Artemia nauplien grootbrengen


Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
14
Leeftijd
22
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een aantal maanvissen gekocht om er vervolgens mee te kweken. Nu heb ik gemerkt dat ik ook daadwerkelijk koppels heb zwemmen. Dit weet ik omdat ze vorige week eitjes hadden gelegd. Na wat informatie te hebben opgezocht kwam ik er achter dat als je jongen zou krijgen het aan te raden is om artemia nauplien te kweken. Dus ben ik aan de slag gegaan met het kweken. Alleen zou ik nu graag willen weten hoe je ze ook kan groot brengen op een makkelijke manier.

Met vriendelijke groet,
Niels
 
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een aantal maanvissen gekocht om er vervolgens mee te kweken. Nu heb ik gemerkt dat ik ook daadwerkelijk koppels heb zwemmen. Dit weet ik omdat ze vorige week eitjes hadden gelegd. Na wat informatie te hebben opgezocht kwam ik er achter dat als je jongen zou krijgen het aan te raden is om artemia nauplien te kweken. Dus ben ik aan de slag gegaan met het kweken. Alleen zou ik nu graag willen weten hoe je ze ook kan groot brengen op een makkelijke manier.

Met vriendelijke groet,
Niels
cm)
Makkelijk bestaat niet, als je jonkies hebt deze in een goede bak doen (80 cm), zeer vaak voeren en zeer vaak water verversen later overbrengen in een meter bak en wederom veel voeren en waterwissels, is de juiste weg.
 
cm)
Makkelijk bestaat niet, als je jonkies hebt deze in een goede bak doen (80 cm), zeer vaak voeren en zeer vaak water verversen later overbrengen in een meter bak en wederom veel voeren en waterwissels, is de juiste weg.
Bedoeld de TS niet hoe je de artemia moet opkweken?
 
Maar de vraag over de Artemia moet ik het antwoord schuldig blijven.

Ik heb het ook nog nooit gedaan want het is mij teveel werk.
 
Easy, bak buiten zetten met osmosewater, zoutwaarde 1020 houden. Weekje of 2 wachten tot het groen ziet van de alg. Zakje artemia erin en klaar. Kweken vanzelf, binnen no time heb je artemia in alle groottes. Niet in de volle zon zetten en opletten met regenwater, anders daalt je zoutwaarde. Zo heb ik het hele jaar verse artemia
 
Er wordt hier boven , door Dennis, gesproken over een zoutwaarde van 1020, wat bedoel je daarmee??
 
Dat is het zoutgehalte voor de artemia.

Van Dutchreef.nl:

In de zeeaquariumhobby meten we over het algemeen het zoutgehalte van zout water door het soortelijk gewicht te meten. Voor een koraalriftank wordt aanbevolen dat u de SG van het water tussen 1,025 en 1,028 houdt. Het soortelijk gewicht van natuurlijk zeewater ligt rond de 1,025, dus dit zou uw doel moeten zijn om een natuurlijke omgeving voor uw vissen en koralen te creëren.
 
Er wordt hier boven , door Dennis, gesproken over een zoutwaarde van 1020, wat bedoel je daarmee??
Zijn account bestaat niet meer zo te zien, dus of je daar nog antwoord van gaat krijgen... :)

Mijn gok zou zijn dat hij doelt op een "specific gravity" (ken even de NL term niet) van 1.020. Dat is een van de manieren om het zoutgehalte van water uit te drukken.

Als ik het invoer op een conversiewebsite, kom ik uit op een zoutgehalte van 26.6 ppt oftewel grofweg 26,6 gram opgelost zout per liter. Ik gebruikte zelf ook ongeveer die hoeveelheid zout (27 g/L) voor artemia. Dus die hoeveelheid kan wel kloppen.

Edit: zie Johns antwoord. :)
 

Terug
Bovenaan