Wat is er nieuw

Baby blackmollys gekregen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter montiej
  • Startdatum Startdatum
M

montiej

Guest
Hallo

Toen ik vanmorgen in mijn aquarium keek zag ik dat kijn black molly jongen aan het krijgen was. Maar toen zag ik dat een ballon molly haar aan het opjagen was waardoor ze niet rustig haar jongen kon krijgen. Ik heb haar toen in een bakje gedaan en daar heeft ze zo'n 30 jongen gekregen. Toen ze klaar was heb ik haar weer terug in het aquarium gedaan en ben ik naar de dierenwinkel gegaan om iets te halen waar de jongen in kunnen. Die die Itten nu in een apart bakje met een zuurstof steentje.
Dit is mijn eerst keer dat er jongen zijn. Dus alle tips zijn welkom!
Nou zag ik wel dat ze niet allemaal zwart zijn. Zou het kunnen dat een ballon molly de vader is?

Volgens mij krijgen die Mollys de kleur nog hoor en worden ze niet pikzwart geboren. Dit is wat ik me herinner tenminste hiervan.
Leuk voor je die jongen. Ik zou wat voer fijn kruimelen voor ze zodat ze het gemakkelijk kunnen eten.

Dankje! De kleuren verschillen heel erg. Sommige zijn al pikzwart en sommige zijn zeg maar doorzichtig en sommige hebben kleine stipjes

Volgens mij krijgen ze de kleur nog wel hoor. Jonge visjes worden heel vaak naturel geboren.

Dankje! Ik hoop dat ik nog meer van die leuke baby's mag krijgen

Vanaf wanneer moet ik ze gaan voeren?

- Nooit een Blackmolly die op het punt staat te bevallen uitvangen. Juist bij molly's is dit vragen om miskramen.

- Jonge Blackmolly's kunnen variabel zijn dat komt later wel goed en zijn ze allemaal zwart.

- Na 2 dagen kan je gaan voeren. Molly's vragen voedsel met een hoog plantaardig gehalte bv malawi cichliden vlokken of guppyvoeders.

Ik heb die malawi cichliden vlokken dus dat komt mooi uit.
Dat vangen is dan gelukkig goed gegaan. e eeft geen enkele dood geborene gehad.
Zal er volgende keer aan denken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan