Aquatlantis horizon 200 met alg problemen; wie helpt?

@Tom het hout zit vast aan de achterwand dus we zullen beiden moeten vervangen...
 
balanda zei:
@Tom het hout zit vast aan de achterwand dus we zullen beiden moeten vervangen...

Kun je de rotte delen er niet afzagen ?
Want die vooroorzaken eventuele blauwe algen..

Voor de rest is het een kwestie van bepaalde snelgroeiende planten kopen en
die volgens een vaste routine voorzien van de juiste voeding.

Die alg die je hebt kun je eenvoudig verjagen met natuurazijn.
 
@OrionPax we hebben de 11de led verlichting besteld. Het kan wel even duren voordat dat binnen is. We hebben genoeg besteld om de bak te voorzien, maar mogelijk behouden we de tl verlichting (we lezen toch wel verschillende ervaringen over led verlichting voor een plantenbak) en gebruiken we de led voor de donkere plekken en een rustige start en einde van de dag....
We hebben filterzand besteld voor de bodem.

We willen komende week de kleine bak opstarten. Dan laten we die indraaien met planten en bacteri�n.
Mijn man zit nog te dubben hoe hij de achterwand gaat maken of dat we toch een standaard achterwand kopen.

@Tom we hebben er voor gekozen om alles eruit te halen. Het zit allemaal aan elkaar en aan de bodem vast met purschuim en schroeven. Dus het zal heel lastig worden om dat netjes voor elkaar te krijgen. Als het hout eruit is, zullen we kijken wat we nog opnieuw gaan gebruiken.

Ik wil al wel de stenen eruit halen en schoonmaken zodat die in de kleine bak voor schuilplekken kunnen zorgen. Kan ik die schoonmaken met natuurazijn? En moet dat dan een tijdje weken ofzo? Heeft uitkoken zin?

Als we echt beginnen, zal ik een fototopic openen...
 
balanda zei:
Ik wil al wel de stenen eruit halen en schoonmaken zodat die in de kleine bak voor schuilplekken kunnen zorgen.
Kan ik die schoonmaken met natuurazijn? En moet dat dan een tijdje weken ofzo? Heeft uitkoken zin?

Heb even gekeken en ze zien er iets te apart uit dus ik zou ze niet in m'n aquarium gebruiken..
 
ik zou niets meer hergebruiken zonder daar flink de hogedruk op te zetten en dan een tijd te laten drogen... blauwalg is niet fijn als je dat meeneemt naar de nieuwe situatie...
 
@Tom, kun je aangeven wat je precies 'apart' vindt aan de stenen.

@OrionPax, hogedruk, koken, schrobben en drogen is zeker het plan. Misschien doe ik er nog wat anti-alg spul op.
 
Ik heb het e.e.a. door gelezen maar ik heb nog een vraag aan orionPax!

je schrijft.....Als je nog zonsopgang en zonsondergang wilt hebben moet je ook een RGB strip erbij nemen en een timer.

Welke RGB en timer moet ik hiervoor hebben!

Mag ik aannemen dat deze led's dimbaar zijn!
 
Ja, die zijn dimbaar.
De TC420 controller die ik linkte kan hiervoor gebruikt worden.
Daarmee kun je 5 kanalen dimmen (bijvoorbeeld R,G,B en 2 witte kanalen)
 
Terug
Bovenaan