Baby guppen wat nu?


X

XandraB

Guest
Gisterenavond heeft mijn gup jongen geworpen. Dit is de eerste keer dat ik baby guppen heb. Wat kan ik nu het beste doen? Moet ik ze in een apart bakje zetten? Hoe zit het met voeren? enzvoort.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Ik zou ze niet uitvangen want zo n klein broedbakje is ook niks en vaak overleven er wel de nodige. Je kan bij het voer een beetje verkruimelen maar in de regel redden ze zich prima hoor en als ze opgroeien moet je er ook weer plaats voor hebben want ze fokken als konijnen.
 
Bij guppen moet je helaas hard zijn: survival of the fittest.
De sterkste overleeft.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ze graag allemaal bij je houdt.
Wat ik nog wel eens deed, maar daar moet je bak maar net groot genoeg voor zijn, is een kleinere bak zo ver vullen dat hij in je grote bak net blijft drijven.
Wat plantjes erin, liefst drijvers.
Zo maken ze min of meer deel uit van de groep en zijn ze toch veilig.
Die kant en klare drijfbakjes kan je slechts heel kort gebruiken.
Die zijn al heel gauw te klein.
Dus apart zetten is de enige garantie om ervoor te zorgen dat ze het allemaal redden.

De eerste twee, drie dagen hoef je niets te voeren.
Ze leven dan op de dooierzak uit het ei waar ze uit gekomen zijn.
Daarna kan je ze gewoon vlokvoer geven dat je fijnwrijft tussen twee theelepeltjes.
Als je ze in een nieuw bakje hebt gezet zorg dan dan je ook dagelijks een beetje fijngewreven groenvlokvoer geeft.
Ze leven normaal ook van het grazen van alg en dat is in een nieuwe bak nog niet aanwezig.
Dit is gewoon in potjes te koop bij de dierenwinkel.

Maar als je het op kunt brengen doe dan niets.
Je zult er een stuk of twee, drie over houden die dan ook perfect weten hoe zich te redden.
 
Als voer heb ik voor de andere vissen van die tropische granulaat. Als ik dat fijn maal kan ik dat dan ook geven?
 

Terug
Bovenaan