Wat is er nieuw

atomne helena kweken

siemen123

Member
Lid geworden
23 oktober 2016
Leeftijd
21
ik heb 4 helena slakken en ik heb vandaag een vierkant pakje met een gele stip tegen het raam gezien zou di een ei zijn en moet ik het in een andere bak doen voor men vissen?

sorry maar foto's kon ik niet toevoegen
alvast bedankt voor het antwoord

Je beschrijving lijkt op een ei van de helena idd.
Kan je gewoon laten zitten waarschijnlijk,welke vissen heb je allemaal?

goudgoeramis ,corydaras , zebrabarbeelen, vuurgarnalen

Klinkt als de eitjes van de helena idd. Duurt wel even voordat ze uitkomen. Volgens mij rond de 4 weken

Dan kan het gewoon in je bak blijven hoor,gewoon geduld hebben en dan zie je over een tijd vanzelf jonge slakken kruipen als het goed is.
Wat voor bodem heb je precies?

Het verbaast me wel dat ze een ei hij want ze zitten nog maar één dag in mijn bak.
Ik heb nu nog 2 eitjes gezien 3 is in het totaal langs de silicone in de hoek van mijn aquarium plakken 3 eitjes en er zit nog steeds een slakje langs die rand in de buurt van de eitjes ik vind het echt wel vreemd dat een slakje op 1 dag 3 eitjes legt ik had ergens gelezen dat ze maar 1 ei om de10 dagen leggen.
Maar ik denk wel dat het eitjes zijn ook omdat er een slakje zit.
Zou het kunnen dat de eitjes onbevrucht zijn ?
Kunnen jullie zeggen wat jullie hiervan denken.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Dat van eens per 10 dagen ken ik niet. Het patroon van een rijtje langs de vertikale kitrand is heel bekend 🙂 Mijn zoontje heeft er zo ook een twintigtal en die zijn ook met een paar per dag gelegd.

Van 1 slak op 10L water ken ik wel, maar idd ook niet van 1 eitje per 10 dagen. De kitrand is ook mij erg bekend, al hebben ze hier vooral een voorkeur voor de wortels van de varens.

Of het 10 dagen was weet ik niet meer maar heb ook weleens gelezen dat ze om de zoveel dagen een eitje zouden leggen idd.
Zelf de ervaring dat dit niet klopt en jouw situatie is daar ook een mooi voorbeeld van.

Is trouwens geen garantie dat ze allemaal uitkomen of het overleven trouwens maar is afwachten hoe het in je bak gaat verlopen.
Heb je veel andere slakjes in je bak?

ja veel klientjes en enkele iets grotere het zijn alebij bruin/bleek achtige slakje maar s'ochtens als ik het licht aandoe zitten er honderden tegen het raam maar dan pikken de vissen al de kliene slakjes van het raam.
en ik heb in het totaal 4 slakjes.

Als je bak ook nog een beetje op temperatuur is, dan gaan de Helena's nog wel meer eitjes leggen met zoveel vers voer 🙂

Het is wel leuk dat de eitjes langs de silicone op het raam zitten want dan kan ik ze altijd bekijken endan zie ik het als er Mini slakjes uitkomen. Ik denk dat ze normaal binnrlen 1 maand uitkomen. En mijn temperatuur is 26,5 graden dus dat is al wel warm.

heb nu al 10 eitjes gezien dus ditklopt helemaal niet met wat gezegt word (dat van om de zoveel dagen 1 ei ) want dit is nu iets langer ald een dagen er zijn al 10 eieren ik vraag me nu wel af of alles goed komt en of ze wel bevrucht zijn hebben julie een idee hiervan? ik zie de 2 slakken vaak tegen elkaar plaken precies of ze vaak paren doen ze dat op die manier altijd? ( heb er 4 voor de duidelijkheid) als ze dit doen zitten ze wel bijna altijd op de bodem van de bak onder de dikke laag mos die er ligt . 1 keer heb ik gezien dat ze deden aan de uitgan van het plastike grotje in mijn bak. ( dus altijd een beetje in de schaduw en beschut)

Komt allemaal goed volgens mij 🙂
Reken op een maandje voor ze uitkomen en dan nog een poosje voordat ze groot genoeg zijn om ze te kunnen vinden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan