Wat is er nieuw

Badis badis bengalensis is zwak

• Onderwerp starter Onderwerp starter LED-Maniak
  • Startdatum Startdatum
L

LED-Maniak

Guest
Bijna drie weken geleden heb ik een koppeltje Scarlet badis / Badis badis bengalensis gekocht.

In de aquariumspeciaalzaak is de toestand van dit soort kleine visjes moeilijk in te schatten maar bij thuiskomst was en een van de twee een stuk terughoudender en magerder dan de andere. Zijn strepen zijn ook wat vervaagd.

Drie weken later leven beide vissen nog, alhoewel de verlegen vis zich laat wegjagen, zelf niet spontaan eten zoekt(ik moet het bij hem lokaal droppen) en zijn rugvin nauwelijks rechtop heeft staan.

Nu weet ik dat scarlet badis moeilijke eters zijn, ik voer ze nu uitsluitend levende microwormen, artemia en watervlooien en dit eten ze goed.

Alleen de vraag, wat is er aan de hand?

Is het exemplaar ziek(parasiet?)? Verzwakt door verkeerd voer in de winkel? Of is dit een incest geval en is hij hierdoor vervormd?

IMG_20171210_232346_HHT.jpg

IMG_20171210_232920_HHT.jpg

IMG_20171210_232746_HHT.jpg

Oogt inderdaad erg mager en heb je toevallig 2 mannen?

Ik denk haast wel dat het twee mannen zijn. Bij dit soort lastig te zien heb ik mij laten vertellen.. Al had de magere man in het begin de felste kleuren. De gezonde vis is duidelijk dominant en heeft al die blauwe gloed, alleen nog niet zijn donkerrode kleuren.

Het aquarium heb ik extra schuilplaatsen en planten geplaatst waardoor ze elkaar niet meer tegenkomen. Bij de aquariumzaak zaten ze bij elkaar in een open bak.

Denk je dat hij gewoon heel mager is en veel moet eten?

Ik heb ze ook gehad en 2 mannen ging niet goed hier maar dan had ik wel ook 2 vrouwen bij destijds. Als de andere hem met rust laat hoop ik dat hij gaat aansterken door te eten want ik zie verder niets aan de vis behalve dat hij vermagert is.

Ze zitten nu beide aan het andere uiterste van het aquarium. Voorlopig even opletten met voeden dus. Bedankt voor de second opinion! 🙂

Als ik vragen mag, hoe groot was dat aquarium? Ik verwacht namelijk nog 4 exemplaren erbij binnenkort in een 100cm aquarium. Als dat niet gaat moet ik dat afzeggen.

Ik heb hem weer apart genomen maar afgezien van wat microwormen gisteren wil hij vandaag niet eten. Hangt een beetje op het blad.

Is er iets waardoor ik kan zorgen dat hij geforceerd wat energie binnen krijgt in de hoop dat hij actiever wordt?

Ik had ze in een 60 cm dus niet zo groot.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan