Arius jordani (mini haai)


G

Giovannilisse

Guest
Ik heb de afgelopen tijd 3 mini haaitjes gehad in mijn aquarium van 1.20 mtr. De officele naam is Arius jordani en is gewoon te koop bij een dieren winkel. In eerste instantie had ik er 1 en die veroorzaakte witte stip en ging dood. Daarna heb ik er twee gekocht en die zijn nu beide dood. De ene naar de andere. Ik geef ze normaal voer en vlokken die naar de boden zinken. Iemand enig idee hoe dit kan?
 
bak te klein, behoefte aan dierlijk en algenvoer ook levenvoer, behoefte aan zeezout in het water (licht brak).

denk dat als je dit niet aanbied ze niet lang leven.

een vis die 25-30cm kan worden vind ik ook niet bepaald een mini "haai"
 
Dat is de naam die ik heb doorgekregen, Ik heb ook maanvissen van 10 cm doorsnee die het prima doen. Hoe kan ik dit aanpakken of is het geen doen?
 
nou maanvissen stellen zeezout niet op prijs zover ik weet, ik zou lekker wat anders gaan houden in de onderlaag :)
 
Jammer genoeg verkopen de winkels vaak soorten zonder de juiste info. Zoals Rich al aangeeft kun je beter iets anders zoeken;)
 
Voordat je iets koopt verdiep je daar dan eerst eens goed in via internet. Van een winkelier hoef je geen goede raad te vragen want vaak hebben ze geen verstand van hetgeen ze je verkopen.

Die Arius zijn allemaal in het wild gevangen en kunnen zeker 20 jaar worden. Maar door ondeskundigheid sneuvelt 99% bij de "liefhebber" binnen een jaar.
 
Wellicht hebben enkelen wel (deels) de kennis maar verkopen ze je liever een kat in de zak want dat is goed voor hun omzet:(
 
Wellicht hebben enkelen wel (deels) de kennis maar verkopen ze je liever een kat in de zak want dat is goed voor hun omzet:(
Ik ken een verkoper met verstand van zaken, die ook heel eerlijk is en waar ik ook verschillende leden naar toe heb gestuurd, die daar nu al jaren klant zijn. Maar helaas hebben de medewerkers in veel andere winkel geen enkel verstand van het geen ze verkopen.
 
Natuurlijk zijn er ook die wel goede kennis hebben en niet alleen voor het geld handelen. Maar ik denk dat dit maar een klein deel is van de verkopers. Maar goed dat zie je niet alleen bij onze hobby maar dat gebeurt overal.
 
Ik ken een verkoper met verstand van zaken, die ook heel eerlijk is en waar ik ook verschillende leden naar toe heb gestuurd, die daar nu al jaren klant zijn. Maar helaas hebben de medewerkers in veel andere winkel geen enkel verstand van het geen ze verkopen.
:thumbs: Zie mijn reactie in het GMT kort geleden.
 
Mogelijk niet Botia, doorjou aangave en Ivan Kerner (LFS) en de info hier is mijn hobby en plezier daarin positief gegroeid.
 
Ik ken die winkel zelf niet maar het lijkt me wel een gegeven dat goede info van een verkoper positief zal bijdragen aan onze hobby. Ik zou gefrustreerd raken als ik steeds verkeerde info zou krijgen en daardoor de nodige problemen.
 
Het is een LFS waar ze ook nee kunnen zeggen als je een vis wil welke niet past of bij het bestand hoort.
Vandaar worden er ook b.v. geen goudvissen e.d. verkocht.
 
Zo hoort het ook Ton en je hebt geluk met zo n winkel in je buurt:)
Ivan zelf heeft altijd aquaria gehad en is een echte liefhebber.

De gemiddelde verkoper is dat nie,t en dat is een merkbaar verschil. Toch verkoopt iemand met passie en eerlijkheid uiteindelijk ook meer dan de doorsnee verkoper.
 

Terug
Bovenaan