axelp's Trofis Colisa A-1500 doorkijkaquarium


A

AxelP

Guest
Na vorig jaar een Lido 200 te hebben aangeschaft zijn mijn maanvissen ondertussen de bak ontgroeid, het was al langere tijd de bedoeling om de maanvissen over te plaatsen naar een groter aquarium.

Vandaag was het dan zover vanochtend kwam mijn Trofis Colisa A-1500 aquarium binnen en heeft een collega een gat in de muur gemaakt. Het aquarium is ondertussen gevuld en de techniek komt binnen enkele dagen binnen (besteld bij APO).

Plan is om het aquarium in te draaien met filter watten uit de Lido en binnen 7 tot 14 dagen de maanvissen over te plaatsen. Hierbij twijfel ik nog aan het eerst aanschaffen van 2 tot 4 nieuwe maanvissen voordat m'n bestaande maanvissen worden verhuisd.

Dit zodat de kleinere nieuwe maanvissen alvast kunnen settelen voordat de grotere erbij worden geplaatst. Advies is welkom!

915615axelp_0_85_download.jpg



641793axelp_0_85_download.jpg


522968axelp_0_85_download.jpg


118848axelp_0_85_download.jpg


947657axelp_0_85_download.jpg


724878axelp_0_85_download.jpg
 
Schitterende bak!
Ben benieuwd hoe het gaat worden,succes!
 
Heel gaaf! Mss de foto's de volgende x even draaien?
 
Killerfish zei:
Heel gaaf! Mss de foto's de volgende x even draaien?

Jep zal ik doen, ze komen van me iPhone en werden gedraaid door 't upload programma. Op me Mac tonen ze namelijk goed :)
 
Het verhaal ligt iets anders.. de foto-rotatie wordt opgeslagen in de EXIF-data van de foto, dit is dus een virtuele rotatie.. die EXIF-data wordt niet gelezen/gerespecteerd door de imageview-software op de server van aquaforum.nl ;)
Met de volgende update van mijn upload-tooltje zal je de foto's voor upload kunnen roteren en is het probleem opgelost.
Voor nu kan je niet anders dan voordat je de foto's inleest in de uploader de foto's fysiek te draaien..
Edit: met een extern tooltje dus ;)
 
kellemes zei:
Het verhaal ligt iets anders.. de foto-rotatie wordt opgeslagen in de EXIF-data van de foto, dit is dus een virtuele rotatie.. die EXIF-data wordt niet gelezen/gerespecteerd door de imageview-software op de server van aquaforum.nl ;)
Met de volgende update van mijn upload-tooltje zal je de foto's voor upload kunnen roteren en is het probleem opgelost.
Voor nu kan je niet anders dan voordat je de foto's inleest in de uploader de foto's fysiek te draaien..
Edit: met een extern tooltje dus ;)

Thanks ik was inderdaad op de hoogte van EXIF data (ben zelf programmeur), maar was in de veronderstelling dat een snelle behandeling met Photoshop dit probleem zou verhelpen. Dit blijkt dus niet het geval, het kunnen roteren van de foto's in het upload programma zou inderdaad zeer handig zijn :)
 
Geeft ook niet, goed voor de nekspieren :d Als het er maar niet teveel worden :p
 
Killerfish zei:
Geeft ook niet, goed voor de nekspieren :d Als het er maar niet teveel worden :p

Bij de volgende foto's (vermoedelijk na het weekend want dan heb ik techniek en planten) zal ik extra zorg besteden aan de juiste ori�ntatie ;)
 
Mooie bak zo'n ruime Trofis Colisa.
Veel plezier er mee!

In je andere topic heb je al van Jos je antwoord gekregen over het plaatsen van je manen. Zowel je oudere als de nieuwe als 1 groep tegelijk in je bak plaatsen.
 
peterdenhaag53 zei:
Mooie bak zo'n ruime Trofis Colisa.
Veel plezier er mee!

In je andere topic heb je al van Jos je antwoord gekregen over het plaatsen van je manen. Zowel je oudere als de nieuwe als 1 groep tegelijk in je bak plaatsen.

Jep, dat ga ik doen. Eerst de bak degelijk indraaien en de waterwaardes een aantal keer testen voordat ik een poging doe om m'n maanvissen te vangen ;)
 
Mooi! Dat is een van de mooiste oplossingen vind ik zelf, een aqaurium in de wand wegwerken, ik blijf deze volgen!
 
Denk niet dat ie IN de muur komt.


Maar dit kan wel vreselijk mooi worden! Ben benieuwd.
 
Ja idd, je hebt gelijk, er zit een kader in de muur waar de bak tegenaan staat....ik zie het nu. Wishfull thinking van mijn kant af denk ik :)
 
Het is nog vroeg h� ;)

Mooie bak en mooie oplossing voor die doorkijk!
 
Vandaag alvast de planten aangeschaft voor in 't aquarium. Alle andere spullen die ik nodig heb om het aquarium gebruiksklaar te maken komen als het goed is zaterdag en de planten staan daarom nu nog los in het aquarium (maar ze zijn in ieder geval alvast binnen :))

314416axelp_0_85_download.jpg


151123axelp_0_85_download.jpg


512546axelp_0_85_download.jpg
 
Filters aangebracht, verwarming geplaatst en planten en hout neergezet:

787756axelp_0_85_download.jpg


514831axelp_0_85_download.jpg


995377axelp_0_85_download.jpg
 
Dag 2 update:

954624axelp_0_85_download.jpg

112248axelp_0_85_download.jpg

279239axelp_0_85_download.jpg
 
Knap gedaan alleen jammer van die hinderlijke planken die het zicht beperken of gaat dat toevallig nog weg? ;)
 
Seabait zei:
Knap gedaan alleen jammer van die hinderlijke planken die het zicht beperken of gaat dat toevallig nog weg? ;)

Ik overweg die nog te verplaatsen ;) Ze zitten gewoon aan de bureau's vast gedraaid.
 
Mooi Axel :)

AxelP zei:
Seabait zei:
Knap gedaan alleen jammer van die hinderlijke planken die het zicht beperken of gaat dat toevallig nog weg? ;)

Ik overweg die nog te verplaatsen ;) Ze zitten gewoon aan de bureau's vast gedraaid.
Niet twijfelen, meteen doen! :D
 
Mascha&Ivo zei:
Mooi Axel :)

AxelP zei:
Seabait zei:
Knap gedaan alleen jammer van die hinderlijke planken die het zicht beperken of gaat dat toevallig nog weg? ;)

Ik overweg die nog te verplaatsen ;) Ze zitten gewoon aan de bureau's vast gedraaid.
Niet twijfelen, meteen doen! :D

Morgen maar eens kijken waar ik ze dan zou moeten plaatsen :p
 
Prachtig aquarium. Komen er naast maanvissen nog meer vissen in te zwemmen?


Mvg
Rennie
 
renniehahahahaha zei:
Prachtig aquarium. Komen er naast maanvissen nog meer vissen in te zwemmen?


Mvg
Rennie

Ik wil nog wel wat bijvis plaatsen maar ik ben er nog niet uit wat het beste zou passen bij 8 maanvissen.
 
Helaas heb je ook kamerplanten aangeschaft voor je bak... Namelijk de Hemiographis. Lang houden ze het niet uit in aquaria.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188

De Echinodorus rechts mag wel wat meer uit de hoek. Ze worden 30cm breed.

Zo te zien staat de vallisneria te diep. Deze plant je zo dat de wortelkrans net boven de bodem uitkomt. Doe je dat niet dan gaan ze dood.
 
Botia zei:
Helaas heb je ook kamerplanten aangeschaft voor je bak... Namelijk de Hemiographis. Lang houden ze het niet uit in aquaria.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188

De Echinodorus rechts mag wel wat meer uit de hoek. Ze worden 30cm breed.

Zo te zien staat de vallisneria te diep. Deze plant je zo dat de wortelkrans net boven de bodem uitkomt. Doe je dat niet dan gaan ze dood.

Ik heb Hemiographis thuis ook al meer dan 6 maanden in t aquarium staan, die leeft bij mij nog steeds en er groeien nog steeds nieuwe bladeren aan.

Ik weet dat de Echinodorus groot wordt, in m'n Lido heb ik er meerdere, hij staat niet tegen de zijkant van het aquarium er is minimaal 10cm speling (verplaatsen is evt. ook zo gebeurd).

De Vallisneria staat deels met zijn wortels boven de grond.
 
Waardes afgelopen weekend;

PH 7.2
KH 8.5
GH 9
NO2 0
NO3 0.1
NH3 0
NH4 0
CI 0

Huidige visbezetting na indraaien met oud filtermateriaal:

30x Hemigrammus rhodostomus
30x Epiplatys annulatus
3x L-nummer (waarvan 1x L-143)
 
Mooi gedaan hoe je die doorkijk hebt gecre�erd. Ik vind je Lido ook een mooie bak dus ik denk dat het met de Trofis ook wel goed gaat komen... Ziet er in ieder geval veel belovend uit!
 
Waterwaardes
PH 7.0
KH 8
GH 9
NO2 0
NO3 0.3
NH3 0
NH4 0
CI 0

Visbezetting
8x Pterophyllum Scalare Platinum
30x Hemigrammus rhodostomus
30x Epiplatys annulatus
3x L-nummer (waarvan 1x L-143)
1x Glyptoperichthys Gibbiceps
5x Apistogramma Borellii (1x M 4x V)

254552axelp_0_85_download.jpg

942264axelp_0_85_download.jpg

248499axelp_0_85_download.jpg

629767axelp_0_85_download.jpg

198498axelp_0_85_download.jpg

719725axelp_0_85_download.jpg

546585axelp_0_85_download.jpg
 
Heel fraaie bak!

Haha, ik zou niet meer aan werken toekomen!
 
peterdenhaag53 zei:
Heel fraaie bak!

Haha, ik zou niet meer aan werken toekomen!

Hahaha thanks, ik moet zeggen dat ik inderdaad minder productief ben sinds die bak er staat ;)
 
Prachtige bak, mooi gedaan :iloveyou:
 
Mooi geworden zo! Begint al goed groen te worden
 

Terug
Bovenaan