Wat is er nieuw

Bacteriën, welke ?

Ik weet alleen, dat ik alle opstart middeltje heb weg gedaan 🤣
En het water een aangename zachte geur heeft. Wel is het heel interessant om te volgen!

Ja ik begrijp je punt en dat is ook vaak zo maar goed dat weet de fabrikant toch ook dus ik snap dan niet dat ze er zo n lange houdbaarheidsdatum opzetten. Het komt er dan eigenlijk op neer dat de bacterien vaak niet meer doen wat je ervan verwacht.
Fabrikant maakt een product, wil ook een goed product op de markt zetten.
Importeur wil product verkopen, maar wel tegen gunstige condities...zo wil die vaak concurrentenbescherming... (niemand anders mag in NL dit verkopen ) en gunstigste prijs ( koop groot in daalt de prijs)
Hier gaat het dus vaak fout, zeker als de verkopers van de importeur er eerst mee moeten gaan leuren en aanbieden. Er staat al een voorraad in het magazijn.
Winkelier, moet klanten warm maken voor het product...en dat duurt ook een poos. Vervolgens gaat hij pas een nieuwe bestelling plaatsen als de oude weg is.
Maar er al een tijd komen dat een product "loopt" dan wordt de doorlooptijd korter. Maar dan nog heb je geen garantie.....zoals ik zei, als het prodcut in de zomer warm tot zeer warm in opslag en bij winkelier staat zal de kwaliteit sterk terug gaan.
Ik weet dat er eens 1 producent is geweest die verkocht zijn bacteriën in gelbolletjes die in een kleine ijskast bij de LFS stonden.....helaas te snel uit de markt omdat de consument...onwetend....dit te duur vond.
dr Tim weet ik verstuurd rechtstreeks vanuit amerika, en dat zou het gunstigste zijn voor de consument...heet is nl vers, er zit geen groothandel tussen, en ook geen winkelier.
Nadeel.....niemand weet het.

Ik ga niet zeggen dat de producenten slecht producten leveren, ben zelfs overtuigd dat ze goed zijn maar die afgelopen zomer.......

hoor veel verhalen over nitrificerende bactieren in pillen die blijken goed te werken

Nitrificerende kunnen zover ik weet droog niet overleven.

Ik weet de kwaliteit er niet van maar bij Biohome zitten ook van die gel balletjes.

Ik weet de kwaliteit er niet van maar bij Biohome zitten ook van die gel balletjes.
die doen er PURE bij van evoltion Aqua uit Engeland.

Dat bedrijf ken ik heel goed van vroeger, top bedrijf vwb Koi. Een mede-eigenaar is de grondlegger van Koi hobby in Europa.
De huidige CEO is een Nederlander, Jasper kuiyper. goede zakenman, maar ook technisch en biologisch goed onderlegd.
Hij is diegene geweest die Kaldnes mede in de koi en aquarium wereld heeft geïntroduceerd, uit die periode ken ik hem en heb onderzoek met hem gedaan.
Terug naar de PURE, ze maken gebruik van de geltechnolgie om te bewaren, maar ook voor hen staat weer ...hoe is de opslag geweest en de THT.
De meeste gaan hier een beetje de mist in met zomers van 30 graden en hoger.

biohome was iets dat ik 15 jaar geleden heb gezien, was toen op bezoek bij de japanse koi kweker momotaro in okoyama
Hij filterde destijds zijn vijvers met bacteriahouse geplaatst in trickle filters die later bekend werden onder naam baki showers. http://bakkishowers.com/products.html
Afgeleid daarvan is het Biohome waar je over praat...de zoveelste die het op de markt brengt.
Geen revolutionair products, al zeker niet onder water toegepast want oorspronkelijk werd het gebruikt in trickle fase...lucht/water/medium.
In feite het oudste en allereerste systeem van afvalwaterzuivering....ontdekt ergens rond 1850.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan