baby kegelvlekbarbeel aka Trigonostigma heteromorpha incl video


foxtrotcharlybravo

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2011
Berichten
57
Locatie
Doetinchem
Trotse vader geworden van baby kegelvlekbarbelen aka Trigonostigma heteromorpha. Dat is de enige die niet cameraschuw is er zitten nog meer in ook geplakt aan de ramen die nog jonger zijn.
waterwaarden :
no2 0,0
ph 6
kh 3 a 4
gh 3 a 4

Ik was al een tijdje naar paar gedrag aan het kijken en Voil� elke dag ontdekken we minimaal 1 nieuwe.
De ouders halen we niet weg genoeg beplanting en schuilplaatsen in de bak, ze schijnen er wel een vast stekje op na te houden waar ze blijven hangen vandaar dat ik deze mini op de camera kan krijgen.

Erg leuk wou het graag even delen met jullie en eventueel update,s bijhouden.
https://www.youtube.com/watch?v=AXMwxxGzKFY

we hebben ook enkel kegelvlekbarbelen en 2 algeneters en een zooi garnalen in de bak vanwaar ik zeker ben dat ze jongen zijn van Trigonostigma heteromorpha.....
 
Je helpt een klein beetje met hele aardige waterwaarden ;) :D

Heb je hun aparte manier van eitjes afzetten al kunnen waarnemen?
 
Jazeker ondersteboven tegen de grotere bladeren ha ha , altijd samen ik denk eerst het vrouwtje en daarna het mannetje om te bevruchten vermoed ik.(eitjes zelf kan ik niet ontdekken, ook niet wanneer ik weet op welk blaadje het gedaan is op dat moment)
Ze doen het regelmatig en zal eens kijken of ik te pakken kan krijgen op de camera.
De mannetjes die patsen een beetje door naast elkaar te gaan zwemmen en de vinnen zo groot mogelijk maken beetje macho gedrag lol.
Idd erg leuk om te zien, ook het gedrag verder is erg leuk van deze vissen sociaal/macho/spelend soms ook lijkt het, echt een hecht clubje.
 
Geweldig om te zien :D
Bij mij hingen ze ook wel op de kop maar van jongen is het nooit gekomen.
 

Terug
Bovenaan