Axolotl die niet zn wormen eet


Atavistic

New member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
1
Leeftijd
26
Hoi allemaal. Ik zit sinds een paar dagen met een probleem. 1 van mijn 2 axolotls een zn worm niet. Ze pakt m wel bij het voeren maar tuft de worm weer uit. Tussendoor heeft ze 1x wel de worm gegeten. Ik heb het al met nieuwe wormen geprobeerd of een of 2 dagen niet voeren. Pallets of ontdooide rode wormen eet ze wel op. Ik weet niet zo goed meer wat ik hiermee moet doen aangezien ze bijna 2 jaar lang netjes dr wormen opgegeten heeft. Kan iemand mij een tip geven?
 
Je kan proberen om eens van voedseldier te veranderen. Geschikt voor Axolotls vanaf een centimeter of 10 zijn:?
Wasmot larven ; Phoenix wormen ( mini!!) ; Buffalo wormen ( ook wel meelwormen genoemd), Dendrobena pieren ( zijn ander soort dan "onze"pieren) en Dola larven.
Deze zijn in de betere LFS of terraria zaken levend te krijgen in kleinere porties en die kun je gewoon voeren, let wel op: neem de lengte van een gewone voerpier die je nu gebruikt en meet daaraan het aantal voedseldieren af dat je gaat voeren. Die portie zijn je Axolotls gewend!
 
Buffalowormen zijn van een andere keversoort dan meelwormen. :) Al lijken beiden best wel op elkaar.

Maar goed idee inderdaad om eens wat nieuws te proberen. Kijk anders ook eens online wat de ervaringen van andere axolotl-houders zijn met verschillende soorten voer. 🙃
 

Terug
Bovenaan