Aquatlantis fusion, aansluit vraagje.


Als je alleen de rode stekkers aansluit heb je alleen kleur. Rood op rood aan out 1 en rood op zwart op out 2. Als ik het me goed herinner.
 
Het zit nu over 2 controllers verdeeld, met splitter ertussen. Ga morgen kijken hoe we dat apart aangesloten krijgen. Voorste rij en achterste rij.
 
Heb je ook twee kanalen op de controller dan?

Ja als ik het menu open moet ik kiezen tussen channel 1 of 2 als ik ga instellen. Achterste balk zit dacht ik op channel 1 en de voorste op channel 2.
 
Dan zijn bij jou waarschijnlijk beide balken eenzelfde kleur?
 
Ja als ik het menu open moet ik kiezen tussen channel 1 of 2 als ik ga instellen. Achterste balk zit dacht ik op channel 1 en de voorste op channel 2.

Ah nou snap ik het. JA anders heb je een 2e controller nodig. Om per lamp te kunnen regelen.

Of als je allebei de lampen dezelfde kleur wilt geven. Dan rood (stekker) van beide lampen op rood controller aansluiten, en zwart op zwart.

DAn zou je beide lampen tegelijk de kleur kunnen regelen.
 
En dit is nou wat aquatlantis verlichting zo moeilijk maakt.

De keuzes hoe je alles aansluit. Het is niet bepaald plug en play. Je moet er over nadenken.
 
Oude balken hebben alleen een zwarte enkele aansluiting, nieuwe een rode en zwarte
Met de een regel je de rij led waar rood blauw en wit leds zitten, de andere stekker stuurt 2 rijen wit/warmwit aan (daglicht), de oude balken met een aansluiting zijn exact hetzelfde aleen kan je de kanalen niet los van elkaar bedienen...

Kleuren instellen doet aquatlantis niet aan helaas, dus een heel duur product waar je weinig kan instellen....
De Luminus heb ik ook en werkt prima, alleen niet met alle telefoons /platforms
Het lijkt ontwikkeld voor ios op al mijn iphones werkt het top, maar met een android/samsung verbreekt constant de verbinding ook met andere android toestellen die ik geprobeerd heb
 
Was ik ook achter dat het met mijn iPhone een stuk vloeiender gaat. We gaan het morgen zien... met alle info van hier moet het lukken.
 
Heren! Het is gelukt! En zelfs met alleen de kleur lampen aan.
Voorste balk brand max op 10% achterste op 5%.
We hebben 2 controllers gebruikt, balken voor en balken achter. De rode uitgang gebruikt daaraan een splitter zodat links en rechts beide door die rode aangestuurd worden.
 

Bijlagen

  • 2032C004-51E4-4B6F-BC2D-147C661E289E.jpeg
    2032C004-51E4-4B6F-BC2D-147C661E289E.jpeg
    22.4 KB · Weergaven: 82
4 balken op een 150cm? ik weet dat je diepere uitvoeringen aquatlantis bakken hebt en die hadden dan 2 balken
 
4 balken op een 150cm? ik weet dat je diepere uitvoeringen aquatlantis bakken hebt en die hadden dan 2 balken
Vanaf 150 heb je voor en achter. Verdeeld in links en rechts. Dus 4 totaal.
 
Ok ik dacht dat 150 de laatste maat was met balken uit een geheel, aangezien ze ook losse verkopen tot 145cm.
Al met al een behoorlijk kostbare verlichting zo voor een bak zonder planten :D
 
Ja vind ik ook, ik zou er zelf dus niet voor kiezen, maar goed, hij wilde graag zonsopkomst en ondergang, dat heeft ie nu. Blij dat het gelukt is. En dan ook nog met alleen de kleurleds.
 
Voor een leek is het systeem ook niet erg makkelijk maar goed met wat hulp weer best te doen.
 
Vind het juist een simpel systeem, de app spreekt voor zich
Maar dat ze het zo maken dat je voor zo,n formaat bak gelijk 2 controllers moet kopen is belachelijk natuurlijk

Aquatlantis maakt mooie aquariums maar voor verlichting is de prijs/kwaliteit ver te zoeken...
 
De app werkt erg slecht en dat is bekend. Zover ik weet is de kwaliteit wel goed en ik ben er ook tevreden over moet ik zeggen.
 
Je bedoelt dan de verbinding met bleutooth? die werkt alleen goed met ios idd met android een drama
maar dan is de kwaliteit toch slecht lijkt mij? dat ze zo,n duur product halfbakken afleveren, als je iets uitbrengt wat voor ios en android is moet het ook allebei vlekkeloos werken.

En de leds tja, zijn gewoon veel te duur voor wat je krijgt
Mijn fusion is nu 4 jaar oud en er beginnen al leds uit te vallen, precies wat er ook gebeurde met mn andere fusion, vind dat erg snel
en als ik dan kijk dat het bijna € 300 kost voor een nieuwe led, vind ik erg veel geld voor een ledbalkje van matige kwaliteit ( heb er ook al een terug moeten sturen omdat hij vol water zat, fabrieksfoutje niet goed waterdicht)
Zeker als je kijkt dat je bij andere merken daar een lamp voor koopt waar al een controller met bleutooth zit ingebouwd met meer mogelijkheden
 
Ja via bluetooth lukte het hier net geen van de 3 foons of tablets. Natuurlijk behoort dit goed te werken en is dat een minpuntje. Volgens mij is het water in de led wat je noemt meer aan de orde bij de verlichting die men koopt als alternatief voor bv de T5 maar niet aan de orde bij de standaard meegeleverde led.
 

Terug
Bovenaan