Wat is er nieuw

Asti's Juwel Lido 200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Asti
  • Startdatum Startdatum
A

Asti

Guest
Hier dan het begin van mijn foto-album! Al jaren bezig met de hobby, sinds een kleine twee jaar de huidige bak. De afmetingen zijn 71x65x51. Qua bewoners is het lang laag bezet en rommelig geweest. Een paar Heterandria Formosa's, vuurgarnalen, corydoras, twee japonica's van een vriend die er mee stopte en vier kuhlii's eveneens uit oude bestanden. Gelukkig zijn de kuhlii's lekker brutaal en laten ze zich veel zien.

Verder zandbodem, vallisneria, anubias, crypto (op de bodem) hout, catappa- en eikenblad en elzenproppen.

Geen CO2, wekelijks beetje voeding en eens in de zoveel maanden laterietbollen bij de wortels.

Zaterdag komen hier H. Flammeus (rode rio's) bij.

Hieronder een foto van gisteren, geen hele beste en er dwarrelt nog wat kroos rond omdat ik met het hout bezig was geweest. De Vallisneria rechts zou wat meer naar achter mogen nog voor het zicht. De linker- en achterruit zit vol met alg, maar vanaf die kant heb ik geen doorkijk dus dat laat ik zo.

20171128_205750.jpg

Verder project binnenkort wordt het houden/kweken van triops, maar daar maak ik tzt wel een nieuw topic over aan 🙂

Beetje valse start he, gezien dat het er al een paar jaar staat 😉

Close upje. Bladeren zijn zooo mooi! Corys zijn er ook blij mee lijkt het. Hoop dat de Rode Rio's de vuurgarnalen niet helemaal uitroeien.

20171130_203010_001.jpg

Bleke gestresste Rode Rio's zijn aan het overwennen! Gussie. Straks lekker de bak verkennen.
20171202_143814.jpg

20 besteld, ik tel tussen de 15 en 25, snelle harry's 😀

Wat foto's genomen net en ik denk dat het er wel 20 zijn.

En allemaal de zelfde.? Heb hier wel eens een vreemde eend in de bijt gehad.

Mooi.

Bij mijn lfs hebben ze er een keer een paar honderd in een grote showbak gedaan om te laten zien hoe mooi ze uiteindelijk op kleur komen.
Dat was wel heel erg mooi.

• Leuk
Waarderingen: Asti
Zwemmen lekker rond, net gevoerd en dat smaakte blijkbaar prima. Heerlijk gezicht. De meeste zijn mooi rood, er zit één Frankenvis bij: bleek, knak in de rug en dik.

20171202_173220.jpg

Zijn best al aardig op kleur.
Worden vast nog veel mooier in de loop van de week.

• Leuk
Heel verschil met hoe ze in de zakjes zaten al, ben benieuwd hoe ze doorkleuren. Vanavond nog wat meer blad er in.

En dat wordt wennen met voeren en verschonen na jarenlang amper bewoners!

Vissen die je niet vaak meer ziet, blijven leuk! Had ze vroeger, 15 stuks, schitterend om te zien.

• Leuk
Ook wel benieuwd hoe de visjes uiteindelijk er uit gaan zien! Ben zelf een beetje aan het rondkijken voor als mijn neon tetra's ooit uitgestorven zijn. Denk alleen dat deze net wat aan de grote kant worden voor mijn 60 cm

Ook wel benieuwd hoe de visjes uiteindelijk er uit gaan zien! Ben zelf een beetje aan het rondkijken voor als mijn neon tetra's ooit uitgestorven zijn. Denk alleen dat deze net wat aan de grote kant worden voor mijn 60 cm

Misschien anders de hypphesonbrycon amandae? Die zijn een tikje kleiner en helemaal fel gekleurd.

Jammere van scholenvisje in kleinere bak is dat je minder in aantal kan hebben. De mijne is maar 70 cm lang maar wel een dikke 175 liter vanwege de hoogte en diepte, dus daarmee win je wat.

Kan je niet gewoon een grotere bak? 😉

Vriend van me heeft een juwel 80 waar hij vanaf wil, kan je vast gratis ophalen. Zaandam.

Misschien anders de hypphesonbrycon amandae? Die zijn een tikje kleiner en helemaal fel gekleurd.

Jammere van scholenvisje in kleinere bak is dat je minder in aantal kan hebben. De mijne is maar 70 cm lang maar wel een dikke 175 liter vanwege de hoogte en diepte, dus daarmee win je wat.

Kan je niet gewoon een grotere bak? 😉

Vriend van me heeft een juwel 80 waar hij vanaf wil, kan je vast gratis ophalen. Zaandam.

Voorlopig heb ik nog neon tetra's maar ben alvast voor in de toekomst aan het plannen 😛. Thnx voor het aanbod...Heb zelf nog een rio 180 alleen heb ik daar momenteel geen tijd voor dus daar woont een dwerghamster in (zonder water uiteraard 😀)

• Leuk
Mooie bak!
Ik ben altijd al fan geweest van de lido aquaria. Mooie hoge bakken 🙂

Prachtvisje trouwens die rode rio's!

• Leuk
Net een heel (ontdooid) blokje diepvriesvoer aan de 20 nieuwelingen gegeven en het was in een oogwenk op ... cories eten er ook graag van maar heb hen nog maar wat zinkende tabletjes gegeven, waar de rest ook op af dook. Hoeveel en vaak moet ik ze voeren? :S

Net een heel (ontdooid) blokje diepvriesvoer aan de 20 nieuwelingen gegeven en het was in een oogwenk op ... cories eten er ook graag van maar heb hen nog maar wat zinkende tabletjes gegeven, waar de rest ook op af dook. Hoeveel en vaak moet ik ze voeren? :S
1 heel blokje uit een blister verpakking op 20+ vissen?

Zou er eens 4 in doen en daarvan bekijken hoe snel ze het op hebben en bepalen of je meer of minder wilt voeren

In mijn 80cm zitten net geen 25 vissen, daar gaat ook 1 blokje in. Duurt ongeveer 3 minuten voor het op is. Maar ik voer 2 maal daags, 1 keer levend/diepvries en 1 keer droog.

• Leuk
In mijn 80cm zitten net geen 25 vissen, daar gaat ook 1 blokje in. Duurt ongeveer 3 minuten voor het op is. Maar ik voer 2 maal daags, 1 keer levend/diepvries en 1 keer droog.
Dat is inderdaad wel een ding voer je alleen diepvries of ook droog erbij.
Hier krijgen elke dag granulaat en een paar keer in de week diepvries en dan zijn drie blokjes zo weg.

Plm 30 vissen.

Boe, voor het eerst is er een kuhlii dood. Heb ze al jaren. Alle waarden zijn normaal (0/0/10). Hopelijk was het een blije bejaarde vis die z'n tijd gewoon had gehad.

Kan heel goed hoor ouderdom.
Of het pispaaltje van de groep..

Hoeft niet altijd “slechte” waterwaardes te zijn hè 😉

Het kan inderdaad gebeuren, als je niets vreemds aan de bak ziet verder geen zorgen maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan