Wat is er nieuw

Baby platy

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veer
  • Startdatum Startdatum
V

Veer

Guest
Wij hebben 1 baby platy die zich goed verstopt had weten te houden, ik denk dat hij of zij nu een week oud is. We hebben haar kunnen vangen en in een kweek bakje gedaan. Maar hoe nu verder? Hoe lang in het bakje?

Platy's groeien vrij snel hoor... Als die nu al een week is, gooi er dan nog een week tot hooguit 2 erbij en dan zou het goed moeten gaan afhankelijk wat voor soort vissen je er dan erbij hebt. Ikzelf laat ze gewoon in de bak en die bij mij worden vanzelf wel groot.

Ik denk dat ze een week is. Vorige week lag moeder stil op de grond waardoor wij eigenlijk dachten dat ze ziek was de volgende dag zagen wij dus een baby. Nu zwemt moeders weer vrolijk rond trouwens.

Zoals Stan ook al zegt groeien ze erg hard en zodra het visje een formaat heeft dat de anderen die niet meer kunnen opeten zou ik hem gewoon in de bak doen.
Je kan ook de natuur de gang laten gaan, maar ja dat is een keus die jijzelf dan maakt.
Persoonlijk haal ik jonge vissen ook vaak uit de bak tot ze "veilig" zijn en terug kunnen.

Bij mij thuis laat ik de jongen gewoon opgroeien in de bakken en ze worden bij mij op zich door de grotere vissen met rust gelaten. Scheelt weer extra bakken...

Maar het blijft een persoonlijke voorkeur op welke manier je de visjes uiteindelijk wilt laten opgroeien.

Wij hebben nu geen grote bak, en de natuur ging zijn gang.....we hebben nog een platy. De rest zal dus opgegeten zijn, en dat is maar goed ook want anders hadden we direct een groter aquarium kunnen kopen 😉 . En de slimste heeft zich goed schuilgehouden.hij werdt steeds brutaler en kwam steeds verder uit zijn schuilplekje. Wij hebben ons aquarium sinds december en niet verwacht dat we jonge visjes zouden hebben. Deze hebben we apart gezet omdat we het wel leuk vonden om een over te houden 🙂 ik vind het echt grappig om te zien z,on klein oranje visje.

Ja kleintjes zijn altijd leuk hoor. Toch mooi dat er nog 1 is overgebleven toch.
Het is dan echt aan jou wat het vervolg gaat worden voor deze nieuwkomer 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan