Aquatlantis Luminus LED Controller vraag !!


R

Rbroek

Guest
Beste

ik heb sinds vandaag mijn gloednieuwe

Aquatlantis Luminus LED Controller

na een paar uur stoeien met de verlichting is het installeren via de app gelukt enkel met het instellen van de programma's heb ik toch wat hulp nodig

voorbeeld ik wil dat mijn bak om 10 uur aan tot 01:00

het liefst zou ik :

10 tot 14 uur van sterkte 0 tot 14 uur
14 uur tot 19 uur sterkte 100%
19:00 tot 20 uur terug van 100% naar 30%
20 uur tot 23 uur op die 30% blijven
van 23 uur tot 01:00 nacht verlichting (blauw lamp)

is dit haalbaar en weet iemand hoe ik mijn programma's moet instaleren ?

ik hoop dat Julie mijn kunnen helpen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die video heb ik ook gebruikt.

Hier nog 2 aanvullende filmpjes.



 
Wat mij verteld is bij verloop is dat het licht van aquatlantis gemaakt is voor 1 meter diepte. Als je bak minder diep is zou het slecht zijn voor de planten als je deze 100% zou houden. In plaats daarvan werd hij voor mij ingesteld op 48 procent (precies de hoogte van mijn aquarium) zonsopkomst met de duur van 90 minuten evenals zonsondergang.

Mijn aquarium is pas net opgestart, dus ik moet even kijken wat voor effecten het gaat geven maar tot nu toe ben ik enthousiast💪🏻
 
Wat mij verteld is bij verloop is dat het licht van aquatlantis gemaakt is voor 1 meter diepte. Als je bak minder diep is zou het slecht zijn voor de planten als je deze 100% zou houden. In plaats daarvan werd hij voor mij ingesteld op 48 procent (precies de hoogte van mijn aquarium) zonsopkomst met de duur van 90 minuten evenals zonsondergang.

Mijn aquarium is pas net opgestart, dus ik moet even kijken wat voor effecten het gaat geven maar tot nu toe ben ik enthousiast💪🏻
Als dat zo zou zijn. waarom geven ze die lampen mee in hun eigen bakken die nog geen meter diep zijn? dat zou toch slecht zijn?
 
Voor veel led is het vaak van belang om ze niet op 100% te zetten ivm de warmte en dus de levensduur. Ik heb ook de Fusion 120 en heb de verlichting rond de 70% staan en zit dan op zo n 19 lumen per liter dacht ik dus niet echt een vetpot.
Maar met niet al te veeleisende planten lukt dat vaak wel.
 
Ik ben ook al geruime tijd zoekende naar de juiste settings op dit systeem.. Ene kant is t best te regelen maar aan de andere kant vooral zoeken naar wat voor jou werkt, geen enkele bak is tzelfde dus daar zal de behoefte qua licht ook naar moeten zijn.
 

Terug
Bovenaan