Armatuur trofis 1800


JH

Well-known member
Lid geworden
22 april 2006
Berichten
294
Locatie
Zeewolde
Iemand een idee hoe je bij de elektronica komt van de armatuur van een trofis 1800?

Van mijn beide armaturen (net 3 jaar oud) werkt maar de helft van de verlichting. Bij de ene alleen de 39w buizen en bij de andere armatuur alleen de 24w buizen.
Ik wil kijken of de starters of de vsa defect zijn maar ik heb geprobeerd om de armatuur los te krijgen maar helaas zonder succes. Iemand hier ervaring mee?

Ik wil graag de starters of vsa vervangen, ik heb net nieuwe lampen er in gedaan!
 
@Bertus,

Bedankt voor je reactie.

Guppy ken ik (daar komt mijn bak vandaan) en ik had inderdaad ook al op hun site gezien dat ze �139,- kosten maar ja als ik nu nieuwe koop wie garandeert mij dat deze niet over 3 jaar weer defect gaan. Ik vind het erg snel dat beide armaturen kapot zijn en ik had al weinig vertrouwen in Trofis, dit verbeterd het in elk geval niet. Ik heb inderdaad al gegoogled op trofis armatuur openmaken maar zonder resultaat dus ik denk misschien zijn er mede forumleden die het wel weten.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met armatuur van Trofis?
 
Mijne is ook eentje van stuk gegaan, de 24watt kant. Nog binnen de garantie, dus kreeg zo een nieuwe. Open maken zal op dezelfde manier moeten, wat Bertus al aangeeft over de Juwel TL-unit.
 
vanwaar geen vertrouwen in de trofis ook juwel kappen gaan kapot
hier al twee keer gebeurt door binnen komend vocht
bij de trofis nog geen last gehad maar die is nog niet zo oud
wat het open maken betreft is nog niet zo makkelijk zeker bij vrij nieuwe kap naarmate ze ouder worden gaat het makkelijker omdat dan de lijm makkelijker los laat
wat je ook wel gedaan ziet worden is de onderkant met een dremel open slijpen/zagen
misschien is dit ook wel een oplossing voor je probleem is weliswaar voor de juwel kap bedoelt maar lijkt me sterk dat het ook niet bij de trofis kan
linkje http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... ctID=18504


groet

jaap
 
Geen vertrouwen in Trofis omdat bij mij:

* Glas zijkant aquarium staat niet recht op elkaar.
* slappe boven platen.
* kast begint vanwege water uit te zetten (op veel plekken).
* na 3 jaar, 2 armaturen defect.

Hiervoor 5 jaar lang een Juwel bak gehad zonder enig probleem!
 

Terug
Bovenaan