Wat is er nieuw

Aquatlantis Ori Controller

Javis

Member
Lid geworden
27 oktober 2024
Leeftijd
68
Er kwam niets bovendrijven toen ik hier naar 'Ori' zocht... Is er misschien iemand hier die het Aquatlantis Led verlichting systeem gebruikt ?.....

Zal waarschijnlijk niemand iets verbazen dat je met dit systeem je verlichting met 'n App kunt regelen. Zelf ben ik natuurlijk niet van de 'App generatie' en ik heb er ook helemaal niets mee maar omdat ik Aquatlantis Led verlichting boven mijn bak heb, incluis die Ori Controller, wil ik toch wel graag kijken of ik die App inderdaad aan de gang kan krijgen. App gedownload en geïnstalleerd en nu moet er geregistreerd worden en daar loop ik meteen tegen het eerste irriterende probleem op: er moet 'n 'verificatie code' ingevuld worden.....??? Nergens op de website of überhaupt in het net iets te vinden over waar ik die verificatie code zou moeten kunnen vinden.....Het enige wat ik nu heb is 'Wrong Verification Code'. Einde registratie verhaal....

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe ik precies aan die Ori verificatie code kan komen ?.....

Bij voorbaat hartelijk dank alvast !

Nou ik wil een nieuwe Aquatlantis kopen met dezelfde controller en mijn lfs heeft daar deze video met uitleg over:

App gedownload en geïnstalleerd en nu moet er geregistreerd worden en daar loop ik meteen tegen het eerste irriterende probleem op: er moet 'n 'verificatie code' ingevuld worden
Ik verwacht dat deze registratie code naar jouw e-mail wordt gestuurd, hiermee verifiëren ze of het door jouw opgegeven e-mailadres bij registratie daadwerkelijk van jou is.

Nou ik wil een nieuwe Aquatlantis kopen met dezelfde controller en mijn lfs heeft daar deze video met uitleg over:

In deze demo geeft hij aan dat de registratie al eerder is uitgevoerd, dus de ook de verificatie

Nou ik heb hem ook gedownload maar als ik e mail invul en username dan moet ik ook een verificatiecode invullen die ik ook niet krijg.
Volgens mij kan het ook zonder een account als je de stappen uit de video volgt maar ja het is allemaal wel weer vaag.

Edit: ja inderdaad via de mail maar dat kan wel 5 min duren voor je de mail hebt zie ik net maar het is hier wel gelukt.

Zojuist ook zelf een account aangemaakt

Hier in het rood omcirkeld (nu een aftel timer) stond eerder GET CODE, deze moet je aanklikken en dan wordt een email gestuurd met de code die je links daarnaast in hetzelfde veld moet invullen, daarna werkt de APP

Vergeet ook niet de privacy policy onderaan aan te “vinken” anders mag je niet registreren (Sign Up)

1000018062.jpg

1000018063.jpg

1000018064.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt en dat zie ik ook alleen duurde het even voor ik die code via de mail kreeg. Na deze stappen kun je de device laten zoeken en koppelen en dan moet je het verder kunnen instellen neem ik aan maar zover kom ik nog niet omdat ik de led nog niet thuis heb.
Maar zo te zien werkt het wel goed.
Zover ik zie is die alleen op de telefoon te downloaden en niet op de laptop met windows 11 maar goed daar ben ik niet zo in thuis.

Hartelijk dank heren van het mooie aquarium leven ! 👍

Inderdaad, als je weet is 't kinderlijk eenvoudig. Ik denk dat ik, sinds ik 'n computer heb ( Sinclair Spectrum 48K, 1985 of daaromtrent, inmiddels vervangen ;-), mijzelf 'n paar 100 keer geregistreerd heb maar dit is de éérste keer dat er op mijn email gereageerd wordt vóórdat de invul procedure met succes is afgesloten. Wie denkt daar nu aan ! Toevallig dat ik mijn mail box later opende zag ik dat er 'n stuk of 4 verificatie codes in stonden..... Toen viel het kwartje eindelijk. Dus dat kan ook nog...

Helaas blijkt dit nog maar de eerste horde die genomen moet worden, althans ik zit alweer vast.... Dan ook zeer benieuwd naar jullie ervaring. Tijdens het configureren van de app krijg ik de melding dan ik géén 5G heb ! I.e. alweer einde verhaal (of misschien niet...). Mijn TV werkt met Wi-Fi hier in mijn appartement (computer niet, ik heb dan liever glasvezel kabel) dus dat is in orde. Je krijgt o.a. de keus om de App via Wi-Fi of Bluetooth te laten lopen. Ik weet niets van Bluetooth dus kies ik voor Wi-Fi en meteen daarna de melding 'Géén 5G' !

Ik vind het eigenlijk niet zo'n ramp als 't niet gaat lukken met die App, ik heb het licht voor mijn aquaria altijd gewoon met de hand geregeld en kan daar gewoon mee door gaan, no problemo. Ik vind 't alleen wèl mooi dat je de kleur van het licht kunt regelen. Dat kan niet zonder die App, Ik kan alleen de stekker voor het witte licht eruit trekken zodat het roodachtige licht overblijft.

Zeer benieuwd of jullie die App aan de gang krijgen en nogmaals zeer bedankt voor de hulp !

Ik zie er bij de controller niets van staan behalve dan:

Wi-Fi 2.4 GHz

Ja, ik doe vast iets verkeerd...heel normaal ;-) Dank voor de video ! Heb ik natuurlijk ook naar lopen zoeken maar niet gevonden. Ik krijg wel de indruk dat er nog wel iets te regelen valt. Probleem voor mij is nu voorlopig netwerken en wachtwoorden. Dat doet die meneer in het filmpje gewoon maar even of 't niks is....hehe Ik moet eerst maar es gaan zoeken hoe dat Wi-Fi netwerk heet hier en wat 't wachtwoord is. Dat duurt waarschijnlijk wel even.... Later ! 😎

Je krijgt o.a. de keus om de App via Wi-Fi of Bluetooth te laten lopen. Ik weet niets van Bluetooth dus kies ik voor Wi-Fi en meteen daarna de melding 'Géén 5G' !

Ik verwacht dat de ORI app in eerste instantie juist wel via bluetooth een connectie probeert te maken met de nieuwe lampen en pas daarna de WiFi connectie instelt.
Zo werkt het eenmaal, bluetooth opent de eerste toegang naar jouw lampen en daarna word de lamp aan WiFi gekoppeld.

M.a.w. kies toch voor bluetooth en kijk dan verder waar je tegenaan loopt, waarschijnlijk gaat het nu wel goed.

Je zult zoiets moeten gaan zien, bij jouw zal hij de lamp(en) automatisch herkennen, ze moeten wel aangesloten zijn……….

……..Kies:
> Devices
> Smart Devices
> +
> light and sensor (accepteer locatie instellingen)
> waarschijnlijk dit scherm…….met jouw lamp(en)

1000018097.jpg

Ik verwacht dat daarna ergens in de procedure wordt gevraagd om jouw WiFi gegevens zoals netwerknaam (SSID) en wachtwoord (van jouw WiFi)

Veel succes…..

Laatst bewerkt:
@Javis

Ik verwacht dat de ORI app in eerste instantie juist wel via bluetooth een connectie probeert te maken met de nieuwe lampen en pas daarna de WiFi connectie instelt.

Ik heb de ORI app ook effe op een iPAD geïnstalleerd en gekeken waar naar gevraagd wordt tijdens de installatie procedure….

Ook nu wordt gevraagd om Bluetooth aan te zetten (zoals ik al had verwacht)

IMG_0549.png

Daarna gaat hij via Bluetooth een scan uitvoeren om te zien welke LED lampen hij in de nabije omgeving ziet, hij zal jouw nieuwe LED lampen vinden.

Simpel uitgelegd…….de LED lamp klingelt en de ORI app luisterde welke bel hij hoort.

Je kan dan verder met

IMG_0550.png

Laatst bewerkt:
Hij doet het ! 😃

Nou ja, min of meer dan. Ik weet niet precies hoe maar in ieder geval wel toestemming gegeven voor Bluetooth (rare naam...;-), dat had ik eerder ook al gedaan, mijn motto is als iets het niet doet gewoon alles proberen. Dat 'min of meer' komt waarschijnlijk meer door de verlichting die ik momenteel heb dan door de Ori controller zelf. Ik had zo'n Aquatlantis bak incluis meubel gekocht, best wel ok maar beetje goedkoperig. De verlichting bestaat uit twee kanalen, een wit en een roodachtig en ik had desgevraagd al van de verkoper gehoord dat daar met de Ori verder niet veel mee te doen is. Misschien dat ik nog uitvind hoe ik een van de twee kan aan en uit zetten maar voorlopig kan ik in ieder geval de intentie van beide regelen en waarschijnlijk ook wel de timer van de Ori gebruiken. Dat moet ik ook nog even uitvinden. Ik kan wel één stekkertje loshalen dan heb ik òf wit licht òf het roodachtige licht (lijkt best wel veel op growlux van vroeger...;-)

En dit is dan nog zonder dat ik de naam weet van het Wi-Fi netwerk dat ik gebruik, laat staan het wachtwoord.....Ik ga er maar naar vragen bij KPN (geen idee of er Bluetooth aanwezig is hier mijn (nieuwe) appartement. Omdat de Ori nu min of meer werkt zou je zeggen dat 't via Bluetooth gaat en niet via Wi-Fi....)

Ik heb dus 'n Aquatlantis LED strip 44W boven het aquarium hangen, is dat werkelijk voldoende voor 'n goede plantengroei ? ( ze staan in Colombo Flora Base Pro en ik hoop CO2 ook aan de gang te krijgen (voorlopig zitten de twee regelknoppen muurvast....)

In ieder geval zeer blij dat de Ori controller nu toch blijkt te werken zodat ik er mee verder kan. Wellicht koop ik er betere en uitgebreidere led verlichting bij. Ik had gelezen van ochtendgloren en avondrood en zelfs maanlicht..... dat wil ik ook wel. ;-)

Hartelijk dank voor de uitgebriede hulp, Tutorial ! Wordt zeer gewaardeerd ! 😎

Hartelijk dank voor de uitgebriede hulp, Tutorial ! Wordt zeer gewaardeerd ! 😎
Graag gedaan, daar is dit forum voor, om elkaar te helpen.

Zo te horen heb jij nog de vorige EasyLED 2 verlichting (dezelfde als ik ook heb, met rode en zwarte stekker) maar met de nieuwe ORI (de vorige is de Luminus die ik gebruik)
Deze werken dus enkel via Bluetooth en niet via WiFi

De nieuwe Aquatlantis LED lampen (WRGB) werken in principe alleen met de ORI, de ORI kan wel de oude LED lampen aansturen.

Ik heb zowel CH1 (rood) als CH2 (zwart) op gelijk niveau, wel beiden gedimd op 50% (heb wel 2 LED lampen)
Meer https://aquaforum.nl/threads/aquatlantis-sublime-100-246l-van-tutorial.182847/page-4#post-2526979

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is het best wel verwarrend, slim/smart wil niet altijd zeggen dat het gemakkelijker is.

Als ik mijn eigen schrijven nu achteraf teruglees dan spreek ik over de LED-lamp aan Wifi koppelen maar dat had natuurijk moeten zijn de ORI-controller aan Wifi koppelen.

De ORI-app moet eerst via Bluetooth verbinding zoeken met de ORI-controller om vervolgens de Wifi op de ORI-controller te configureren zodat deze ook buitenshuis is te bedienen (cloud), tegelijkertijd kan de via de ORI-app aangegeven welke type LED-lamp is aangesloten op de ORI-controller.

Als het voor jouw nu werkt, dus enkel timer en lichtsterkte (wattage) dan zou ik de WiFi achterwege laten tenzij het wordt afgedwongen voor het juist functioneren.

Volgens mij heeft de verkoper jouw ook een Y-kabel meegegeven om zowel rood/zwart gelijktijdig aan te sluiten, ik verwacht dat je deze dan niet separaat kan aansturen.

Laatst bewerkt:
Als het voor jouw nu werkt, dus enkel timer en lichtsterkte (wattage) dan zou ik de WiFi achterwege laten tenzij het wordt afgedwongen voor het juist functioneren.

Volgens mij heeft de verkoper jouw ook een Y-kabel meegegeven om zowel rood/zwart gelijktijdig aan te sluiten, ik verwacht dat je deze dan niet separaat kan aansturen.
Jazeker, ik heb 'n Y-kabel met 'n rode en zwarte stekker. Dus ik kan ieder geval óf alleen het roodachtige licht aan zetten (ik dacht voor de morgen 'n uurtje of wat en tegen de avond) of alleen het wit/gelige licht óf beide tegelijk. Dat gebruik ik dan voor de zes uur (vol) licht per dag voorlopig. Dat had ik graag automatisch geregeld gezien doormiddel van de Ori controller maar dat gaat helaas niet gebeuren. Wèl aan en uit (via timer) en dimmen, allebei kanalen of elk apart (doormiddel van de stekkers, helaas...;-) Ik laat 't voorlopig zo, best tevreden mee, want WRGB kleuren om zons opgang/ondergang/maanlicht e.d. te simuleren gaat 'n paar centen kosten ! En ik laat me vertellen door de aquarium winkel hier dat zoiets niet met de Ori controller kan, daar heb je nog 'n uitgebreidere controller voor nodig (die jongen had 't b.v. over JMB..).

Wel leuk om te horen dat Bluetooth hier bij mij dus wel degelijk werkt ! (Wifi werkt zeker ook want mijn TV loopt er op, toen ik hier kwam wonen begin dit jaar heeft 'n KPN menneke dat allemaal keurig geregeld. TV via Wifi, computer/internet via glasvezelkabel. Prima de luxe ! )

Nu nog even die Ori controller grondig uitdiepen en dan denk ik dat het hoofdstuk verlichting wel af is, tenminste voorlopig.

Alweer heel hartelijk dank, Tutorial ! 👍 😎

Laatst bewerkt:
Zover ik zag in de video kun je alle 4 kleuren afzonderlijk instellen dmv een "schuifje".

Welke bak heb je dan want ik heb er al 2 staan en vindt het mooie bakken beter dan bv de Juwels.
Ja, nu de boel 'n beetje loopt ziet het er prachtig uit. Maar b.v. die plastieke dunne kleppen bovenop, de deuren van het meubel niet eens met 'n handvat of iets dergelijks. Ik denk ook dat die deurtjes binnen afzienbare tijd niet goed meer aansluiten. De kap zelf niet te verwijderen (b.v. om er eventueel licht boven te hangen) en de algehele 'spaanplaat' aanblik. Het was bijelkaar wel 'n leuk aanbod dus ik moet niet zeuren. Ik had mij voordat ik het meubel kocht (Aquatlantis Splendid 100) veel meer moeten informeren. Zo wist ik absoluut niets van 'Aquascaping' en heb ik bij dat Aquatlantis aquariummeubel vrolijk 'n achterwand besteld......Wist ik veel.....;-)

Ok, dus even nog geen Aquascaping (dat staat mij wel behoorlijk aan ! ) die achterwand is op zich schitterend ( CeramicNature ) dus ga ik daar voorlopig mee verder. Na 20 jaar geen aquarium schrik je wel even......Wow ! 🤯

Ik ga hem ook kopen en heb hier de 120cm al staan maar herken je relaas niet. De dekplaten zijn wat dun maar zijn prima en ik heb deze ook al sinds 2019 op de Fusion. De voorste afdekplaat heeft een nette handgreep overigens om hem makkelijk te kunnen openen.
Bij beide bakken totaal geen problemen met de deurtjes hoor en ja de meeste kastjes zijn van spaanplaat volgens mij. Ik heb diverse van juwel gehad en daar hebben de deurtjes ook geen handgreep.
Ik zou voor geen goud de Aquatlantis willen ruilen voor bv een Ferplast of juwel hoor. Kap van de Aquatlantis is ook mooi afgewerkt aluminium.

Dat had ik graag automatisch geregeld gezien doormiddel van de Ori controller maar dat gaat helaas niet gebeuren. Wèl aan en uit (via timer) en dimmen, allebei kanalen of elk apart (doormiddel van de stekkers,

Met een tweede ORI controller gaat dat wel lukken.
Één controller voor zwart en één controller voor rood.

De EasyLED zijn eigenlijk twee LED lampen in één armatuur.

Met een tweede ORI controller gaat dat wel lukken.
Één controller voor zwart en één controller voor rood.

De EasyLED zijn eigenlijk twee LED lampen in één armatuur.
Maar voor 1 zo n balk moet je toch genoeg aan 1 controller hebben? Als er 1 bij de bak wordt geleverd dan zou ik denken dat je daar alles mee moet kunnen doen.
In de video zag je duidelijk volgens mij dat je elke kleur apart kon regelen met zo n verschuifbaar balkje.

Ik ga hem ook kopen en heb hier de 120cm al staan maar herken je relaas niet. De dekplaten zijn wat dun maar zijn prima en ik heb deze ook al sinds 2019 op de Fusion. De voorste afdekplaat heeft een nette handgreep overigens om hem makkelijk te kunnen openen.
Bij beide bakken totaal geen problemen met de deurtjes hoor en ja de meeste kastjes zijn van spaanplaat volgens mij. Ik heb diverse van juwel gehad en daar hebben de deurtjes ook geen handgreep.
Ik zou voor geen goud de Aquatlantis willen ruilen voor bv een Ferplast of juwel hoor. Kap van de Aquatlantis is ook mooi afgewerkt aluminium.

Volledig mee eens

Maar zit dat niet bij de nieuwe Splendid dan waar de Ori wordt meegeleverd?
John, dat gaat gewoon werken, met 1 controller. zie video. net zoals bij de Chihirios RGB lampen, 1 controller ertussen, en verbinden via bluetooth dan.
de ORI werkt dus met WiFi.

Aha, zo bedoel je dat en dat had ik niet door en ja mijn Splendid heeft 1led dus dan is 1 controller voldoende.

Op de Fusion heb ik 2 balken maar kan daar wel met 1 Lumines controller beide instellen dmv een splitter ofzo maar ik zit daar niet zo in hoor.

Klopt, maar wel voor elke WRGB en eigen ORI controller, zie specs van bakken met twee armaturen
zou dat niet met een splitter kunnen werken? nee dus... handig van de fabrikant.

De nieuwe WRGB armaturen kan je niet vergelijken met de oude EasyLED qua aansturing.

In dat opzicht is de Lumines net wat handiger dus want daar kan dat wel.
nou dan zou ik niet investeren in die controller als je er 2 moet aanschaffen, want ze zitten er toch niet standaard bij of wel? Kun je net zo goed met een kabeltje verbinden aan een TC420. heb je dezelfde mogelijkheden, misschien nog wel meer zelfs.

zou dat niet met een splitter kunnen werken? nee dus... handig van de fabrikant.

De grootste WRGB’s (2 meter bakken) zijn 84 watt.
Als deze lampen wederom 12 Volt zijn dan trekken ze 7 Ampere (84/7)

Als je 2 WRGB’s met een speciale Y-kabel op één ORI-controller aan zou kunnen sluiten dan moet er maar liefs 14 ampere kunnen worden geleverd door de ORI-controller met daarnaast ook nog een voeding van minimaal 168 watt maar liever 200 watt.
Ik denk dat Aquatlantis hierin bewust niet in voorziet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan