Baby Florida kreeftjes


G

Gigii

Guest
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier en zit meteen met een vraag, hierbij de situatie
Sinds enkele dagen heb ik baby kreeftjes ( blauwe florida kreeft) graag zou ik er zoveel mogelijk opvoeden.
De vissen zitten in een apart aquarium, mannetje is gescheiden met een filtermat (tijdelijk) en de moeder zit in een apart aquarium (tijdelijk).
De baby kreeftjes zitten dus samen met 1 appelslak, 2 ancistrussen ( 3cm)

Hier komt dan de vraag:
Hoeveel keer per dag kan ik ze best voeden zodat ze elkaar niet op eten?
Is er nog iets dat ik kan doen op deze situatie te verbeteren?

Aquarium waar deze inzitten is een Dubai 80
 
Hallo,welkom hier.
Ik zou gewoon enorm veel verstopplekken maken en dan de filtermat weghalen.
Wat wil je met al die kreeftjes na verloop van tijd doen dan?
 
De bedoeling is dat de moeder terug in het oorspronkelijke aquarium gaat en dan heb ik 1 aquarium dat leeg is, daar kan ik ze tijdelijk opvangen indien nodig.
Ik hoop mensen te vinden die interesse hebben om er zelf te houden. Moest ik ze niet kwijt krijgen kan ik ze naar de winkel brengen voor een potje voer of iets anders als ze groot genoeg zijn.
 
Ff een stukje tekst gepikt van het internet,

  • Je kunt de jonge kreeften hetzelfde voer geven als de volwassenen. Ik verkruimel tabletten en vlokken in poeder zodat het voer over het hele aquarium wordt verspreid om te voorkomen dat ze er om gaan vechten. Bij deze gevechten kun je ook weer jongen verliezen. Hoewel ik aanraad om het voer te verkruimelen is dit niet echt noodzakelijk voor het opnemen van het voer. De jongen kunnen heel goed stukjes van de grote brokken voer afhalen. Zorg er heel goed voor dat je ze niet overvoert, dit heeft een negatief effect op de water kwaliteit en zorgt voor een toename van ammoniak, nitraten en schadelijke bacteriën.

  • Dagelijks water verversen in het uitgroei aquarium zorgt ervoor dat de jonge kreeften sneller groeien en helpt om gezondere en mooier gekleurde kreeften te krijgen.
 
Thanks! Deze had ik ook al ergens gezien maar er is niet vermeld of hij ze 1keer voed per dag of verdeeld over meermaals.
Ik geef ook 3 verschillende dinge en wissel wat af.
Tabletten voor kreeften
Ringetjes voor kreeften
Kleine bolletjes voor garnalen

Voor ieder wat wils :D
 
hoelang zitten de ancistrussen er al bij?

(florida) kreeften staan bekend om het knippen in willekeurige vissen.
 
Ik zal de kreeften nu een 2-3 maanden hebbe ongeveer en heb nog geen last ondervonden. Ze hebben wel 1 vlagzalm gepakt. Sinds dan voer ik ze 2x per dag en heb ik geen visjes meer verloren, gelukkig!
 
Ik heb nog ruimte in een NANO bakje zonder vis, als je wat kwijt wil zeg het maar!
 
Super! Als ze wat groter zijn en ik hou er over denk ik zeker aan je! Ben wel van belgie (Antwerpen).
Weet niet of hier meer Belgen zitten maar het is het meest actieve forum over Aquariums die ik kon vinden :sorry:
 
Super! Als ze wat groter zijn en ik hou er over denk ik zeker aan je! Ben wel van belgie (Antwerpen).
Weet niet of hier meer Belgen zitten maar het is het meest actieve forum over Aquariums die ik kon vinden :sorry:

Met een Tom Tom zullen ze lopend de weg vast wel vinden naar Apeldoorn:D;)
 
Wel ik ben er nog nooit geweest ik ga steeds bij:
Aquaria Antwerpen
Aquarium en vijver in edegem
Of zooizoo in Kontich

Maar deze week zal ik eens een bezoekje aan NADA brengen!
Thanks voor de tip
 
Beste,

Heeft u toevallig nog kreeftjes beschikbaar?
Ik wil wel graag een koppeltje.

mvg,

Joris
 

Terug
Bovenaan