Aquatlantis fusion, aansluit vraagje.


L

Luc1977

Guest
Goedenacht allen,

Een goede vriend van mij heeft een aquatlantis fusion 150 gekocht, nu heb ik hier op het forum al veel gelezen erover dat die luminus controller niet je van het is. Deze heeft hij helaas wel erbij.

Het aansluiten ervan vinden wij eigenlijk al een crime, al die kabels. Zondag ga ik een poging wagen om het ding in te stellen, alleen die minuut donker gaat hem denk ik niet bevallen. Mij ook niet overigens. Maar is mijn aquarium niet.

Momenteel heb ik 1 (links en rechts dus eigenlijk 2) lichtbalk aangesloten, met 2 controllers, beide lampen alleen op de kleur uitgang, omdat het anders veel te fel is tijdens het indraaien, Hoe sluit ik beide op 1 controller aan? met alleen kleur? zodat het als het ware als 1 in te stellen is. Hij wil waarschijnlijk maar 1 lichtbalk gebruiken nl. En kan ik dan toch alle functionaliteiten gebruiken? zonsopgang etc. of kan dit alleen als het aangesloten is zoals het hoort? en hoe sluit ik dan de balken aan? wil het liefst links en rechts op 1 controller aansluiten. Had eerst de voorste en achterste balk op 1 controller zitten, maar dat was ook niks. Ben niet bepaald handig, dus hulp zou heel fijn zijn!
 

Bijlagen

  • aquatlantis.jpg
    aquatlantis.jpg
    19.5 KB · Weergaven: 168
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze controller ook en die werkt perfect hoor alleen de app die je erbij kan downloaden is minder en werkt vaak niet goed. Volgens mij kun je met een splitter werken die verkrijgbaar is maar ik werk zelf maar met 1 controller en 2 balken.
 
Ok, maar is die controller dan ook via het kastje in te stellen? dus zonder de app? hij wil in principe ook maar met 2 balken werken, omdat het anders veel te licht is. Heb je toevallig een voorbeeld hoe het bij jou is aangesloten? of gewoon 2 in, en bij de out kleur op kleur? alvast bedankt!
 
Ja hoor dat is erg eenvoudig Luc. Links gaat de stroom in van de voeding in 2 ingangen en rechts de 2 pluggen van de balken. Erg eenvoudig dus.
 
Oke, vriend van me wil graag zonsopgang en ondergang simuleren, en daarna nacht, blauwig licht. Ik ga me er morgen eens aan geven, vond de beschrijving niet echt duidelijk. Bedankt!

Maar jij stelt hem dan via het kastje in? of ook via de app.
 
Ik heb de Fusion 120 en met die standaard balken kin je de kleuren niet regelen verder
Alleen opkomst en ondergang van de zon.
 
hmm dat gaat hij niet leuk vinden denk ik. Want heb ze nu "verkeerd" aangesloten, zodat alleen de kleuren branden, en dat is op zich goed aan te zien. Nu een manier vinden om 2 balken op die manier aan te sluiten zodat het ook in te stellen is. Hij wil graag blauwig licht, zoals ook op de foto te zien is. Bedankt voor je reactie!
 
Ja zover ik weet kan dat niet met de standaard balken van de 120. Maar wie weet kan een ander je dat zeggen of het toch mogelijk is.
 
lets hope so! dankje!
 
Leuk dat je samen met een vriend aan de slag bent met aquaria. Altijd leuk om iemand in de buurt te hebben waar je zo nu en dan eens wat mee kunt uitwisselen aan kennis, vissen of planten.
 
Ja is het ook! Al was mn netwerk paar jaar geleden stuk groter.
 
Zo te zien kan je het wel per kanaal instellen?

 
Ja ik kan per kanaal de lichtsterkte instellen inderdaad maar niet de kleuren. Daar is de standaard led dacht ik niet geschikt voor bij de Fusion 120. Maar de tijden en interval kan wel prima hoor.
 
Nee de kleuren niet, maar één kanaal is toch blauwer dan de ander, dus kan je door dat ene kanaal zwakker of feller te laten branden toch enigzins de kleurtint aanpassen?
En ook alleen de blauwe laten branden indien gewenst, dat is wat TS bedoeld toch?
 
Nee dat is niet zo volgens mij want de balken hier zijn uit mn hoofd gedaan 6700K en die kun je alleen in sterkte dimmen en beide balken zijn gelijk. Shoto heeft me destijds geholpen met het instellen en die dacht ook dat dit kon maar bij deze balken bleek dat dit niet kan. Maar goed ik ben geen techneut maar hier kun je enkel de intensiteit instellen met deze balken.
 
Ik zie bij TS toch echt alleen een blauwe branden, hoe kan dat dan?
 
Goede vraag en ik weet het niet en wellicht zijn die balken niet dezelfde als bij de 120 die ik gebruik.
 
ja dat topic was ik ook tegengekomen met het zoeken, ik denk dat er verschillende soorten balken zijn dan, sommige hebben wel twee kleuren aan boord dacht ik.
 
Ja ik weet het niet en de mijne hebben wel als ze branden verschillende kleuren leds natuurlijk maar die kun je niet qua kleur apart regelen.
 
verschillende kleuren leds natuurlijk maar die kun je niet qua kleur apart regelen.
Dat klopt ja, maar in sommige van die balken zitten twee kanalen met dus ook twee verschillende kleuren dacht ik.
Want blijkbaar kan TS alleen de blauwe kant laten branden, zoals te zien is op de foto
 
Alleen de kleur laten branden heb ik gedaan door alleen de kleur stekkers op mekaar aan te sluiten. Rood is kleur, zwart is wit licht. Dit op advies van lfs. Vriend van me wil perce dat licht. Word nog n leuk iets dat verder uit te zoeken begrijp ik. Las trouwens op de site van aquamedic dat als je ze tot 5% dimt ze wel blauwig schijnen.
 
Goedenacht allen,

Een goede vriend van mij heeft een aquatlantis fusion 150 gekocht, nu heb ik hier op het forum al veel gelezen erover dat die luminus controller niet je van het is. Deze heeft hij helaas wel erbij.

Het aansluiten ervan vinden wij eigenlijk al een crime, al die kabels. Zondag ga ik een poging wagen om het ding in te stellen, alleen die minuut donker gaat hem denk ik niet bevallen. Mij ook niet overigens. Maar is mijn aquarium niet.

Momenteel heb ik 1 (links en rechts dus eigenlijk 2) lichtbalk aangesloten, met 2 controllers, beide lampen alleen op de kleur uitgang, omdat het anders veel te fel is tijdens het indraaien, Hoe sluit ik beide op 1 controller aan? met alleen kleur? zodat het als het ware als 1 in te stellen is. Hij wil waarschijnlijk maar 1 lichtbalk gebruiken nl. En kan ik dan toch alle functionaliteiten gebruiken? zonsopgang etc. of kan dit alleen als het aangesloten is zoals het hoort? en hoe sluit ik dan de balken aan? wil het liefst links en rechts op 1 controller aansluiten. Had eerst de voorste en achterste balk op 1 controller zitten, maar dat was ook niks. Ben niet bepaald handig, dus hulp zou heel fijn zijn!
Kijk eens op YouTube? Er zijn nogal wat instructie video's. Een voorbeeld:
 
Had ik al gedaan, maar verder als wat hierboven staat kom ik niet, ziet er zo simpel uit allemaal...

Het rotte vind ik dat je niet meteen ziet of wat je hebt ingesteld goed is.
Had ik maar een voorbeeld verlichtingsschema.
 
Ik ben echt niet handig maar zelfs ik kan hem nu erg simpel instellen hoor. Je begint gewoon met channel 1 en dan doe je interval 1 en eventueel 2 als je dat wil. Je doorloopt gewoon het menu en je hebt hem binnen 5 minuten ingesteld. Toen ik hem kreeg dacht ik ook o jee dat wordt niets maar het is achteraf erg simpel.
 
Het leuke van programmeren is nu dat er niets stuk gaat wanneer je het fout doet. Je doet het dan gewoon over... Gewoon proberen dus!
 
Oke, dat geeft hoop. Interval 1 en 2 zijn de wisselende tijden? En wat is waar van die minuut duisternis? Want dat moet ik zien te omzeilen ben ik bang. Ik ga er morgen mee aan de slag. Hartelijk dank!
 
Je hebt als je het menu doorloopt de keuze om ramp on/off in te stellen en dat is de tijd dat het licht gaat afbouwen. Hier bouwt dat in 60 minuten af en telkens zie je dan het licht een klein tikkie minder worden.
De interval die je noemt zijn inderdaad de blokken die je kan gebruiken. Ik heb interval 1 van 9 tot 12 en interval 2 van 2 tot 9 ingesteld.
 
Oké, dus als ik het goed begrijp, kan ik ook van 11 tot bijvoorbeeld 22 instellen, en het dan in 60 minuten laten aan of uit gaan. en dan interval 2 vanaf 22.45 met zeer gedimd licht voor de nacht. Op de achterste rij balken bijvoorbeeld.
Dankje!
 
Ja je kan interval 1 van 11 tot 22 uur instellen en bij ramp on en off aangeven hoe je het wil afbouwen of wil opbouwen. Vanaf 22.45 zou je 1 balk kunnen uitlaten en voor de andere ingeven dat ie zwaar gedimt moet branden. Dus dat is wel mogelijk zover mijn kennis reikt met de Lumines controller hier.
 
Super bedankt! Krijg er vertrouwen in!
Wil het graag goed doen, heeft een hoop geld betaald en heb beloofd te helpen, dus dan doe ik dat ook. :thumbs:
 
Mooi dat je in elk geval wil helpen en met de hulp hier kom je er vast uit want anders hadden mijn vissen ook nog in het donker gezeten.
 
Dat gezamelijke vind ik echt een van de leuke dingen aan deze hobby, jaren geleden met enige regelmaat bakkenschouws georganiseerd. Hele dag met een groepje forummers op pad. Waren leuke dagen!
 
Ik heb dit topic vanmorgen al gelezen, echter ben nu pas in de gelegenheid om er wat zinnigs over te zeggen.

Aquatlantis heeft jammergenoeg niet de hoofdprijs gewonnen voor de meest duidelijke fabrikant.

Dus laat ik dan maar even van voor af aan beginnen.

De ledlampen van aquatlantis easyled genoemd zijn er in 2 typen.
Namelijk easyled en easyled 2.0

Er zijn 3 controllers (of 4) namelijk de ledcontrol, de ledcontrol 1 plus, ledcontrol 2 plus en dan nog de luminus.

De ledcontrol kan alleen 1x per dag een aan en uit sequence uitvoeren. In één uur naar max en in één uur naar uit.

Dan de ledcontrol 1 plus. Deze werkt als de ledcontrol alleen dan met de mogelijkheid om een intensiteit op te geven. En dat 2x per dag.

De ledcontrol 2 plus is een ledcontrol 1 plus maar dan met 2 uitgangen voor 2 lampen.

De ledcontrol xxxx KAN DUS GEEN KLEUREN REGELEN.

Dan hebben we de luminus.

Dit is een controller welke dus 2 kanalen kan bedienen. En 4 perioden per dag.

En nu hetgeen het zeer moeilijk maakt. Alles wat hierboven staat is namelijk afhankelijk van welke lamp je hebt.
Als je een easyled hebt. Dan kun je daar alle bovenstaande dimmers op aan sluiten. Echter zal je ALLEEN intensiteit kunnen regelen.
Ook al sluit je er een luminus op aan.

Heb je nu de EASYLED 2.0

Dan kun je hier ook alle bovenstaande dimmers op aansluiten. Alleen heeft de dimmer invloed op wat je kunt doen met de lampen.

De easyled 2.0 heeft namelijk 2 stekkers. Een is voor de wit/rode leds en een is voor de wit/blauwe leds.
En dus kun je hiermee de kleur van de lampen beinvloeden.

Let op. Je hebt dus al standaar 2 kanalen nodig voor één easyled 2.0.

En het vermogen van de lampen bepaald hoeveel van die lampen je op één kanaal kunt aansluiten.

Dus bij de grote bakken. Waar al snel 4 lamp units in zitten gaat het snel in de papieren lopen met de dimmers.

De gebruikers handleidingen en data sheets van aquatlantis zijn nou niet echt altijd even overzichtelijk.
Want soms staat er maar één aansluiting getekend bij een voorbeeld van een easyled 2.0

Dus ook ik raak soms de draad kwijt. Maar bovenstaande is in grote lijnen compleet.

Dus de led lamp bepaald wat je er mee kunt doen.
 
Hartelijk dank! Dan heeft hij de easyled 2 erin zitten, ben er gisteren in geslaagd 2 balken naast mekaar in kleur te laten branden. Technisch gezien zou ik deze dus kunnen dimmen en als nachtverlichting kunnen opvoeren. En die ander overdag in kleur en aan en uit laten gaan.
Hij heeft er 2 luminus controllers bij. Zou dus moeten lukken.
beschrijving is zwaar waardeloos in elk geval. En door hoe het geschreven is ben je meer bezig met interpreteren dan daadwerkelijk denken en instellen.

super bedankt allemaal waar
zouden we zijn zonder
Forum.
 

Terug
Bovenaan