Wat is er nieuw

Aquatlantis Ori Controller

nou dan zou ik niet investeren in die controller als je er 2 moet aanschaffen, want ze zitten er toch niet standaard bij of wel? Kun je net zo goed met een kabeltje verbinden aan een TC420. heb je dezelfde mogelijkheden, misschien nog wel meer zelfs.

Ze worden nu standaard meegeleverd met een nieuwe bak

Pas als bekend is hoe de nieuwe WRGB’s moeten worden aangestuurd kan je bepalen of een generieke RGB controller zoals de TC42O/421 ook voldoet of https://www.ledstripkoning.nl/acces...en/losse-wifi-controller-voor-rgbw-led-strips

Zitten inderdaad bij de bak en als je hem los koopt schijnt die te werken met zo n beetje alle led.

Ik kan begrijpen dat Aquatlantis wil meebewegen met de WRGB hype en fancy controllers zoals de ORI.
Persoonlijk zie ik hiervan niet de meerwaarde, enkel leuk in het begin om mee te spelen.

De ORI clouddiensten zoals buitenhuis bediening is ook zinloos, verlichting is een “eenmalige” instelling en pas je niet aan

Een ORI controller is overigens ook veel goedkoper te produceren dan een Luminus controller, marketing/kosten speelt hierbij zeker een rol.

Ben zeker niet tegen “domotica” mijn hele huis hangt hiermee vol, ben wel heel selectief met de keuzes hierin.

De oude EasyLED heeft zich ruimschoots bewezen goed te zijn, idem de JMB’s

Laatst bewerkt:
Ik ben ook tevreden over de led en vandaar de keus ook op Aquatlatis voor de derde keer.

Geen misverstand, ik ben ook zeer tevreden met hoe mijn nieuwe aquarium er momenteel bij staat. Het is natuurlijk nog maar het prille begin met de net geplaatste plantjes (waarvan er iedere dag toch wel eentje boven komt drijven..;-) maar ik zit er nu al graag voor terwijl er alleen maar voedingsbodem, wat plantjes (vooral bodembedekkers en mijn geliefde Anubias), 'n mooi stuk drijfhout met wat Riccia fluitans en Bucephelandra Red Scorpio er op geplakt en 'n mooie spiderwood ook daarmee beplakt en 'n vrij hoog terras opgebouwd met dragon stone. De Eheim Pro 4 doet prachtig werk. Ik had gelezen dat je met Seachem Purigen crystal helder water kunt krijgen maar ik weet niet eens of dat wel nodig is. Ietsie pietsie teleurgesteld dat ik stom genoeg was om 'n achterwand te kopen omdat Aquascaping mij heel erg aanstaat. Daarentegen geeft 'n achterwand weer dat heerlijke nostalgische gevoel (ik had ooit 'n prachtige 2 meter bak met zelfgemaakte achterwand van lavasteen. Op 'n mooie zomerse dag zat ik gezellig voor mijn computer monitor en dacht "wat hoor ik nou ?....." .... drup..... drup....... drup...... Ja hoor ! Nee toch ??!! Het ergste wat 'n toegewijd aquarist kan overkomen : minuscule lekkage... Dat was het wel, Klaar is Kees, einde aquarium verhaal..)

Dus blij met mijn nieuwe aquarium, de Eheim pomp/filter/verwarming, de verlichting (voorlopig) en de Ori controller (ook voorlopig) die ik doormiddel van dit forum toch aan de gang heb gekregen. Nogmaals hartelijk dank daarvoor, heren ! 😎

Jammergenoeg krijg ik nog steeds geen eerste belletjes te zien in mijn Dennerle flipper maar daar ga ik wel 'n vraag over stellen in het daartoe bestemde forum.

Oh, en had ik gezegd dat ik ook zeer blij ben met dit aquarium forum ? U bent zeker nog niet van mij af ! 😃

Met vriendelijke groet,
Jan

Laatst bewerkt:
Er kwam niets bovendrijven toen ik hier naar 'Ori' zocht... Is er misschien iemand hier die het Aquatlantis Led verlichting systeem gebruikt ?.....

Zal waarschijnlijk niemand iets verbazen dat je met dit systeem je verlichting met 'n App kunt regelen. Zelf ben ik natuurlijk niet van de 'App generatie' en ik heb er ook helemaal niets mee maar omdat ik Aquatlantis Led verlichting boven mijn bak heb, incluis die Ori Controller, wil ik toch wel graag kijken of ik die App inderdaad aan de gang kan krijgen. App gedownload en geïnstalleerd en nu moet er geregistreerd worden en daar loop ik meteen tegen het eerste irriterende probleem op: er moet 'n 'verificatie code' ingevuld worden.....??? Nergens op de website of überhaupt in het net iets te vinden over waar ik die verificatie code zou moeten kunnen vinden.....Het enige wat ik nu heb is 'Wrong Verification Code'. Einde registratie verhaal....

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe ik precies aan die Ori verificatie code kan komen ?.....

Bij voorbaat hartelijk dank alvast !
Er kwam niets bovendrijven toen ik hier naar 'Ori' zocht... Is er misschien iemand hier die het Aquatlantis Led verlichting systeem gebruikt ?.....

Zal waarschijnlijk niemand iets verbazen dat je met dit systeem je verlichting met 'n App kunt regelen. Zelf ben ik natuurlijk niet van de 'App generatie' en ik heb er ook helemaal niets mee maar omdat ik Aquatlantis Led verlichting boven mijn bak heb, incluis die Ori Controller, wil ik toch wel graag kijken of ik die App inderdaad aan de gang kan krijgen. App gedownload en geïnstalleerd en nu moet er geregistreerd worden en daar loop ik meteen tegen het eerste irriterende probleem op: er moet 'n 'verificatie code' ingevuld worden.....??? Nergens op de website of überhaupt in het net iets te vinden over waar ik die verificatie code zou moeten kunnen vinden.....Het enige wat ik nu heb is 'Wrong Verification Code'. Einde registratie verhaal....

Kan iemand mij wellicht vertellen hoe ik precies aan die Ori verificatie code kan komen ?.....

Bij voorbaat hartelijk dank alvast !
Die code krijg je in je mailbox . Ik heb het gisteren geïnstalleerd .

Die code krijg je in je mailbox . Ik heb het gisteren geïnstalleerd .
Oud topic, issue/probleem van TS is al opgelost, hij is al lang niet meer online geweest.

Desondanks heel veel plezier met jouw nieuwe ORI controller, vele forumleden hebben deze ook al.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan