Aquatlantis luminus werkt niet naar behoren


noah

Member
Lid geworden
12 oktober 2023
Berichten
5
Leeftijd
24
Hoi iedereen,

Ik ervaar een probleem met mijn aquatlantis luminus. 4 dagen geleden begon de originele verlichting van mijn aquatlantis fusion 120 cm te knipperen. Deze balk was aangesloten op een aquatlantis luminus die in februari is aangekocht +- half jaar oud dus. De led lamp zelf is bijna 6 jaar oud. Logischer wijs dus bedacht dat de lamp aan het eind van zijn latijn was. Vervolgend heb ik de easy led universal 2.0 1047mm aangeschaft. Deze uiteraard eerst getest zonder aquatlantis luminus en beide kanalen gingen aan. Aangesloten op de luminus werkt kanaal 1 wel, maar zodra ik kanaal 2 (out 2) probeer aan te zetten is er een miliseconde licht waarop vervolgens alles donker wordt en de luminus opnieuw opstart en weer hetzelfde plaatsvind. Dus misschien lag het probleem bij de luminus. Heb vervolgens een nieuwe luminus aangeschaft en ervaar het zelfde probleem. Heb ik nu 2 kapotte luminus units en dikke pecht of is er iets anders aan de hand.

Bijvoorbaat dank,
 
Je hebt of een verkeerde adapter of de adapter is stuk.

Ik heb hetzelfde gehad. Adapter vervangen en ze draaien weer als een zonnetje.
 
Welke adapter heb jij als ik vragen mag? Want de gene die ik nu gebruik is nog geen 2 dagen oud.
 
Welke adapter heb jij als ik vragen mag? Want de gene die ik nu gebruik is nog geen 2 dagen oud.
Dat moet ik thuis even bekijken. Weet dat zo niet uit mijn hoofd šŸ˜….

Ik heb in ieder geval toen ook een nieuwe led balk en toebehoren besteld en die had het ook.

Dus eerst een adapter vervangen van een balk en daarna nog een keer een adapter omgeruild, want er zat een verkeerde bij.
 
Toch raar dat die adapters voor zoveel problemen zorgen.
 
dat snap ik jašŸ˜‚,

beide adapter zijn 24v en 2,5 ampere
Bij de oudste adapter werkt geen van beide kanalen, en korte flits en dan niks.
En bij de nieuwe adapter alleen kanaal 1 die werkt.
 
Zover ik me herinner heb ik dezelfde adapter bij de Fusion.
 
dat snap ik jašŸ˜‚,

beide adapter zijn 24v en 2,5 ampere
Bij de oudste adapter werkt geen van beide kanalen, en korte flits en dan niks.
En bij de nieuwe adapter alleen kanaal 1 die werkt.
24 v 3.75 ampere output. 2.5 input.
 

Terug
Bovenaan