Wat is er nieuw

bacopa?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijn2000
  • Startdatum Startdatum
T

Tijn2000

Guest
Hoi,
Ik ben bezig met een nieuw biotoop project, het gebied waar ik voor gekozen heb is het zuiden van Mexico (Oaxaca, Chiapas, Tabasco, Veracruz of misschien nog wel Yucatan). Gisteren heb ik de planten voor in de bak gehaald, nu zeiden ze bij de winkel dat dit bacopa was, ik heb ook al vaker bacopa gezien en ik dacht dat ik inderdaad bacopa meegekregen heb. Toen ik thuis kwam en eens goed ging kijken begon ik toch wat te twijfelen, ik vond het blad wat te rond voor bacopa... Nu heb ik het idee dat het eerder Lysimachia nummularia is, een leuk plant maar niet biotoop correct...
weet iemand of dit inderdaad Lysimachia nummularia is of is het toch wat anders?

welkeplantisdit.jpg

Alvast super bedankt!

ps. sorry voor de slechte foto de bak is nog best troebel en de foto is met een telefoon gemaakt. Als het nodig is kan ik ook nog beter foto's met mijn gewone camera maken.

ik heb even wat betere foto's gemaakt
dscf3635.jpg

dscf3638.jpg

dscf3639.jpg

Lijkt inderdaad op de Lysimachia nummularia (Penningkruid). Dit is eigenlijk een koudwater plant dacht ik. Maar de foto's zijn nogal donker, de blaadjes hebben gelijkenis.

Aan de andere kant; de plant lijkt ook op de Bacopa australis. Deze krijgen nl. ook vaak van luchtwortels zoals te zien op je eerste foto.

Groet,
Ben.

Sorry voor de donkere foto's, op de camera zien de foto's er veel lichter uit.

De planten zitten echt helemaal onder de luchtwortels.
Nu zat ik nog eens even goed naar de plant te kijken maar ik kom er niet echt uit, de plant lijkt wel een beetje een mix tussen penningkruid en bacopa want van allebij heeft de plant kennmerken.

Is zeker geen Lysimachia, die heeft namelijk blaadjes welke iets gelobd zijn, maar Bacopa 's zijn gaafrandig. Je hebt Bacopa.

zou het dan de Bacopa Monnieri kunnen zijn, dat is de Bacopa waar ik eigenlijk voor zou gaan.
psh_moneywort-2.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan