haar oren moeten trekken!
;)




Succes!

Een lamp gaat om 12.00 uur aan op 75% tot 18.00 uur en een andere om 13.00 tot 18.00 ook op 75%....om eerlijk te zijn heb ik nog geen goed lichtpalen gemaakt, maar durf ik ook nog niet hard op die “gaspedaal te drukken met de opstart. Een lamp gaat nog helemaal niet aan. Een controller is luminus, de ander de 1 plus en een Aquatlantis controller 1.
Ik heb sinds gisteren een splitter dus kan ik er 2 gelijktijdig aan gaan sturen, maar mijn vrouw vond dat het tijd was voor “quality time” op de bank..,,een lichtpalen voorstel....er mag over nagedacht worden....ik wilde iets met dat maanlicht doen met luminus.

Ze hadden me “losgelaten in de kweekruimte en ze zei al dat ik een paar planten had die beter in het palidarium kunnen....ik verwacht dat je je planten goed kent en zal ze eruit halen!

@biljoenblik thanks! Ik ga ermee aan de slag! Een reset lijkt me verstandig....hoeveel afstand zal wel voldoende zijn? Of heb ik de elektrode nu verknald (het draad dan)

@Madscan bedankt voor de bevestiging! Alleen de lichtdraadjes zijn nog goed geordend, maar de rest komt zeker nog, het zijn er alleen zo veel! Vooral die lampen draden zijn lastig, 2 draden naar een 1 naar de controller met een heeeel lang dun draadje, naar de led driver, naar het stopcontact en dat 4 keer! Vandaar ook een splitter om afscheid te nemen van de Aquatlantis controller 1.

Mooie bak. Vind de kleur ook mooi.

De betonlook, met dank aan mijn schoonmoeder,....die had de lichtere kleur uitgekozen. Mijn vrouw wilde eigenlijk de eiken, maar alles hier in huis lijkt van eiken gemaakt te zijn..,,,ben er zelf ook heeeeeel erg blij mee!
 
Weggeven??? Verkopen via Mp bedoel je zeker?

Toch nog een gekkigheidje om uit te zoeken., ph controller aangesloten en de electrode opnieuw geijkt... blijft de ph waarde erg fluctueren. Dan zie je 6.85 springt naar 6.86, weer terug en weer maar .68, dan .69 en weer terug.....
Dit zag ik op de oude aquarium niet.... electrode heeft netjes in de ph7 vloeistof gezeten, bij gebrek aan de juiste vloeistof (kc?) in het originele witte potje.... bij het eruit halen zat die vloeistof er nog in.
Mijn originele kh waarde was rond de 5 a 6, maar heb het idee dat dit nu hoger ligt....
Ik heb nog een reserve electrode liggen, dus kan kijken of die anders reageert.

Ik heb de draadjes van de lampen en elektrode door een kabelgootje lopen,... zou het daar aan kunnen liggen?
Lijkt me vreemd....
Heb al wat nagelezen, maar kom er nog niet echt achter wat het zou zijn....

Wordt vervolgd!

Haha ik bedoelde of je het adresje weg geeft hoe je aan dat mooie hout komt. Niet om het hout zelf weg te geven ;). Maar als je het zelf verkoopt hou ik me ook aanbevolen.
 
Haha ik bedoelde of je het adresje weg geeft hoe je aan dat mooie hout komt. Niet om het hout zelf weg te geven ;). Maar als je het zelf verkoopt hou ik me ook aanbevolen.

:)
Ze verkopen helaas niet aan particulieren! Ik heb er ooit een rekfoliemachine verkocht en sindsdien contact gehouden natuurlijk!
 
Deze zijn er dan nu ook uitgehaald!
2019-01-19 11.16.17.jpg

Die grotere donkergroene en korte donkergroene!

Staan nu hier
2019-01-19 13.46.03.jpg


2019-01-19 13.46.06.jpg


2019-01-19 13.46.13.jpg


Ga het nog aankijken!

2019-01-19 11.42.09.jpg


Zo netjes had ik nog niet alles! Lijkt me verstandig om aan te pakken en te zien of het scheelt met de storing.....

2019-01-19 11.42.19.jpg


Zoiets had ik in gedachten!

De led driver tegen de bovenkant aan voor de warmte,...ik verwacht niet dat ze de warmte aan het aquarium afgeven, maar zo zitten ze ook niet in de weg!

2019-01-19 13.46.16.jpg
 
Sluit me graag aan wat de kabel van de co2 betreft bij Marcel en nee de kabel is niet kapot
Gewoon bij ander kabels weg halen of afschermen.
Zelf heb ik dat gedaan met oud stuk coaxkabel binnenkern verwijderd van de coaxkabel en draad van de probe er door gestoken klaar
Enige nadeel is dat je de bnc steker er voor moet demonteren :eek::D
Nu kan ik tenminste mijn kas of trui weer in de buurt van de bak aan of uit trekken :D:D
 
Mijn electrode kabel loopt ook wel een stukje bij de led kabels. Waar deze het aquarium in gaat.

De rest hangt los achter de bak.

Jij wilt alles via gootjes. Dus zou de elektrode kabel en controller rechts van het kastje houden.

De andere voedingen en kabels links in het kastje. Dan zal het wel goed gaan.

Of omgekeerd kan ook he!
 
Probleem opgelost! Ik heb de draden uit de gootjes gehaald en tegen de achterkant aangeplakt met zwarte isolatie tape.

De volgende uitdaging heeft zich ook al gemeld, een terugslagventiel die lekt,...maar dat is eenvoudig op te lossen door een nieuwe te kopen.



2019-01-19 19.59.22.jpg


In mijn juwel Rio 300 kreeg ik de ph makkelijk maar 6,8 of 6,4...nu is dit wel een stuk lastiger door de grootte.
Ondanks een goed werkende reactor van aquamedic zal hier nog wel het een ge finetuned moeten worden.
Ik was zo slim om voor de spraybar die onderop de bodem zit een flink stuk hout te leggen, hierachter zit ook meteen de inlaat van die zelfde filter.... morgen weer natte handen halen!

En zo gaan we weer door!
 
Update nu, staat nu klein weekje te draaien met planten e.d.
Straks een keer waardes meten en afhankelijk daarvan waterwissel....

2019-01-23 13.39.26.jpg


2019-01-23 13.40.04.jpg


2019-01-23 13.39.31.jpg


2019-01-23 13.40.36.jpg


2019-01-23 13.40.51.jpg


2019-01-23 13.40.25.jpg
 
Ziet er goed uit, fraaie scape en mooi beplant.
Ik zie wel dat je links drie echinodorussen dicht op elkaar hebt staan. Dit is zinloos. Deze planten worden echt reusachtig dus op den duur houd je alleen de sterkste (grootste) over. De andere twee verstikken. Als je er twee wat verder van elkaar zet, en de derde rechtsachter om dat gat te vullen, verwacht ik dat het beter gaat werken op de lange termijn :D

Succes!
 
De eerste waterwissel is een feit!

2019-02-01 22.07.42.jpg


Ff passen en meten op de kraan....

2019-02-01 22.08.07.jpg


Gelukkig past ie er mooi omheen....in de toekomst wel een andere oplossing zoeken want ik moet aardig wat kracht zetten om de slang op de kraan te krijgen.

Bruinalg! Ik ben goed bezig....

2019-01-31 13.20.56.jpg


Hierna 150ml plantenvoeding toegevoegd all in one...en ook was de CO2 fles leeg vandaag dus die is ook meteen gevuld!
Morgen her en der wat plantjes snoeien en verplaatsen...
 
:thumbs:

heb je geen schroefdraad op de kraan?

Ik kan het dopje eraf halen en dan zie je een kort schroefdraadje, de zwarte slang is alleen 20mm diameter.
Het zou een klik op en af systeem moeten worden,....ideeen?
 
20190202_081136.jpg
20190202_081122.jpg

Je kan ook zo'n verloop stukje gebruiken, die draai je op de kraan en de Gardena koppelstuk klik je erop.
 
Welk merk..?
Die van The Planted Box zegt 30ml per week voor een zwaarbeplant aquarium met CO2.

Ik gebruik aquariumbemesting.nl met 25ml per 100 liter!

@Fozzy prijzig dingetje, maar denk dat het wel zoiets gaat worden! Bedankt voor het meedenken!

@Roadster zou die ook in 20mm uitvoerkant zijn???
 
Er zijn verloopstukjes zijn die geschikt zijn voor 19 mm slang. Toen ik grotere zocht hadden ze die iig niet bij de bouwmarkten waar ik geweest ben.
 
Prachtige bak heb je Eric. Je techniek heb je ook mooi op orde:thumbs:
Ik zie dat je 2 Eheim filters onder je aquarium hebt staan. Is dit voldoende op zo'n grote bak?
 
Prachtige bak heb je Eric. Je techniek heb je ook mooi op orde:thumbs:
Ik zie dat je 2 Eheim filters onder je aquarium hebt staan. Is dit voldoende op zo'n grote bak?

Eenmaal jbl1501 met vooral sponsmateriaal aangesloten op de CO2 reactor en externe heater en eenmaal eheim professionele 3 1200xl

Die eerste doet bruto 1500 liter per uur en die eheim 1700 liter bruto per uur.
5 a 6 keer inhoud bak per uur filteren lijkt me adequaat....
Inlaten van de filters zijn zeer efficiënt door de bodem van het aquarium, dus ik verwacht geen probleem.
 
Eenmaal jbl1501 met vooral sponsmateriaal aangesloten op de CO2 reactor en externe heater en eenmaal eheim professionele 3 1200xl

Die eerste doet bruto 1500 liter per uur en die eheim 1700 liter bruto per uur.
5 a 6 keer inhoud bak per uur filteren lijkt me adequaat....
Inlaten van de filters zijn zeer efficiënt door de bodem van het aquarium, dus ik verwacht geen probleem.

Oké top! Alles gaat en staat ook wel welk bestand je gaat nemen natuurlijk. De 2 filters zouden op mijn 2 meter bak zeker niet voldoende zijn maar ik heb ook een vrij zwaar bestand met flinke vervuilers.
Ik heb een bioloog èn een e901 onder mijn aquarium staan en nog gaat het niet helemaal zoals ik het wil.
 
Bak ziet er fraai uit zo Eric met dat hout.

Helemaal mee eens! :petjeaf:

Kleine puntjes op de i vallen wel op, diie grote anubias in het midden van de bak vangt lekker veel licht, hier begint nu groene punt alg op te komen,... die ga ik verplaatsen want dezelfde anubias die wat donkerder staat heeft geen last.
En zo moet er nog een Lotus komen, die heeft de kwekerij niet!
Net een huis dat aquarium.....
 
Oké top! Alles gaat en staat ook wel welk bestand je gaat nemen natuurlijk. De 2 filters zouden op mijn 2 meter bak zeker niet voldoende zijn maar ik heb ook een vrij zwaar bestand met flinke vervuilers.
Ik heb een bioloog èn een e901 onder mijn aquarium staan en nog gaat het niet helemaal zoals ik het wil.

Het wordt een gezelschap bakkie! Ik twijfel nog tussen de ‘grote’ vis diamantgoerami of boesmani (?) zeg ik die laatste goed, regenboog vis?!

Ik vind geophagus hele mooie beesten, maar zwart grind en Mn focus op planten maakt het geen goede keus voor nu!
 

Terug
Bovenaan