Geen misverstand, ik ben ook zeer tevreden met hoe mijn nieuwe aquarium er momenteel bij staat. Het is natuurlijk nog maar het prille begin met de net geplaatste plantjes (waarvan er iedere dag toch wel eentje boven komt drijven..;-) maar ik zit er nu al graag voor terwijl er alleen maar voedingsbodem, wat plantjes (vooral bodembedekkers en mijn geliefde Anubias), 'n mooi stuk drijfhout met wat Riccia fluitans en Bucephelandra Red Scorpio er op geplakt en 'n mooie spiderwood ook daarmee beplakt en 'n vrij hoog terras opgebouwd met dragon stone. De Eheim Pro 4 doet prachtig werk. Ik had gelezen dat je met Seachem Purigen crystal helder water kunt krijgen maar ik weet niet eens of dat wel nodig is. Ietsie pietsie teleurgesteld dat ik stom genoeg was om 'n achterwand te kopen omdat Aquascaping mij heel erg aanstaat. Daarentegen geeft 'n achterwand weer dat heerlijke nostalgische gevoel (ik had ooit 'n prachtige 2 meter bak met zelfgemaakte achterwand van lavasteen. Op 'n mooie zomerse dag zat ik gezellig voor mijn computer monitor en dacht "wat hoor ik nou ?....." .... drup..... drup....... drup...... Ja hoor ! Nee toch ??!! Het ergste wat 'n toegewijd aquarist kan overkomen : minuscule lekkage... Dat was het wel, Klaar is Kees, einde aquarium verhaal..)
Dus blij met mijn nieuwe aquarium, de Eheim pomp/filter/verwarming, de verlichting (voorlopig) en de Ori controller (ook voorlopig) die ik doormiddel van dit forum toch aan de gang heb gekregen. Nogmaals hartelijk dank daarvoor, heren ! 😎
Jammergenoeg krijg ik nog steeds geen eerste belletjes te zien in mijn Dennerle flipper maar daar ga ik wel 'n vraag over stellen in het daartoe bestemde forum.
Oh, en had ik gezegd dat ik ook zeer blij ben met dit aquarium forum ? U bent zeker nog niet van mij af ! 😃
Met vriendelijke groet,
Jan