Wat is er nieuw

baby garnalen gaan telkens dood

Zoobaby2310

Member
Lid geworden
17 januari 2017
Leeftijd
33
Goedemorgen,

Ik heb een bak met Crystal black garnalen (30 liter) op kraanwater en een normale bodem.
De garnalen doen het super goed en heb al veel baby's gezien maar dan gebeurd het .... na ongeveer twee weken gaan de baby's een voor 1 dood....:S

Wie kan mij vertellen waarom dit gebeurd?

Zie je ze dood liggen of zie je ze gewoon helemaal niet meer?

Dat duidt op een vervellingsprobleem. Ververs je voldoende en geef je ook poedervoer voor de kleintjes? Je kan ook aparte mineralen krijgen voor garnalen. Hoe lang heb je de garnalen inmiddels en komen die ook van leidingwater af?
Zitten er geen vissen bij in die bak?

Dat duidt op een vervellingsprobleem. Ververs je voldoende en geef je ook poedervoer voor de kleintjes? Je kan ook aparte mineralen krijgen voor garnalen. Hoe lang heb je de garnalen inmiddels en komen die ook van leidingwater af?
Zitten er geen vissen bij in die bak?

Ik geef stofvoer voor de kleintjes, wat voor mineralen raad je aan?
De garnalen heb ik sinds begin januari van dit jaar en er zitten geen vissen bij de garnalen.

Zie je ze dood liggen of zie je ze gewoon helemaal niet meer?

Ze verdwijnen gewoon.. :'(

Voer je korrels? Die kun je namelijk verpoederen tussen twee lepels en dan heb je stofvoer

Als de grote garnalen gewoon blijven leven dan denk ik toch iets met het vervellen. Je kan aparte poeders kopen die het vervellen vergemakkelijken. Chitin+ is er dacht ik een van.

Om dingen uit te sluiten , er werd gevraagd of ze ook op leiding water zaten waar je de grote dieren vandaan heb ? En leiding water is overal anders , weet je de waardes van je bakje ? Hoe vaak ververs je ?

Om dingen uit te sluiten , er werd gevraagd of ze ook op leiding water zaten waar je de grote dieren vandaan heb ? En leiding water is overal anders , weet je de waardes van je bakje ? Hoe vaak ververs je ?

De groter dieren komen zaten ook op leidingwater en op een normale bodem, ik heb de garnalen van iemand 5 km verder op.
Waardes kom ik later op terug (ben nu op me werk).

Verversen doe ik 1 x per week 10%.

De groter dieren komen zaten ook op leidingwater en op een normale bodem, ik heb de garnalen van iemand 5 km verder op.
Waardes kom ik later op terug (ben nu op me werk).

Verversen doe ik 1 x per week 10%.

Oké dat is dan dus uitgesloten . 10% verversen is indd ook netjes .......het zou nog kunnen dat je waardes iets zouden kunnen afwijken ....maar met leiding water is mijn ervaring dat je niet echt een groot probleem zou moeten hebben met vervellen . Mits de gh erg laag zou wezen .....wat ik niet geloof . Het vervellende is dat je soms niet je vinger erop kunt leggen . Het zou ook nog kunnen dat de jongen "te hard" groeien en daardoor vaker hun jasje uit moeten trekken ....

Dat was ik Natas en je hebt wel gelijk maar voor alle gemak ging ik ervan uit dat hij ze in zn eigen omgeving had gekocht🙂. De waarden zoals de gh meten is niet verkeerd al zal dat met leidingwater waarschijnlijk niet de oorzaak zijn.

Dat was ik Natas en je hebt wel gelijk maar voor alle gemak ging ik ervan uit dat hij ze in zn eigen omgeving had gekocht🙂..

:thumbs: ja ik niet 😉 , hier komen ook wel eens mensen uit Belgie of andere kant van het land , en dan kan er erg veel verschil in het water zitten .....

Ja dat klopt hoor. Ik haal ze altijd hier in de buurt en dan heb je die problemen weer niet maar bij grotere afstanden kan dat een probleem geven.

Kleintjes kunnen makkelijk verdwijnen ze zoeken vaak schuilplaatsen op.
Dus wie weet zijn ze er gewoon nog.

Ik mag aannemen dat de OP wel goed heeft gekeken en na 2 weken zijn ze ook niet meer zo erg klein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan