tuinkabouter
Well-known member
Wss een krappere passing op de waaier waardoor er meer druk opgebouwd kan wordenJammer dat ik net oase biomaster filters heb 😅
Hoe komt het dat Eheim of JBL filters minder debiet verliezen?
Wss een krappere passing op de waaier waardoor er meer druk opgebouwd kan wordenJammer dat ik net oase biomaster filters heb 😅
En de waaier is de rotor? (Ik ben niet echt technisch aangelegd 😜)Wss een krappere passing op de waaier waardoor er meer druk opgebouwd kan worden
Waaier zit aan de rotor iddEn de waaier is de rotor? (Ik ben niet echt technisch aangelegd 😜)
Heb je misschien een test overzicht van het debiet verlies tussen de verschillende merken filters. Ik ben erg benieuwd naar het verschil.Dit ligt aan een groot aantal zaken. Ten eerste het merk en model van de reactor, ten tweede de lengte bochten hoogte van de slangen en ten derde de kwaliteit van je filter. Met een Oase of SunSun filter zal je meer capaciteit verlies hebben dan bij een Eheim of een JBL. Uiteraard kan ik alleen over mijn eigen gebouwde reactoren oordelen. Hierbij is het verlies minimaal gemiddeld genomen. Daarbij komt ook nog dat door de grote van de reactor en de vulling van bioballen en Siporax het verlies ruimschoots wordt gecompenseerd.
Linkje?van zo n test heb ik wel eens een youtube filmpje gepost
ik heb ze net weer gepostLinkje?
Nee die zijn er niet. Is ook niet te doen. Er zijn simpelweg geen betrouwbare data's om zo'n overzicht te maken.Heb je misschien een test overzicht van het debiet verlies tussen de verschillende merken filters. Ik ben erg benieuwd naar het verschil.
De kwaliteit van de rotor en de spoelen zijn stukken beter.Jammer dat ik net oase biomaster filters heb 😅
Hij is niet de uitvinder. Deze eer heeft hij aan zich zelf toe gewezen. Richtlijnen zijn gewoon niet te doen in onze hobby. Ieder aquarium is uniek en benader ik ook ieder aquarium. Het gevaar van richtlijnen en standaarden is dat je iets suggereert wat simpel weg niet waar gemaakt kan worden .Dacht dat rex griggs (de “uitvinder”) van het type reactor dat jij bouwt wel eea aan richtlijnen heeft aangegeven op de site thebarrreport.com
vandaar ook de “”.Hij is niet de uitvinder. Deze eer heeft hij aan zich zelf toe gewezen. Richtlijnen zijn gewoon niet te doen in onze hobby. Ieder aquarium is uniek en benader ik ook ieder aquarium. Het gevaar van richtlijnen en standaarden is dat je iets suggereert wat simpel weg niet waar gemaakt kan worden .
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.