Aquatlantis Style LED 80 of een Juwel Rio 125.


B

BertD

Guest
Beste allen,

Ik wil beginnen met het houden van een aquarium.
Nu had ik in gedachte een Aquatlantis Style LED 80 of Juwel Rio 125.

In eerste instantie wil ik er guppy's en Platy in hebben.

Welke raden jullie aan, ik kan een aquarium tot 90cm hebben op mijn dressoir.

Met vriendelijke groet,
Bert Drenth
 
Ik heb hier op het moment een Dubai 80 staan. Super tevreden mee, zeker aangezien deze een ingebouwde schakelaar heeft voor de verlichting. Het is een mooi strak aquarium welke, en dat vind ik ook zeker een voordeel, geen vastgekit filter heeft. Het meegeleverde filter is op meerdere plekken te gebruiken, mits je voor een intern filter gaat natuurlijk. Hier zonder problemen een externe variant gemonteerd, ook dit is prima te doen. Daarnaast is de lichtbalk te verschuiven in de kap, waardoor je een vrij grote opening hebt om in te werken met onderhoud, maar je houd toch de verlichting. Deze bak is 81cm breed en 36 diep
 
Ik heb ook nu de Ferplast 80cm en had daarvoor de Juwel. Voordeel van de Ferplast is dat je hier de goedkope Philips buizen in kan doen van de bouwmarkt en dat er een tijdklok in gebouwd zit.
Zelf vindt ik de Ferplast fijner dan de Juwel.
Ben het verder met het betoog van Mike eens dus.
 
Bedankt voor de antwoorden ik zoek wel een ingebouwde filter omdat alles op het dressoir komt te staan. Anders staat alles er naast en dat ziet er ook niet echt netjes uit.
 
Persoonlijk vindt ik de bijgeleverde binnenfilters niet echt mooi en ze nemen vrij veel ruimte in.
Maar in dit geval zal er weinig anders opzitten begrijp ik.
Is het niet mogelijk om een buitenfilter in het dressoir te doen? Ik heb dat ook en in de achterwand enkele gaten geboord voor de slangen.
 
Voordeel van de juwel is dat deze 10 cm hoger is.
Hij heeft 25 liter meer inhoud.
Dat het filter wat compacter is qua zicht.
Dat deze VEEL! goedkoper is.
Dat de kleppen er makkelijk af kunnen, lichtbalk schuif je naar achteren en je hebt altijd licht. De kap van de atlantis is bolvormig met een klep lijkt het?
Dat als de lamp aan vervanging toe is dit goedkoper is dan de ledlamp vervangen.

Als je echt ledverlichting wil, kun je ook eens kijken naar de nieuwe lijn van juwel, de primo 110.

Die heeft in de kap zelf een voederklepje, maar ook een hele grote klep die je open kunt doen. Zo lijkt het althans op de foto op de site van juwel.
Deze is 110 liter, dus net tussen beide in.

Toevallig heb ik de juwel primo 70 net binnen, zie mijn topic voor foto's.


Als ik jou was zou ik voor de juwel rio 125 gaan. Mocht je willen overstappen op een extern filter dan is het interne filter er (redelijk makkelijk) uit te halen.


Succes met je keuze!
 
Ik heb hier een style led 80 staan.
Meegeleverd is een binnenfilter biobox 2. (gewoon los in een doos)
Kleppen kunnen er bij deze ook af en ook de lamp kan je verschuiven.
Steunt gewoon op een kunststof rand, zit nergens aan vast.

Draait bij mij met een buitenfilter maar je merkt gelijk dat dit aquarium hier
niet erg voor geschikt is.

Alleen aan de rechterkant is er een uitsparing voor je kabels.
Deze is eigenlijk te klein om comfortabel een aan en afvoer door te voeren.

Fraai is het niet maar ik heb gewoon uitsparingen in de klep gemaat voor de leidingen.(16-22 slang)


Ik had hiervoor een ADM Evasion en ben gewoon weer voor een ADM gegaan maar misschien had ik even
wat beter op moeten letten. :)

Edit: klik op die link van flipper, duidelijke film


h0Q_wRG4j-f4I33twNX6UNUY0IqDvRWA.jpeg


h0Q_wRG4j-f4I33twNX6UNUY0IqDvRWA.jpeg


h0Q_wRG4j-f4I33twNX6UNUY0IqDvRWA.jpeg


h0Q_wRG4j-f4I33twNX6UNUY0IqDvRWA.jpeg
 
Mijn lijstje is wat veranderd als ik de forums lees waaronder hier wordt een Juwel afgeraden vanwege slechtere kwaliteit.

Nu heb ik ook de Aquatlantis Elegance Plus 80 gezien die is wat groter als de Aquatlantis Style LED 80 maar volgens mij qua afwerking bijna identiek, omdat ik op een appartement woon moet ik wel op de vloerbelasting denken en kan ik geen 200 literbak kwijt, of ik zit beneden bij de buren :p

Heeft iemand ervaring met de Aquatlantis Elegance Plus 80?

Ook zijn er grote verschillen qua prijs, weet iemand een goede site?
 
Beste allen bedankt voor de reacties ik heb gekozen voor een Aqualantis Fusion 80 deze wordt over 6 weken geleverd.
 
BertD zei:
Beste allen bedankt voor de reacties ik heb gekozen voor een Aqualantis Fusion 80 deze wordt over 6 weken geleverd.

Uitstekende keuze! Zie mijn link hieronder voor inspiratie.

Uitsparingen achter zijn zeer royaal. Bak is mooi afgewerkt. Meubel oogt zeer fraai.
Geen rommel vakje in het midden, maar deurtjes.
De ledverlichting van aquatlantis is erg goed vind ik.
 
Mooie keuze! En nu 6 weken lang bedenken wat je er voor bodem, plantjes en vissen in wilt ;) :D
 
Veel plezier met de voorpret! Ik ben heel benieuwd!
 
Marcel, wat een mooie aquarium, ik neem hem zonder onderkast maar zet hem op mijn dressoir en ga gebruik maken van de binnenfilter die mee geleverd wordt. Helaas heb ik geen ruimte voor een kast.

Sanneke, de achterwand en de kleur grond heb ik al uitgekozen ;-)
Plantjes daar gaat de winkel mij bij helpen van hoe en wat.
 

Terug
Bovenaan