Wat is er nieuw

baby shrimps

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
31
zojuist wou ik in mijn garnalen bakje een waterwissel doen, maar toen kwam ik erachter dat er (zover ik kan tellen) 15 kleine crystal redjes inlopen 🙂

denk dat ze vandaag geboren zijn, maar nu is mijn vraag. moet ik nu verder nog ergens aan denken met betrekking tot voeren? moet ik nu extra vaak voeren of ander voer geven voor de kleintjes?

en kan ik ook gewoon een water verversing doen of beter even wachten?

389434_0_82_dsc_0866.jpg

464924_0_82_dsc_0867.jpg

269315_0_82_dsc_0868.jpg

Garnalenvoer vermalen tot stof (niet te vaak geven maar zo af en toe) schelt merkbaar qua overlevingspercentage.

Wel oppassen tijdens het verversen dus. ik voer de cr 2x per week en als we kleintjes hebben dan geeft ik er iets van stofvoer van Ludger bij. In principe hoeft het niet maar handig is het wel denk ik.

oppassen dat ik de garnalen niet mee opzuig neem ik aan toch?

stofvoer zou ik dan even zelf moeten maken, gooi je dat zo los in de bak of leg je dat op de bodem neer? heb het gevoel dat het anders de hele bak word doorgeblazen door het filter

Doe een gaasje om de slang.
Bij het water af zuigen, af en toe de duim op de slang.
Garnaaltjes schieten dan wel opzij.

En, leg en glazen bakje op de bodem, doe daar een tabletje in.
Die valt uit elkaar in het schaaltje.
hebben ze allemaal te eten.

prima ga ik het zo doen 🙂

Doe ik ook, met gaasje, barst ook van de jonge garnalen, en sturi,s.

heb der even een pantykous van me moeder omheen gevouwen, werkte perfect.

Prima donna. Rich.

Een ondiep glazen bakje op de bodem zorgt onder andere ervoor dat het voer niet de bodem inzakt, dit helpt niet voor de jongen. Je kan inderdaad extra stofvoer geven, dit helpt heel erg. Verder mos helpt.

Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat algeneter jongen, die heel moeilijk op te kweken zijn, groeiden erg goed op het filterafval. Je kan dus eens proebren om je filter een beetje uit te knijpen in het mos of de plaats waar de jongen zitten. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar als het geen schade kan, waarom zou je het laten? 😉

heb wel ergens iets als een petrischaaltje liggen, die zou ik daar wel voor kunnen gebruiken. tot nu toe gooide ik het voer gewoon de bak in.

dat filter materiaal uitknijpen klinkt logisch, maar probeer het eerst maar even op de normale manier 😀

Ik heb een artemia zeefje die ik in het water doe en dan zuig ik af. Zo kun je nooit jongen meezuigen.

Klopt haha! Beetje stofvoer op de favoriete plekken werkt ook gewoon hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan