Wat is er nieuw

B(ak)94 van B94

Dank jullie voor het antwoord! Het gedeelte was wel echt donker, ik had best een dikke laag hoornblad drijven en daartussen Salvia. De vissen vonden het wel leuk denk ik, die zwemmen er veel 🙂 ik was even bang dat het misschien een zieke was.
 
Gelet op je post zal denk ik licht de oorzaak zijn.
 
Succes en met wat meer licht zal het denk ik veel beter gaan.
 
Hoi allemaal,
De afgelopen maanden heb ik weinig veranderd aan mijn aquarium en het gaat best goed. De meeste planten groeien op het oog mooi, een enkele is ermee gestopt.
Ook de visjes voelen zich best goed denk ik, ze zwemmen in ieder geval mooi rond én door de hele bak!

Nu overweeg in om een schooltje corydora Venezuela (Oranje) toe te voegen. Ik zag deze staan op Marktplaats als nakweek van een andere hobbyist. Volgens het internet is dit een redelijk makkelijke soort om te houden en worden ze ook niet erg groot. Ik zat te denken aan een schooltje van 10 stuks.
Het enige waar ik (weer) mee zit is de pH in mijn bak, deze is met 8 aan de hoge kant. Ik heb de verkoper om advies gevraagd hierom, maar ik zou ook graag van de experts hier horen of deze vissen hier goed in kunnen gedijen.
Mochten jullie nog andere tips of ideeën hebben, dan hoor ik deze natuurlijk ook heel graag!
 
Als de visjes op kraanwater zitten en dat gaan ze bij jou ook, lijkt me dat geen enkel probleem.
 
Als de visjes op kraanwater zitten en dat gaan ze bij jou ook, lijkt me dat geen enkel probleem.
Top, bedankt voor het delen van jouw advies!
 
Inmiddels ben ik de een weekje de eigenaar van Oranje, blauw/zwarte Corydoras Venezuela. Ik ben er erg blij mee! Erg leuke visjes zijn het.
Na de eerste 2 dagen heel druk rond gezwommen te hebben, lijken ze nu zelf ook meer hun plek gevonden te hebben. Ze rusten lekker op de bodem of "scharrelen" daar een beetje rond. Wanneer ik er een Vipachip bij gooi zijn ze daar een hele avond druk mee. Leuk om naar te kijken als het voetballen niet zo spannend is.
Bijkomend voordeel is dat de stimulansjes zich verplaatst hebben naar iets hogere regionen in de bak, waardoor ik ze ook beter kan zien.
 
Hier nog twee fotos 🙂
 

Bijlagen

  • IMG_20240625_215348.jpg
    IMG_20240625_215348.jpg
    3.9 MB · Weergaven: 18
  • IMG_20240625_215341.jpg
    IMG_20240625_215341.jpg
    3.8 MB · Weergaven: 18
Nou veel plezier met de nieuwkomers.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ja al valt dat best wel tegen vindt ik
      Terug
      Bovenaan