Axolotl gills/uitwendige kieuwen


Jaydensky

Active member
Lid geworden
4 september 2021
Berichten
39
Hey ik had de vraag of mijn axolotl zijn uitwendige kieuwe gezond zijn want ze lijken een beetje donker of is dit normaal
20210923_112438.jpg
20210923_112431.jpg
 
Wat meer info is handig voor de kenners.

Ik meen dat (hoge) temperatuur een dingetje is. Hoeveel bij jou?
Waterwaarden en zie je iets opvallends aan zijn gedrag ivm de kieuwen?
 
Mijn aquarium is nu 19° ervoor was hij altijd 23° maar sinds ik een luchtsteentje heb is het 19°
En hij doet niks vreemds hij zwemt gewoon een beetje rond en voor de rest ligt hij stil in zijn verstop plekjes of onder de planten
Ik heb ook ergens gelezen dat hij mischien kan beginnen met te paren ofzoiets als zijn kiewen donkerder worden klopt dit ?
 
Laatst bewerkt:
Mijn aquarium is nu 19° ervoor was hij altijd 23° maar sinds ik een luchtsteentje heb is het 19°
Ik heb over de kieuwen geen advies voor je, ik weet niks van deze leuke dieren.

Dat het water 4 graden afkoelt door een luchtsteentje lijkt met stug, ik vermoed eerder dat de temperatuur in de ruimte waar je bak staat gedaald is.
 
Ik weet ook niets over deze engerds :eek:

Ik ben tegen gekomen dat warme temperatuur een probleem voor ze is maar in hoeverre dit gevolgen kan hebben op de kieuwen weet ik niet. Ik neem aan dat waterwaarde voor alle water dieren van belang is en hoge NH3/4 en NO2 gevolgen zal hebben op de gezondheid. Daarom fijn als je een meting kan door geven.

Zwarte kieuwen (binnenkant) is bij een vis zeer zeker niet goed. Dat is een teken van necrose. Geen paniek, wacht even op een kenner van dit soort beesten want wellicht werkt het bij jouw engerd anders en is het normaal.
 


Ik heb over de kieuwen geen advies voor je, ik weet niks van deze leuke dieren.

Dat het water 4 graden afkoelt door een luchtsteentje lijkt met stug, ik vermoed eerder dat de temperatuur in de ruimte waar je bak staat gedaald is.
Het water is sinds ik het luchtsteendje heb gedaald ik denk omdat het koude lucht in het aquarium blaast
 
Ik weet ook niets over deze engerds :eek:

Ik ben tegen gekomen dat warme temperatuur een probleem voor ze is maar in hoeverre dit gevolgen kan hebben op de kieuwen weet ik niet. Ik neem aan dat waterwaarde voor alle water dieren van belang is en hoge NH3/4 en NO2 gevolgen zal hebben op de gezondheid. Daarom fijn als je een meting kan door geven.

Zwarte kieuwen (binnenkant) is bij een vis zeer zeker niet goed. Dat is een teken van necrose. Geen paniek, wacht even op een kenner van dit soort beesten want wellicht werkt het bij jouw engerd anders en is het normaal.
Zo eng is ie niet
20210923_195049.jpg
 



Het water is sinds ik het luchtsteendje heb gedaald ik denk omdat het koude lucht in het aquarium blaast
Glas van je bak isoleert niet, hierdoor verliest het water warmte zodra de temperatuur van de ruimte koeler is dan die van het water. Daarom steken we in bakken zonder axolotls er een verwarming bij.
 
Glas van je bak isoleert niet, hierdoor verliest het water warmte zodra de temperatuur van de ruimte koeler is dan die van het water. Daarom steken we in bakken zonder axolotls er een verwarming bij.
Topicstarter heeft de luchtpomp in de koelkast staan zover ik begrepen had
 

Terug
Bovenaan