Wat is er nieuw

Badis badis bengalensis

• Onderwerp starter Onderwerp starter MissMalawi
  • Startdatum Startdatum
M

MissMalawi

Guest
Hee allemaal.

Vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen.
Op dit moment heb ik dit visbestandje in mijn 60x30x40 bakje:
8x Paracheirodon simulans.
6x Corydoras pygmaeus.

Hier wilde ik eigenlijk heel graag een groepje/harem badis badis bengalensis aan toevoegen. Vroeg me af of dit uberhaupt kan, en zo ja welke verhoudingen.
Eventuele tips voor mijn bestand zijn altijd welkom.

Ik denk dat je al wel op zo n 50cm aan vis zit dus zou er niet al teveel bij gaan zetten. Ze kunnen soms vrij fel zijn hoor. Ik had een koppel in mijn 60cm destijds.

Het is vaak lastig om aan vrouwtjes te komen overigens.

Ik kan via een kennis eraan komen 🙂

Maar als het te druk is laat ik het lekker zo 😉

Reken gemiddeld 14x3.5 cm=50 cm.
Dan heb je iets over als je uitgaat van 1cm vis per liter.
Maar met nog meer zal het wel vol worden hoor en de Badis kan een echt baasje zijn heb ik gemerkt.

Het is thans Dario dario.

Ze eten alleen levend voer en na zeer lange gewenning diepvries voer. Vlokken worden dus niet gegeten.

Lastig voor als je op vakantie wil. 😉

Wennen ze ook niet aan vlokken want ik gaf hoogstens 2 a 3x per week levend voer. Verder gewoon vlokken.

Een betta man anders?
Of koppeltje colisa chuna zou dat gaan?

Anders laat ik het lekker zo hoor 😉 vind het verders prima.
Heb vaker dario dario gehad, ging altijd goed, maar was meer of dit ook kon met m'n huidige bestandje.
Visjes zijn allemaal wel klein hoor dus denk dat 50cm ruim genomen is.
Maar wil zeker geen overbevolking dus luister zeker naar jullie 🙂

Ik ging uit van de 3.5 cm die ik vond via Google 😉 .
Tja altijd lastig he om een keus te maken. Een betta man is ook erg mooi hoor.
Als het karakter goed is zou dat best goed kunnen gaan. Ik heb een vrouw in de 60cm met de Panda s en dat gaat prima hier.

Zelf ook nog nooit problemen gehad met een betta, met rustige bewoners gaat het bij mij altijd goed.

Ja als de bewoners maar rustig zijn dan gaat het vaak ook wel goed. ik had eerst 2 Pauwooggrondels erbij maar dat was steeds vechten met de Betta. Dus die zitten nu apart en nu gaat het prima met de Panda s verder.

Ja pauwoogjes kunnen behoorlijk fel zijn 🙂 heb daar ook enige ervaring mee gehad.
Nooit met een betta erbij hoor, maar zelfs naar rustige bijvissen konden ze weleens vervelend zijn 😉

Ik denk dat ik het hier gewoon eventjes plaats.
Ik heb nog een aquarium 60x30x40 met een koppel F.Gardneri en een harempje van E.Dageti.
Zou ik hier iets bij kunnen houden of ook gewoon lekker zo laten?

Heb hier zelf ook een koppel Pauwooggrondels zitten . Zijn heel vredelievende visjes die mijn andere visjes met rust laten.

Sja ik zeg ook niet dat ze het allemaal doen hoor 😉
Maar ze 'kunnen' wel vervelend zijn haha.
Waren ze bij mij soms wel namelijk.

Gaat de Gardneri goed met de Dageti dan??
Beiden veel bovenin en vaak pittig karakter. Nou ja ik heb het ook maar dan in een 1 meter.

Gaat helemaal super hoor, nog noooit problemen met ze gehad.
M'n gardneri man en dageti man zijn beide erg rustig, gaat eigenlijk top.
Heb ze al een jaar samen 🙂

Ok ik had verwacht in een 60cm dat dit problemen zou geven omdat de Gardneri ook erg fel kan zijn.
Maar ja, mooi dat het goedgaat hoor.

Yup, gardneri kan vervelend zijn. Maar dit koppel is vrij mild.
Houdt op dit moment 5 killivis soorten 🙂 en heb dit koppel speciaal geselecteerd uit mijn kweekkoppels die ik had (allemaal in de schuur van mijn opa). Dit koppel is namelijk niet zo fel als de andere die ik heb, die hebben wat meer last temperament haha.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan