Wat is er nieuw

Automatische top op

CockerNika

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2024
Wie hier heeft er 1 en kan mij er 1 aanbevelen?
Ik heb een ondiepe bak besteld met een groot wateroppervlak en om het mezelf makkelijk te maken wil ik een automatische top up met osmosewater erop zetten. Gemak dient de mens😉

Nou zie ik wel de flessen van superfish enzo maar ik wil echt een automatische met een sensor. De enige die ik tot nu toe tegen ben gekomen is die van fzone. Iemand daar bekent mee?

Heb zelf die van aquamedic.al zo lang in bezit dat er ondertussen al een nieuw model van uit gekomen is. Doet wat die moet doen en verder geen omkijken naar.

Wel even kijken naar de afmeting van het pompje. Niet elk pompje past door de standaard opening van een jerrycan mocht je die willen gebruiken voor opslag water.

Een jerrycan met Din96 dop is mooi ruim en daar past alles wel door.

Heb zelf die van aquamedic.al zo lang in bezit dat er ondertussen al een nieuw model van uit gekomen is. Doet wat die moet doen en verder geen omkijken naar.

Wel even kijken naar de afmeting van het pompje. Niet elk pompje past door de standaard opening van een jerrycan mocht je die willen gebruiken voor opslag water.

Een jerrycan met Din96 dop is mooi ruim en daar past alles wel door.
O dankjewel voor de tip van de jerrycan, was inderdaad benieuwd hoe ik dat ging doen zonder ook in het reservoir teveel verdamping te hebben. Moet er ook een luchtsteentje of pompje in om het water te circuleren?
Ik ben van plan hem in een donker hoekje te zetten maar er zal toch wat licht bij komen.
Tenzij ik een zwart reservoir koop, of zwart verf? Is dat een optie?

O dankjewel voor de tip van de jerrycan, was inderdaad benieuwd hoe ik dat ging doen zonder ook in het reservoir teveel verdamping te hebben. Moet er ook een luchtsteentje of pompje in om het water te circuleren?
Ik ben van plan hem in een donker hoekje te zetten maar er zal toch wat licht bij komen.
Tenzij ik een zwart reservoir koop, of zwart verf? Is dat een optie?
vroeger gebruikte ik altijd gewoon een normale jerrycan zonder stromingspomp. Momenteel heb ik gewoon een glazen bak als voorraadbak van zo’n 100 liter en dat bevalt prima.

Hier 2x transparante jerrycans. In eentje een gat met het diameter van de slang geboord, die erdoorheen en dan aansluiten, minimale opening voor verdamping.
Zou voor aquaria met minimale hoogte voor een sensor gaan en niet voor die met vlottertjes, heb ik in 1 aquarium en die heeft wel een bepaalde waterhoogte nodig om te kunnen werken. (Wil hem hier nog een keer aanpassen zodat de waterhoogte iets hoger blijft, schuifje voor het verzetten wat te kort)

Hier 2x transparante jerrycans. In eentje een gat met het diameter van de slang geboord, die erdoorheen en dan aansluiten, minimale opening voor verdamping.
Zou voor aquaria met minimale hoogte voor een sensor gaan en niet voor die met vlottertjes, heb ik in 1 aquarium en die heeft wel een bepaalde waterhoogte nodig om te kunnen werken. (Wil hem hier nog een keer aanpassen zodat de waterhoogte iets hoger blijft, schuifje voor het verzetten wat te kort)
Ja ik ga zeker voor een met sensor. Het gemak is me wel dat geld waard. Goeie tip van dat gaatje. Ga ik ook doen!

Zo leuk, mijn hele project komt zo samen. Ik twijfel nog over een mistmaker als extra leuk technisch snufje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan