Baardalg of toch blauwalg

Tis soms net een langspeelplaat. Wat zijn je warerwaardes etc. En word dan gebassereerd op mannetjes die dan met een oude transistorradio een systeem bedacht hebben dan. Ik heb het zo ik heb dit als starter die misschien dan een superfish met kinderen gekocht hebben kunnen helemaal niks met zulke commentaren. Bah wat een naar forum soms.
 
Maar ja is weer botsen tegen elite.
 
En op het moment dat je account wilt verwijderen is het constant oops systeem fout. Waardeloos
 
Tis soms net een langspeelplaat. Wat zijn je warerwaardes etc. En word dan gebassereerd op mannetjes die dan met een oude transistorradio een systeem bedacht hebben dan. Ik heb het zo ik heb dit als starter die misschien dan een superfish met kinderen gekocht hebben kunnen helemaal niks met zulke commentaren. Bah wat een naar forum soms.
Juist deze vragen zijn er voor om je uit te nodigen om je wat meer in de materie te verdiepen, niet alle problemen zijn even snel weg te poetsen, was dat maar zo, dus zal je bepaalde zaken moeten weten en leren begrijpen waardoor je na een tijdje het hele systeem in je bak begrijpt en problemen kan voorkomen dan wel verhelpen.
De hobby is niet zo moeilijk maar bepaalde zaken moet je weten.
 
Ik ben geen expert maar heb wel een beetje verstand van chemie. Fosfaat is een verbinding van fosfor en zuurstof. Als fosfaat zit het in organische verbindingen. Het komt in je aquarium uit visvoedsel dat je geeft (ofwel via rotting, of gewoon doordat je vissen het eten en weer uitscheiden). Ook een dood visje, garnaaltje of slakje dat ergens ligt te rotten kan fosfaat stijging geven. Meestal is het fosfaat in een goed onderhouden en niet overbevolkt en niet overvoerd aquarium juist laag en moet je juist wat toevoegen om je planten aan het groeien te krijgen.
 
Misschien iets voor experts uitgedaagd. Hoe ontstaat fosfaat hoe verdwijnt het en in hoeverre doet een filter dat dan??
Hiervoor kun je ook zelf een topic in waterchemie openen natuurlijk en daar zul je vast een goede uitleg krijgen. Ik lees je berichten zo even door maar ik weet zeker dat men je hier probeert te helpen maar soms is dat niet wat jij dacht of wat je deed. Hiervan kun je denk ik juist leren en zo wat meer van de hobby begrijpen. Ik heb zelf alleen maar gezegd wat ik weet en wat ik denk natuurlijk en ik heb ook lang niet alle wetenschap in pacht hoor ;)
 
Volmondig JA
Sterker nog, de beste fosfaat binder is rowaphos, en dat is ...ijzerhydroxide chemisch ontwikkeld voor de efficiënte verwijdering van fosfaten, arsenicum en silicaten uit zoet- en zoutwater. Aanvankelijk werd het in Duitsland ontwikkeld voor het behandelen van drinkwaterwater.
Bij mij om de hoek.

Grootste fosfaat filter ter wereld. Om de natuur te helpen.

 
Ik ben geen expert maar heb wel een beetje verstand van chemie. Fosfaat is een verbinding van fosfor en zuurstof. Als fosfaat zit het in organische verbindingen. Het komt in je aquarium uit visvoedsel dat je geeft (ofwel via rotting, of gewoon doordat je vissen het eten en weer uitscheiden). Ook een dood visje, garnaaltje of slakje dat ergens ligt te rotten kan fosfaat stijging geven. Meestal is het fosfaat in een goed onderhouden en niet overbevolkt en niet overvoerd aquarium juist laag en moet je juist wat toevoegen om je planten aan het groeien te krijgen.
Kijk dit is nou leuk om te lezen. De klacht was juist dat de vervuilende dingen niet verdwenen. Aardig roering in de bak geweest ook niet zo verwonderlijk op zich. Maar het visvoedssl etc wat de fosfaat veroorzaakt. Toch word het geadviseerd met opstart bakken om voer te verkruimele. Oke het komt in het filter in het process en daaruit onstaat nitraat. Ja dan rest de c/n ratio nog. Gelezen en snap het moraal van het verhaal maar als leek geloof ik het direkt. Zegt geen ene kloten wat je er in de praktijk mee kunt en word het soms ook moeilijjk gemaakt.

Dus C/n ratio wie kan er meer over vertellen dat een simpele straatmaker het ook es begrijpen kan.
 
Dit kun je lezen maar maak het jezelf niet te moeilijk want in de regel zul je hier als gewone aquariaan niet snel mee te maken krijgen:

 
Dit kun je lezen maar maak het jezelf niet te moeilijk want in de regel zul je hier als gewone aquariaan niet snel mee te maken krijgen:
wat zeg je me nou........dat is toch juist de methode die velen nog steeds verkondigen om een aqaurium op te starten....voer verkruimelen.
Een methode waarvan ik beweer dat ze niet beheersbaar is, niet meetbaar en veel teveel factoren heeft om zorg te dragen dat het nitrificatieproces adequaat op gang komt.
 
wat zeg je me nou........dat is toch juist de methode die velen nog steeds verkondigen om een aqaurium op te starten....voer verkruimelen.
Een methode waarvan ik beweer dat ze niet beheersbaar is, niet meetbaar en veel teveel factoren heeft om zorg te dragen dat het nitrificatieproces adequaat op gang komt.
Ik bedoel meer dan dat je niet dat soort waarden meet als gemiddelde aquariaan als dat al zou kunnen en dat dit in de regel wel losloopt. En ja ik verkruimel ook wat voer wekelijks en voeg de vissen dan geleidelijk toe en dat gaat in de regel prima. Soms merk ik dat de hobby moeilijk gemaakt kan worden met allerlei verhoudingen en dat soort zaken maar in de praktijk gaat het vaak goed als je een beetje je verstand gebruikt en de bak niet overbelast. Natuurlijk, uitzonderingen daargelaten.
 
Terug
Bovenaan