Wat is er nieuw

Baby maanvis terug naar ouders, hoe groot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Janvandemaanvissen
  • Startdatum Startdatum
J

Janvandemaanvissen

Guest
Hoi! Ik ben nieuw hier. Alleen ik heb van de 500 jongen maanvisjes 1 overgehouden. Die zit rond de 5 cm( van rugvin naar onderste vin gemeten)ongeveer. Wannneer zou die terug naar de ouders kunnen?

Ik zou dat niet eerder doen voordat deze 10 weken oud is.

En welkom natuurlijk, ik ben benieuwd naar een foto van de vis en van de grote bak.

Hebt visje heeft een grote groeiachterstand: hij is 2 maanden en is net 5 cm

Hoe groot zijn de ouders en heb je een paar foto's van de vissen en de bak?

Jahoor ff maken

De bak
DFC2E40A-D44A-46C7-8433-A2F61EA7FD18.jpeg

F78D7584-1E68-432A-9667-CDBD935D3F7D.jpeg

Op zich niets direct mis mee, een mooie groene bak, maar de ouders zijn zo te zien al klein en ook een kweek variant, maar zien er zo goed uit, verwacht er niet te veel van.
Hopelijk gaat het goed met het kleintje en ik zou hem na 10 weken terug zetten,
Houdt er rekening mee dan jonge maanvissen een hoop voer en waterverversingen nodig hebben om goed groot te groeien.

Maar dat is wat ik zo vanaf de foto's kan zien.

Hoe kan je zo snel zijn dat ze te klein zijn? Mischien zijn ze nog niet uitgegroeid?

Hoe kan je zo snel zijn dat ze te klein zijn? Mischien zijn ze nog niet uitgegroeid?
Zoals ik al zei in het laatste gedeelte van mijn post "zo te zien vanaf de foto" Maar hoe oud de ouders zijn kan ik zo niet beoordelen, ik zie alleen geschat de grootte van je bak en de maat van de maantjes dat ze niet zo groot zijn, aanvullende info kan welkom zijn.

Oke, het zijn blauwe maanvissen, zijn nu ongeveer van vin naar vin 16cm. Hoe oud ze zijn weet ik niet

Geen probleem mee, de vissen zien er gezien hun grootte goed uit, maar het blijft een kweekvorm, wat niet weg neemt dat ook deze graag met meerdere soortgenoten samen willen zitten, dus een stuk of 6 zou beter zijn, mogelijk kan je daarin voorzien, ik weet ook niet wat je verzorg beleid is maar zorg voor veel waterwissels dus 2x per week een 50% en veel goed eten zoals diepvries Artemia, dan zullen ze zeer nog verder gaan groeien, verder, en dat zonder detail foto's te hebben gezien ziet de bak er gezond uit, waar aan ik afleidt dat je goed bezig bent.

Zeker! Ik heb zelfs ook al 3 jaar een aquarium! Het begon bij een 20l bakje
Ik schuif ook altijd mijn huiswerk aan de kant als ik nog iets moet doen, ik vervang sponzen wanneer het moet, vervang iedere week een nieuw cattapablad, doe dagelijks plantenvoeding in de ochtend(want dan beginnen de planten met fotosynthese) voer 1 keer per dag 2 blokjes diepvriesvoer(gevarieerd) dan rode mug, dan witte,zwarte, artemia en ook 1 keer per dag vlokvoer of granulles voor hun darmen en spijsvertering. 1 keer per week 20% waterwissel(moest van de aquariumwinkel) af en toe wafer mix voor de corydoras,synodontis en appelslakken.

Prima zoals je het beschrijft, maar 20% verversen is goed voor wat algemene visjes, maantjes hebben graag schoon water en dan is 50% zeker aan te bevelen.

Oke, maar nu vraag ik me af: iedereen zegt dat maanvissen in een groep moeten, ik heb dat dus al meerdere keren gedaan, maar iedere keer besluit ik om er een aantal weg te doen omdat ze alleen maar vechten. Iedereen zegt bij elkaar, alleen ze doen niks anders als vechten(vandaar alleen een koppel)

Haha, ja, jonge maantje "vechten" om een belangrijke plek in de bak of een "status" dat is heel gewoon en dat zal even moeten worden "uit gevochten" om daar duidelijkheid in te brengen, de mijne zijn nu 4 jaar oud en het gebeurd soms nog steeds en dat is heel gewoon in de dieren wereld, overigens ook in de mensen wereld, alleen doen wij het vaak met woorden.

Haha, oke. En ik had nog 1 vraag! Ik had laatst op Mp een supermooie L-nummer gezien, alleen de eigenaar weet niet welke L-nummer het is, weten jullie het?
D519F652-90E9-4B70-8882-6DEDCB701DF1.jpeg

Oke, dank jullie! Ik dacht aan l097

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan