Wat is er nieuw

Aquatlantis splendid ultra 100

DanFay

Member
Lid geworden
29 maart 2025
Leeftijd
41
Hallo

Een aantal weken terug hebben wij een aquatlantis splendid ultra 100 aangeschaft.
Na een aantal weken gedraaid en opgestart te hebben, hebben we hier van de week de vissen uit ons 30 liter aquarium in gedaan.
Nu zouden wij graag willen uitbreiden aangezien dat nu ruimte voor is.
Ons huidige bestand:
10 mannetjes guppen
5 Endler mannetjes
5 corydora pygmaeus
2 ottocynclus vittatus
+-30 vuurgarnaaltjes (veel jongen)

Wat wij tnt graag willen toevoegen
Kardinaal tetras +-15
Chinese red danio longfin +-10
Corydora panda of albino +-6
En met de tijd nog wat extra ottocynclus

Nu zouden wij hier nog een mooie vis aan toe voegen maar komen we er nog niet uit welke. Mijn man wil graag een grotere soort erbij.
Maar deze moet dus wel bij bovenstaand bestand passen.
Ideen?
Ik hoor het graag
Alvast bedankt voor het mee denken

Bijlagen

• 20250328_080838.jpg
    20250328_080838.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 39
Ik vind zelf een blauwe spat (Trichopodus trichopterus) altijd wel een mooie vis. Maar misschien moet je beplanting dan net wel iets voller zijn. Verder denk dat met welke vis dan ook, je garnalen niet heel lang meer aanwezig zullen zijn.

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring met de Splendid Ultra. Ik ben van plan om later dit jaar een 120x50 bak te kopen en de Splendid Ultra staat op de shortlist.

Ik heb de 100cm en ben er tevreden over. Mooie combi met de Ori controller.

Danfay, hoehoog heb jij de intensiteit van het licht staan en op hoeveel procent staan de kleuren?

Ik heb de 100cm en ben er tevreden over. Mooie combi met de Ori controller.
Goed om te horen. Wat mij nog wel opviel is dat op de site van Aquatlantis er ook een 120x50 cm (350 liter) bestaat, maar die kan ik bij geen enkele online winkel vinden. Is deze niet in Nederland leverbaar? Dat zou voor mij namelijk wel de mooiste afmeting zijn.

Ja dat is volgens mij wel te bestellen hoor/

Goed om te horen. Wat mij nog wel opviel is dat op de site van Aquatlantis er ook een 120x50 cm (350 liter) bestaat, maar die kan ik bij geen enkele online winkel vinden. Is deze niet in Nederland leverbaar? Dat zou voor mij namelijk wel de mooiste afmeting zijn.
Vraag eens bij Utaka in Amersfoort.

Bijlagen

• 5C05D202-F09E-42C2-BE04-512770C07480.png
    5C05D202-F09E-42C2-BE04-512770C07480.png
    196.3 KB · Weergaven: 13
Ik had de Sublime ook al gezien, maar dat is weer wel een flinke slag duurder. Maar goed om te zien dat de Splendid al wel ergens te koop is.

Volgens mij heeft Aquatlantis een distributiecentrum in NE of BE, toen ik een Sublime 100 bestelde bij mijn LFS was hij binnen twee dagen al bij hun binnen.
Ze konden ook voorraad bekijken.

Vraag eens bij Utaka in Amersfoort.
Stijn S heeft de 120x50 gevonden bij Utaka voor 899 en de kast voor €315 (maar die heb ik niet nodig) . Dat is allemaal wel redelijk in lijn met de iets minder diepe 120, dus dat gaat vast wel goed komen. Ik ben nu ook nog maar aan het oriënteren. Na de zomer heb ik pas wat meer tijd om ermee aan de slag te gaan. In de tussentijd ga ik ook maar eens bij de lfs checken wat die kan betekenen.

Andere optie laat een bak opmaat lijmen. Dan geen licht kap maar zon led balk erboven. Kun je eventueel de achterruit zwart glas laten doen. Hoe dat qua prijs uitpakt weet ik niet maar bij Romberg kunnen ze je dat zo voor rekenen.

heb ik ook nog even naar gekeken, maar ik ben geen fan van open bakken. Tot een paar jaar geleden een juwel 240 gehad. Dat was op zich goed, maar daar miste ik een beetje de diepte in de bak. Vandaar 120x50. De Juwel 350 zou ook nog kunnen maar ik lees toch vaak dat Aquatlantis kwalitatief net wat beter is en het systeem van de lampen spreekt mij ook wat meer aan.

Ja de keuze is reuze. Misschien moeten we nu wel even terug naar de vraag van de TS want die had een vraag over de samenstelling ;))
Je mag en kan altijd zelf een topic aanmaken in de sectie aquaria en meubels.

Kan een lichtkap ook op maat gemaakt worden? Dan is een aquarium laten bouwen misschien goedkoper.

Graag enkel nog reacties op de vraag van de TS want daar is het topic voor bedoeld:deal:
Andere reacties moeten we anders verwijderen zonder aankondiging.

Graag enkel nog reacties op de vraag van de TS want daar is het topic voor bedoeld:deal:
Andere reacties moeten we anders verwijderen zonder aankondiging.
Je hebt helemaal gelijk. We waren wel on-topic, maar off-question geraakt 😆.

Zoals ik al zei, volgens mij neemt bij elke grotere vis de overlevingskans voor de garnalen wel af. In de Lido 120 bak van mn dochter zitten er wel een paar garnalen samen met een koppeltje antennebaarsjes (naast kardinaaltetra's en sherry barbeeltjes). Die zijn ook een slagje groter en vind ik ook een leuk speels visje. Maar misschien is het op de bodem al aardig druk met de corydoras en otocylclus.

Ik zelf een aquatlantis splendid 100. Met een (volle bezetting) Ook heb ik 3 maanvissen deze horen eigenlijk niet in het aquarium maar deze heb ik gekregen dus doe ze niet weg. Ook heb ik grote keizertetra's en zwaarddragers.
Ik ben begonnen met zo'n 50 vuurgarnalen en nu zijn het er wel zo'n 200 denk ik. Ze lopen gewoon lekker door het aquarium en worden met rust gelaten. En als er wel eens een vis in de buurt komt zijn de garnalen zo snel dat ze niet gepakt worden.
Ik denk dat hey voor iedereen aquarium anders werkt. Wat bij de ene goed gaat gaat bij de andere helmaal mis dus het is echt uitproberen.
20250416_201832.jpg
17449973295212195885983089723836.jpg

Ik vind zelf een blauwe spat (Trichopodus trichopterus) altijd wel een mooie vis. Maar misschien moet je beplanting dan net wel iets voller zijn. Verder denk dat met welke vis dan ook, je garnalen niet heel lang meer aanwezig zullen zijn.

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring met de Splendid Ultra. Ik ben van plan om later dit jaar een 120x50 bak te kopen en de Splendid Ultra staat op de shortlist.
Wij zijn echt enorm tevreden ive de splendid ultra. Wij hebben de ori controller erbij en dit is echt super fijn om je verlichting in te stellen. Er word een binnen pomp bij geleverd. Deze gebruiken wij niet ik heb er een oase biomaster 2 350 bij gekocht.
Danfay, hoehoog heb jij de intensiteit van het licht staan en op hoeveel procent staan de kleuren?

In de bijlage het schema van onze verlichting.
Dit is wat voor ons goed werkt, goede planten groei, alg blijft binnen de perken een de vissen komen er mooi in uit

Bijlagen

• Screenshot_20250425_215053_ORI - Smart Controller.jpg
    Screenshot_20250425_215053_ORI - Smart Controller.jpg
    244.3 KB · Weergaven: 10
  • 20250425_215001.jpg
    20250425_215001.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 9
Je hebt helemaal gelijk. We waren wel on-topic, maar off-question geraakt 😆.

Zoals ik al zei, volgens mij neemt bij elke grotere vis de overlevingskans voor de garnalen wel af. In de Lido 120 bak van mn dochter zitten er wel een paar garnalen samen met een koppeltje antennebaarsjes (naast kardinaaltetra's en sherry barbeeltjes). Die zijn ook een slagje groter en vind ik ook een leuk speels visje. Maar misschien is het op de bodem al aardig druk met de corydoras en otocylclus.
Wat betreft garnalen, sinds we het koppel apistograma erin hebben zijn we er best wel wat kwijt geraakt, echter blijkbaar hebben we genoeg verstop plekken want er zijn inmiddels weer flink wat nieuwe bij gekomen. Ons bestand nu:
2 algeneters ottocynclus
8 corydoras pygmaeus
10 guppen
5 endler guppen
vuurgarnalen
10 roodkopzalm
10 Kardinaal tetras
6 panda corydora
6 red longtail danio
Koppel apistograma Orange
4 amano garnalen

Bovenstaand bestand gaan we niks meer bij doen, dit is genoeg voor zo
Inmiddels ook een 2de en 3de bakkie aan geschaft
En klein bakkie om garnalen in te kweken en een bakkie voor mij dochter, wat na de vakantie een betta in zal komen

Ik vindt een heel stevig bestand op een bak van 1 meter ;))

Ik ben het met je eens John, vooral omdat er wel gezinsuitbreiding van de guppen zal komen. Maar misschien heeft TS alleen mannen.

Ik ben het met je eens John, vooral omdat er wel gezinsuitbreiding van de guppen zal komen. Maar misschien heeft TS alleen mannen.
Hey zijn inderdaad alleen mannetjes, dus geen uitbreiding daar

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan