bak 40*20*25


Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zegt dus eigenlijk het zelfde als ik ;). Een bak van 60/80 cm is een bak die de meeste beginners gebruiken, dus niet een bak van een paar 100 liter. Waar mee ik dus wil zeggen dat het niet uit maakt of het bakkie nu 40 of 80cm is fouten zullen snel afgestraft worden.

Ik ben ook iemand met een afwijkende mening als het over bakmaten en visbestanden gaat ;)
 
Feit is dat de consument een duidelijk antwoord wil hebben op de vraag of iets kan of niet, geven 'wij' die niet, dan geeft de aquarium/dierenhandel die wel..
xYGYsUvai462Pn2Ujs3O_ypygmE9naaO.jpeg


Misschien soms wat strakke ongenuanceerde stellingen zoals: "in deze maat bak beter geen visjes" is dan misschien zo gek nog niet.
 
Wordt je daar moe van,zeg. Wat een spreker is die man,he.
 
Hahaha..we gaan door en door en door en door en door en door.
Alle argumenten zijn al tig keer herhaald.
 
kellemes zei:
Feit is dat de consument een duidelijk antwoord wil hebben op de vraag of iets kan of niet, geven 'wij' die niet, dan geeft de aquarium/dierenhandel die wel..
v-2XW_O5-8v8gRakjSxPyXB5TR3vXATv.jpeg


Misschien soms wat strakke ongenuanceerde stellingen zoals: "in deze maat bak beter geen visjes" is dan misschien zo gek nog niet.

Mocht het een babyblauw kleurige bak zijn, dan kon het wel.

Maar deze is echt fout. Nu ja, sommige heren zullen er vast wel van houden. :)
 
Ik volg jou punt wel Roy, over die maanvis...

Maar het punt is dat dit topic gestart is door een beginner die vraagt om advies. Dan is het logisch lijkt mij dat mensen eerder geneigd zijn meer liters en ruimte aan te bevelen dan op het randje te gaan zitten van wat technisch mogelijk is.

Het wordt dan meer een expert-stelling topic.
 
Mocht het een babyblauw kleurige bak zijn, dan kon het wel.

Maar deze is echt fout. Nu ja, sommige heren zullen er vast wel van houden. ???
Negeer knop. ook.
 
Ik ben eerder benieuwd naar wat de TS inmiddels al heeft aangeschaft in dat bakje. Die horen we niet meer in de discussie, dus ik heb zo n vermoeden dat de bak al weleens bevolkt kan zijn ;).
 
Die heeft inmiddels het water eruitgehaald en er een gecko ingestopt.
 
D9RM5D_HRgXXAK1nIEvpJcQuhW6okqKK.jpeg


Gewoon een baby koi erin, en met een bioloog of 2 Eheims 1200 2 x per dag water verversen heb je makkelijk stabiele waarden.
 
Nee,toch niet, overheen gelezen.
 
kellemes zei:
Feit is dat de consument een duidelijk antwoord wil hebben op de vraag of iets kan of niet, geven 'wij' die niet, dan geeft de aquarium/dierenhandel die wel..
Q7N64bpHm3VtVCD_xlX-4wuKK4urQgyH.jpeg


Misschien soms wat strakke ongenuanceerde stellingen zoals: "in deze maat bak beter geen visjes" is dan misschien zo gek nog niet.

Ze zien dan goudvissen in zo'n bakje en dan zegt met reden iedereen dat dit niet kan, en gelijk hebben ze.

Gebruik hetzelfde bakje wat aangekleed met enkele plantjes en een beetje drijfplanten met 10 Boraras maculatus of 10 Boraras brigittae erin en dan zullen we nog wel eens zien wat kan of niet kan. ;)
 
Ohhhhh....en zet die zgn. nanovisjes eens in een grotere bak en zie hun gedrag dan eens. Verschil tussen overleven en leven.
 
aquapjotr zei:
Ohhhhh....en zet die zgn. nanovisjes eens in een grotere bak en zie hun gedrag dan eens. Verschil tussen overleven en leven.

Doe je bakken dan weg, kan je in de rivieren gaan kijken hoe de vissen leven.
 
luc zei:
aquapjotr zei:
Ohhhhh....en zet die zgn. nanovisjes eens in een grotere bak en zie hun gedrag dan eens. Verschil tussen overleven en leven.

Doe je bakken dan weg, kan je in de rivieren gaan kijken hoe de vissen leven.

Da's een dooddoener Luc.
Had zo'n opmerking niet van jou verwacht.
Jij weet drommels goed dat geen bak ooit de natuur zal benaderen, maar dat rechtvaardigt nog niet om het goed te praten dat er vissen gehouden (kunnen overleven) worden in 17 liter water.
 
En als je die dieren dan gaat bekijken in het wild, in hun natuurlijk biotoop, dan zie je die nanovisjes die eerder in hun minimum verplichte 5 meter bak zaten, w��r ander gedrag vertonen.

Anyway, size does matter, maar je kan er ook met overdrijven. Ik las onlangs, ik denk hier op dit forum, dat je geen vis mag houden in een 60 liter bak.

Als de vissen een normale levensduur hebben, niet ziek worden, geen lichamelijke afwijkingen en geen psychotisch verdrag vertonen, dan kan er wat mij betreft veel.

Maar blijkbaar zijn er hier een hoop mensen waarbij de vissen op hun sofa komen liggen en hun vertellen hoe ze zich voelen.
 
aquapjotr zei:
luc zei:
aquapjotr zei:
Ohhhhh....en zet die zgn. nanovisjes eens in een grotere bak en zie hun gedrag dan eens. Verschil tussen overleven en leven.

Doe je bakken dan weg, kan je in de rivieren gaan kijken hoe de vissen leven.

Da's een dooddoener Luc.
Had zo'n opmerking niet van jou verwacht.
Jij weet drommels goed dat geen bak ooit de natuur zal benaderen, maar dat rechtvaardigt nog niet om het goed te praten dat er vissen gehouden (kunnen overleven) worden in 17 liter water.

Dezelfde dooddoener als iemand zo'n bakje laat zien met 3 goudvissen in.

En wie beslist dat het niet kan wat ik zeg? jullie, en met welke reden? omdat jullie VINDEN dat het niet kan.
Ik beslis zelf en VIND dat het wel kan.

Ik heb respect voor elke opvatting, ook die van jou naquapjotr,
maar als iemand zo'n bakje laat zien met drie goudvissen dan vind ik dat ik dit met een grote korrel zout mag nemen en dit ook zeggen.
 
In dit topic gaat het over een bruto 20 literbakje( zal netto zo'n 17 liter water zijn ) en daar stop je geen vis in.

Ik heb het over niks anders. Dus .....
 
Oosters bakje met vis - Leuke recepten




bakje met vis van www.leukerecepten.nl

www.leukerecepten.nl � Recepten overzicht





Beoordeling: 2 - 4 recensies - 1 uurZelfgemaakte krokante bakjes gevuld met paprika, peultjes en gemarineerde tilapia en cashewnoten


nou, ?? gewoon niet zo nou,w kijken.
 
aquapjotr zei:
In dit topic gaat het over een bruto 20 literbakje( zal netto zo'n 17 liter water zijn ) en daar stop je geen vis in.

Ik wel.
Iedereen zijn mening zeker? :)
 
Haha...lol..

Was voor Bertus zijn bericht ;)
 
luc zei:
aquapjotr zei:
In dit topic gaat het over een bruto 20 literbakje( zal netto zo'n 17 liter water zijn ) en daar stop je geen vis in.

Ik wel.
Iedereen zijn mening zeker? :)

Ik geloof er niks van Luc, dat jij in 17 liter water een vis cq vissen gaat doen.
 
observeren is leren. Ik heb 15 neontetras en 3 guppen (man) in een 60 liter aquarium (even voor het gemak) De neontetras schieten enkel wel eens naar elkaar toe. Ze zijn allemaal op kleur, dus geen stresssignaal. Ze kunnen zich verstoppen als het ze teveel word. Al zie ik dat de kleinste tetra wel het meest de sjaak is(hij zit dan ook dichterbij de bodem). Lijkt wel een soort pikorde binnen de school. Naar mijn idee niets verontrustends. De guppen laten de tetras met rust. Ze zijn alleen tegen elkaar wel eens aan het stoer doen. Maar het is geen blijvend gejaag. Meer zo van: 'check mijn mooie staart jonge', 'gast die van mij is veel mooier'. En ook daar is de grootste gup ook de meest dominante.

Wat had ik achteraf anders gedaan? Een paar tetras minder. Nu is alles koek en ei. Maar als ze allemaal rond de 3 cm zijn moet ik maar zien hoe het gaat. Kortom af toe eens lekker voor het aquarium zitten om te kijken hoe het gaat.
 
Ieder zijn neigen mening,hoor.
Hoeft niemand aan te tornen.

Zo, ik ga vis bakken, die mijn zoon heeft gevangen,en mee heeft genomen, uit Noorwegen.
Wordt denk 3 in de pan.
 
aquapjotr zei:
luc zei:
aquapjotr zei:
In dit topic gaat het over een bruto 20 literbakje( zal netto zo'n 17 liter water zijn ) en daar stop je geen vis in.

Ik wel.
Iedereen zijn mening zeker? :)

Ik geloof er niks van Luc, dat jij in 17 liter water een vis cq vissen gaat doen.

Het is je vrij om dit te denken.
 
aquapjotr zei:
Ach gut, kommie ook effe gezellig langs.
Fijne bijdrage man.

Dat is inderdaad ook een fijne bijdrage.

Het is wel om te lachen, maar met ��n woord wordt best goed getypeerd hoe figuren zoals jij met andere opinies omgaan.

Nogal hardcore fundie. Nogal veel valse dilemma's, stijl tertium non datur.

Binair, zwart/wit, compromisloos, een derde weg bestaat niet, ...

Weet je wie dat ook deed?

you-are-with-us-or-the-terrorists.png
 
O, dacht dat jij ge zelf bedoelde.
Je blijft maar doorgaan ,he.
Zet jij er nou een PUNT achter?
 
Schandalig hoe de hr. C. op de man speelt. Beledigend tot op het bot.

Waar gaat dit over? Omdat ik vind dat in 17 liter water geen vis kan? Nergens ben ik in dit topic over de schreef gegaan. Heb alleen mijn mening naar voren gebracht!
Waarom heb jij dit nodig?
 
Ik vraag me ��n ding af. Zo'n site als Seriously Fish, daar zit een heel team achter, die checken, double checken en triple checken hun info.

Die hebben een belachelijke goede reputatie in het wereldje.

En toch zeggen, individuen van hier, die niet de onderzoeksmiddelen bezitten, noch de gecombineerde ervaring en deskundigheid van SF hebben:

"Ja, da's een hele goede site, maar hun minimum aquarium grootte moet je niet serieus nemen".

Wel, dat neem ik dus niet serieus.
 
aquapjotr zei:
Schandalig hoe de hr. C. op de man speelt. Beledigend tot op het bot.

Waar gaat dit over? Omdat ik vind dat in 17 liter water geen vis kan? Nergens ben ik in dit topic over de schreef gegaan. Heb alleen mijn mening naar voren gebracht!
Waarom heb jij dit nodig?

Eerst wat uitdagen en dan weer de vermoorde onschuld spelen? Dat heb je al eerder gedaan.

Of is het normaal dat zo'n onzin hier moet verschijnen...

aquapjotr zei:
Ach gut, kommie ook effe gezellig langs.
Fijne bijdrage man.

...? Je gaat even vastleggen wat een fijne bijdrage is. Jij hebt dat recht niet.

Ik speel niet op de man, ik beschrijf letterlijk hoe jij doet.

Luc heeft een mening, maar hij mag die niet hebben. Het is zelfs zo erg dat je dan maar besluit dat je hem niet ligt te geloven.

Ik heb er trouwens geen probleem mee, wanneer je voor jezelf vindt dat die 17 liter niet kan.

Niks fout mee.

Er zijn er andere die w�l vinden dat het kan. Die daar ervaring mee hebben en getuigen dat het mogelijk is.

Waarom moet jij dan je mening '17 liter kan niet' opdringen aan een ander? En op zo'n manier dat het 'law' is.

Weet je, als het over echte zwart/wit zaken gaat, dan ben je er wel snel bij dat die kunnen ingevuld worden met opinies. Dat is zo niet, maar vooruit.

Maar wanneer het w�l over opinies gaat, dan moet het gebeuren zoals de Grote Pjotr het zegt, of je gelooft het desnoods niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan