Baars (Perca fluviatilis) Houden in bak


Zoals ik al zei, zelf heb ik geen vishengel en ik heb nog nooit gevist.
 
Oke, maar dan zullen er toch ongetwijfeld vissers bij jou in de buurt wonen die graag een Pos zullen meebrengen,
je kan ook eens proberen bij kwekers van onze inheemse vissen, misschien hebben die er wel zitten ;)
 
Ja ik ken Aquariaveldhuis gek genoeg heb ik daar al mijn spullen gehaald :D. maar even terug op het onderwerp, op de site van Aquariaveldhuis staat aangegeven dat de baars een aquarium/bak nodig heeft van 400/1000 liter.
 
Mooi visje wel ,wordt wel wat groot,he.
 
Weet ik Luc, maar TS wilde toch een baarsje?
 
aquapjotr zei:
Weet ik Luc, maar TS wilde toch een baarsje?

Scrubbie01 zei:
Dus de baars kan ik eigenlijk wel vergeten.
zijn er dan ook nog andere koudwater vissen die een mogelijke optie kunnen zijn?

Scrubbie01 zei:
Oke dat is duidelijk voor mij dat een zonnebaars het niet gaat worden. maar de Pos komt toch ook uit de baarzen familie en hij wordt niet al te groot
25 cm lang. is de Pos dan geen goede keuzen? :)

;)
 
Okee...effe gemist met lezen :D
 
Ben alleen benieuwd wat je ze als eten gaat geven. Baarzen zijn echte slokoppen en vreten alles, veel, en vaak. Echte roofvissen, lijkt me alleen niet een slim plan om deze in zo'n witte ton te houden.
 
algeneter12 zei:
Ben alleen benieuwd wat je ze als eten gaat geven. Baarzen zijn echte slokoppen en vreten alles, veel, en vaak. Echte roofvissen, lijkt me alleen niet een slim plan om deze in zo'n witte ton te houden.

Ze zijn ook echte smeerlappen, ik ken hier geen enkele andere inheemse vissoort die zoals de baars met hun eten kunnen spelen en dan laten liggen.

Een snoek of snoekbaars zullen pas jagen als ze honger hebben en hun prooi dan ook opeten.
Een baars kan met kleine vissen zijn zoals een kat met muizen, erop jagen ermee spelen tot het dood en dan gewoon laten liggen.

Daarom ook dat een baars met kleinere vissen nooit een goede combinatie kan/zal zijn, zelfs niet als je dat beest genoeg te eten geeft. ;)
 
Och baarzen... Perciformes is een omvangrijke groep toch ?
 
Jup inderdaad Maurice.
Luc, dat is inderdaad, je ziet ze ook altijd met een flinke groep achter alles wat beweegt aangaan. Puur om de rest voor te zijn, echte slokoppen maar soms lijken ze het alleen voor de fun te doen indd.

TS, je kan stekelbaarzen nemen? of 1 mooie zonnebaars en wat ruisvoorntjes bijvoorbeeld? Wil je pers� roofvis? Grondels bliekjes ruisvoorntjes alvertjes windes er is echt zoveel meer dan alleen roofvissen...
 
Stekelbaarsjes zijn ook wel heel erg leuk en actief, maar ik heb er al over nagedacht en ik denk dat ik binnekort hier in de buurt een zonnebaarsje ga halen :D. Ik zou ze toch gewoon regenwormen of als ze droogvoer accepteren chicliden-pellets voeren?
 
Was het niet zo dat zonnebaarzen niet meer mogen worden verkocht/gehouden?
 
Geen idee. Ze worden iniedergeval nog wel verkocht voor in de vijver. In brabant is het in sommige vijvers een plaag geworden. Als je ze wil, even op marktplaats kijken en absoluut NIET uitzetten.
 
Een van de leukste vissoorten om te houden is de zwartbekgrondel. Het is een nieuwkomer in ons land sinds enkele jaren, zo zijn er nog een aantal nieuwe grondelsoorten zoals de marmergrondel. Volgens mij kun je nde zwartbekgrondel ongestraft houden (legaal).
Het zijn speelse visjes en guitig als kleine lammetjes.
Ik vang ze gewoon aan een hengeltje met klein haakje en pinkies (kleine made). Ze varieren van 4 tot wel 10 cm. Ik heb ze een aantal jaren gehouden. Laat maar weten via de mail of je nog meer info wilt. Woon in Midden-NL.
groetz
 
NeoGobio zei:
Een van de leukste vissoorten om te houden is de zwartbekgrondel. Het is een nieuwkomer in ons land sinds enkele jaren, zo zijn er nog een aantal nieuwe grondelsoorten zoals de marmergrondel. Volgens mij kun je nde zwartbekgrondel ongestraft houden (legaal).
Het zijn speelse visjes en guitig als kleine lammetjes.
Ik vang ze gewoon aan een hengeltje met klein haakje en pinkies (kleine made). Ze varieren van 4 tot wel 10 cm. Ik heb ze een aantal jaren gehouden. Laat maar weten via de mail of je nog meer info wilt. Woon in Midden-NL.
groetz

Dit zijn inderdaad exoten, hierdoor zijn ze niet beschermd door de flora en fauna wet en mag je ze houden. Officieel mag je exoten echter niet levend vervoeren. Als je ze vangt en/of houd gooi ze dan niet terug (of in ander water), maar houd ze ofwel tot ze van ouderdom sterven of maak ze humaan af.
 
Het zijn inderdaad exoten. En ze zwemmen inmiddels bijna overal, net als marmergrondels - ook in polderwatersystemen. Bij het daphnia scheppen kom je ook overal de larves tegen (al is dat moeilijk determineren welke het precies zijn). (Overigens vang je bijna meer grondellarven dan daphnia's tegenwoordig...) Natuurlijk worden we geacht ons aan de wet te houden!
groetz
 
Ik heb een schooltje zonnebaarzen in mijn aquarium gehouden, als test.
Zie mijn topic bij roofvissen of in mijn handtekening.

Als je uit het zuiden komt kan je gratis honderden zonnebaarzen van mij krijgen.
Ik heb beschikking tot een vijver met een populatie van duizenden.

Je weet, het enige wat ze doen is eten en paren.

Maar ze zijn binnen dagen handtam en erg leuke visjes.
 
Zo te zien is de Toppic Starter allang weg, dus wat het nu geworden is? Ik heb vroeger ook Schijf en Diamant baarzen gehad. Leuke mooie visjes. Die kwamen dacht ik Toen Bij Eurofish vandaan.
 

Terug
Bovenaan