auto feeder


Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
21
Beste lezer,

Ik heb een juwel lido aquarium die ik met veel plezier heb. ik zoek een auto feeder omdat ik niet alle dagen thuis ben. op internet zie ik dat iedereen die er een heeft geen kap heeft op de aquarium. ik heb die wel en wil die houden, ik heb geen idee welk model ik kan gebruiken voor een aquarium met kap.... ik zal iets met een slangetje kunnen doen waar de pomp leidingen via de achterkant naar binnen gaan, maar ben bang dat er dan vocht gaat ophopen in die slang en zo het voer blijft vast zitten. kan iemand mij hier mee helpen?
(ik gebruik voornamelijk vlokken voer en een beetje korrel achtig voer.
 
Juwel heeft als het goed is een plastic "dop" op de bovenkant. Die kan eraf en daarboven kan je de autofeeder plaatsen. Zelf heb ik er nog geenasr denk tzt aan die van oase, omdat die uitschuift en dus geen optrekkend vocht vasthoudt waar voer aan kan blijven hangen.
 
Juwel heeft als het goed is een plastic "dop" op de bovenkant. Die kan eraf en daarboven kan je de autofeeder plaatsen. Zelf heb ik er nog geenasr denk tzt aan die van oase, omdat die uitschuift en dus geen optrekkend vocht vasthoudt waar voer aan kan blijven hangen.
Klopt, zie hier foto van de Juwel Smartfeed 2.0 op mijn Lido120. Zitten 2 “wormen” bij, 1 voor korrel en 1 voor Vlokvoer.
IMG_2887.jpeg
 
ik heb dus alleen dit voor de rest geen dop of iets...
 
Nieuw kleppensetje kopen denk ik? Als er tenminste op 1 vd kleppen links geen klep zit die je eruit kunt wippen.
 
kan geen kappen vinden mijn bak is 50hoog 50 lang en 45 breed zie dat de kleinste lido 120l is dat is de mijne niet... denk een hele oude bak?
 
heb er een besteld en ga ff kijken wat de beste opties zijn. bedankt iedereen voor het mee denken!
 

Terug
Bovenaan