Aquatlantis Luminus Smart led controller


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,127
Hallo allemaal,

Ik zat eraan te denken om deze controller aan te schaffen voor mijn aquarium.

Mijn vraag is: voegt dit echt iets toe? Zowel voor plant als dier?
Of het is het vooral mooi?

Groetjes Amanda
 
Ik heb de lumines ook en je kunt het licht langzaam aan en uit laten gaan en het is dus makkelijk.
 
Ik vind het mooi en het lijkt me wel zo prettig voor de bewoners van het aquarium.
Tip: Een TC420 of 421 controller heeft meer mogelijkheden dan de controller van Aquatlantis en kost minder. Deze heeft geen 2 maar 5 onafhankelijke kanalen en de lichtintensiteit kan naar wens worden ingesteld.
 
Ik ben geen techneut maar mijn Fusion heeft enkel led met 2 witte rijen en een rij met rood/wit/blauw. Dan heb je denk ik aan 2 kanalen genoeg.
 
De TC heeft wel meer kanalen, maar je kunt de rode/blauwe/ en witte leds niet apart aansturen van de Aquatlantis LED balken.
in mijn 150cm hangen 4 balken, maar er komen 4 draden uit met gegoten stekkertjes, daar heb ik 4 male verloop stickers opgezet en die aangesloten op de Tc420. Je kunt alleen de complete balk regelen qua intensiteit.
het scheelt inderdaad wel in geld misschien, maar qua mogelijkheden maakt het niet veel uit.
 
Dat klopt Albert en met hulp van Marcel kan ik hier nu apart de witte regelen en de rood/wit/blauwe rij leds. De witte heb ik behoorlijk hoog staan en de rij met rood/blauw en wit juist laag zodat het licht wat geler oogt. Volgens mij kan dat niet de oudere modellen led zoals Marcel zelf nog heeft.
 
Met de tc kan het ook wel maar dan moet je de polen omdraaien zodat die over de negatieve kanaal gaat dimmen. Dit zelf niet gedaan. Hier de blauwe uitgeschakeld vind dat dit mooier licht geeft en de planten groeien er zeer goed bij
 
Met de tc kan het ook wel maar dan moet je de polen omdraaien zodat die over de negatieve kanaal gaat dimmen. Dit zelf niet gedaan. Hier de blauwe uitgeschakeld vind dat dit mooier licht geeft en de planten groeien er zeer goed bij
Die strip met blauw erin zorgt voor behoorlijk wit licht inderdaad. Ik dacht 7000 K.
 

Terug
Bovenaan