Wat is er nieuw

Automatisch voeding toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polarbear
  • Startdatum Startdatum
P

Polarbear

Guest
Ik maak gebruik van automatisch doseren van micro en macro elementen.
Maar zou graag willen weten of ik in 1 van de kokers of bijde bepaalde hoeveelheid easy carbo kan toevoegen, dat het ook wordt toegevoegd. Of zal dit samen klonteren met andere elementen?
Ik heb alleen optie om 2 dingen afzonderlijk te doseren, geen drie of meer. Er zit 12 uur tussen elk dosering.

Easy carbo wordt ook wel bij de micro gedaan. Als anti schimmel middel. Dus denk dat je het daar wel zal kunnen toevoegen, ik doe het zelf ook maar 40ml per 500ml.

Easy carbo wordt ook wel bij de micro gedaan. Als anti schimmel middel. Dus denk dat je het daar wel zal kunnen toevoegen, ik doe het zelf ook maar 40ml per 500ml.
Hoeveel ML voeg je dan toe op hoeveel aquaria water per keer?

Ik denk zo dat je niet genoeg doseert als je het met de andere voeding gaat gebruiken tenzij je behoorlijk veel carbo gaat mixen met.............

Btw, doseer je geen co2? Carbo doet weinig voor de planten want het verhoogd de co2 amper en wordt meer gebruikt als bestrijding van algen.

Ik denk zo dat je niet genoeg doseert als je het met de andere voeding gaat gebruiken tenzij je behoorlijk veel carbo gaat mixen met.............
Daarom zou ik willen weten wat de opties zijn. Momenteel word ca 20ml gedoseerd vanuit micro/macro. Een koker is 1L.
Geadviseerd word 2ML per 50L.

Maar wil daarom weten óf het kan of beter gewoon handmatig blijven doseren.
Als het wél kan, zou dat fijner zijn en stabieler.

Maar wil geen risico nemen als ik meer moet wanneer het uiteindelijk niet hoeft.

Btw, doseer je geen co2? Carbo doet weinig voor de planten want het verhoogd de co2 amper en wordt meer gebruikt als bestrijding van algen.
Ik gebruik CO2, maar voornaamste Anubias heeft steeds last van puntalg.

Misschien is je co2 niet voldoende maar vaak zie je dit ook op een Anubia als die teveel licht krijgt en hij zich niet goed meer kan beschermen tegen dat licht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan