Wat is er nieuw

baby micky mouse platy

• Onderwerp starter Onderwerp starter yoli
  • Startdatum Startdatum
Y

yoli

Guest
22 juni zijn er 18 baby Micky mouse platy geboren, ze zitten allemaal in de broedbakje
maar sinds kort gaan zeker 1 a 2 baby platy per week dood, ik kan gelijk zien welke er ziek word ze worden wit/bleek en de volgende dag liggen ze dood...wat doe ik verkeerd?

elke dag word de oude voer uit de broedbakje eruit gezogen de water word ook vaak ververst ...heb baby voeding gehaald ( novo baby visbroedsel)

iemand enig idee?

In zo'n drijfbakje heb je snel vervuiling. En minder zuurstof. Ik Zou Ze Gewoon Lekker Laten Zwemmen, Zorg Voor Veel Beplanting Om In Te Schuilen.

bakje word snel verschoond daar ligt het niet aan...dus kan het aan de zuurstof liggen dat wist ik niet, ik heb de bakje wel zo hangen dat ze een beetje stroming hebben...probleem is als ik ze nu loslaat in het bak dan worden ze gelijk opgegeten als voer

ik heb in het bak:
platy Micky mouse
platy gespikkeld
zebraatjes
molly's
neontetra
sherry barbeel
2 zwaartdragers

word zeker dat ze door die vissen worden opgegeten vooral door de molly's en de zwaartdragers🙁

Nu gaan ze ook dood... gewoon voor flink veel beplanting zorgen wat Renate al aangeeft zodat ze kunnen verstoppen.
Zullen er vast nog wel een paar gegeten worden maar de sterkste zullen het overleven.

zal nog ff 2 dagen aankijken.. ik heb de bakje bij de stroming gezet...oja er zit ook een plantje in hun broedbakje....als het dan niet goed gaat dan moet ik mijn hart vasthouden en hun loslaten en hopen op goed geluk
er zijn al een paar vissen hoogzwanger die laat ik gewoon in het bak schieten

Hoe groot is de bak waar je de andere vissen in hebt

128 liter die hebben wij pas nieuw gehaald voorheen hadden wij 60 liter

Mooi,dan hebben ze flink de ruimte.
Gewoon voor wat flinke begroei�ng zorgen en komt het allemaal goed!

bedankt allemaal

ik kom net achter dat de verwarming op 30 gr. staat mijn man is vergeten lager te zetten denk ik ,hij is een paar dagen van huis ,,,en ik weet niet hoe ik de verwarming lager moet zetten hij moet eigenlijk op 25 a 26 graden staan,zal het daar aan liggen dat mijn vissen doodgaan gisteravond en vandaag is een neonetra dood gegaan, door de warmte krijgen ze ook minder zuurstof heb ik gelezen...heb een bio power filter erin weet niet hoe het werkt met de verwarming kan iemand mij helpen

Als het goed is zit er aan de bovenkant van het filter een dekseltje wat je zo los kan halen,dan zie je de bovenkant van het verwarmingselement met een staafje waar je aan kan draaien.
Een klein tipje tegen de klok draaien zet je h'm lager maar als het goed is zie je de graden staan dus moet dat wel lukken.

EDIT-bedenk me net dat het helemaal niet het element hoeft te zijn,omgevingstemperatuur is door dit weer ook hoger natuurlijk dus loopt het in je bak ook op.
Niet aan je element draaien en gewoon de stekker uit het contact halen want heb je voorlopig toch niet nodig.
Misschien ff een keer verversen met wat koeler water bv.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan