Wat is er nieuw

Bakjes van loaches

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loaches
  • Startdatum Startdatum
L

Loaches

Guest
sinds kort mn 120cm bakje opgestart en het aantal bakken gereduceerd naar 3.. (1x 180cm 1x120cm en een meterbakje)
Dit is het tot nu toe geworden
02Ge6LXtr9evfLr-WoZNOYo9jG4Mskq7.jpeg

De volgende bewoners zijn hierin verhuisd: zoetwaternaalden, verschillende mastacembelussoorten, dwergklauwkikkers, waaierhandgarnalen, een koppel farlowellas en een paar kleine weeraaltjes(als ze groot zijn gaan die naar de 180cm)
Qua apparatuur zit er 1400L/U filtratie op en 2x 10.000K LED en 1x RGB LED (de rgb installeer ik vanmiddag, ik heb net mn controller binnengekregen)

De beestjes lijken allemaal gelukkig, maar tips altijd welkom

02Ge6LXtr9evfLr-WoZNOYo9jG4Mskq7.jpeg

De pauwoogalen zijn niet schuw

En de 180 zoals die er nu bij staat
7bbuRXxkbV-bTBPIUdzsedjUOtl_VaaG.jpeg

Polypterus bijeenkomst
7bbuRXxkbV-bTBPIUdzsedjUOtl_VaaG.jpeg

Thanks!
In de 180 zitten nu:
Groepjes Weeralen, goudalen,polypterus, 2 drakenkopvissen, 2x L010, een black ghost mesvis en een pleco. En nog enkele verdwaalde vissen die ik via via heb overgenomen die in de wc zouden belanden... Gouramiman (heb er een vrouw voor hem bij gekocht hij is nu verliefd) 2 pangasius, maanvissen, corydoras, koppel siamese algeneters en 3 rhombooccelatus)

Een half jaar geleden waren de linker en de rechter weeraal nog even groot..
U4fncXDj5Cn2NvIt67OKRGIVRgazXGWZ.jpeg

Hihi ja maar volgens mij zijn het verschillende soorten, verkocht onder dezelfde naam..

Vandaag even wat mooie stukken spiderwood gehaald, heeft mn kweekbakje toch nog een functie 😉
k1LTvry2VWbjOV8ii4SZvAdacS3IPPnq.jpeg

Mooi stuk hout.:thumbs:

Wat ga je kweken:S
Thanks :daisy: het zijn eigenlijk allemaal kleinere stukken. hoop dat ze een beetje snel zinken dan kunnen ze in mn bak.
De kweekbak was bedoeld voor de zoetwaternaalden,omdat die steeds zwanger zijn, maar het is bij nader inzien toch makkelijker om ze in hun eigen bak te laten,vanwege stress om steeds over te plaatsen, omdat ze de larfjes nog niet lang genoeg vast houden, vanwege onjuist zoutgehalte

De 120 is inmiddels ook wat groener
3lSm5zXqHuImGHN8O5AOwh6pPAlPs1JN.jpeg

Farlowella's

Meneer de betta

Gobies, erg grappige dieren

En natuurlijk de naaldjes :smitten:

Die overigens nogsteeds constant zwanger zijn

Thanks allemaal!
Doe mn best met de plantjes, maar echt groene vingers zal ik wel niet krijgen 😉
In de 120cm bak doen de planten het beduidend beter dan in de 180cm bak, (terwijl ik in de 180 af en toe plantenvoeding doe en in de 120 eigenlijk nooit)zou dit door de verlichting komen? Op de 120 ligt 2x 10.000K en 1x RGB en op de 180 maar 1x 10.000 K en 1x RGB. De 180 is ook 10cm hoger qua waterlijn.
Bij beide bakken blijf ik vrij hoog nitraat houden, is dit altijd met veel planten of moet ik toch eens co2 overwegen?

Thanks allemaal!
Doe mn best met de plantjes, maar echt groene vingers zal ik wel niet krijgen 😉
In de 120cm bak doen de planten het beduidend beter dan in de 180cm bak, (terwijl ik in de 180 af en toe plantenvoeding doe en in de 120 eigenlijk nooit)zou dit door de verlichting komen? Op de 120 ligt 2x 10.000K en 1x RGB en op de 180 maar 1x 10.000 K en 1x RGB. De 180 is ook 10cm hoger qua waterlijn.
Bij beide bakken blijf ik vrij hoog nitraat houden, is dit altijd met veel planten of moet ik toch eens co2 overwegen?
Ik had vroeger ook vooral groene vingers van de planten weg gooien hoor xD
Maar het hoogte verschil en de hoeveelheid licht kunnen heel goed samen de oorzaak zijn hoor 😉
CO2 om je hogere nitraat te verminderen middels je planten kan, maar dan kom je terrecht in mogelijke tekorten van fosfaten en micro elementen.

Ik had vroeger ook vooral groene vingers van de planten weg gooien hoor xD
Maar het hoogte verschil en de hoeveelheid licht kunnen heel goed samen de oorzaak zijn hoor 😉
CO2 om je hogere nitraat te verminderen middels je planten kan, maar dan kom je terrecht in mogelijke tekorten van fosfaten en micro elementen.
Hihi 😀 dus er is hoop!
Is het fosfaat dan te laag dat het nitraat niet wordt opgenomen door de planten? Of hou je altijd nitraat zonder co2?
Ik voeg het liefst zo min mogelijk toe, omdat ik behoorlijk gevoelige vissen ertussen heb zitten
En zou 7000k led de planten ook beter laten groeien dan de 10000K?zou ik op de 180 een led erbij op moeten doen?
Sorry voor alle vragen, maar ik lees regelmatig je posts en daarin lijk je behoorlijk verstand van planten ed te hebben🙂

Het lukt me aardig om ze in leven te houden ja 😛
Maar 7.000 of 10.000 maakt niet veel uit voor je planten, met 10.000 zouden ze wat compacter moeten groeien.
Maar je zal altijd nitraat houden, als je dat niet meer hebt stoppen je planten met groeien en krijg je algen.
Of je hebt een plantloze bak xD

Prachtige en aparte beestjes met die pinokkio neusjes 😀
Ze bewegen ook zo statig en elegant tegelijk, fascinerend om te zien.
Toevalllig net op een you tube filmpje van Rachel O'Leary gezien.

Het lukt me aardig om ze in leven te houden ja 😛
Maar 7.000 of 10.000 maakt niet veel uit voor je planten, met 10.000 zouden ze wat compacter moeten groeien.
Maar je zal altijd nitraat houden, als je dat niet meer hebt stoppen je planten met groeien en krijg je algen.
Of je hebt een plantloze bak xD
Oke thanks :thumbs: als je nog tips of advies hebt hoor ik het graag

Ahh lieff 😀
De 180cm is inmiddels weer veranderd, de meeste planten hebben plaatsgemaakt voor spiderwood..
Planten doen het echt slecht in deze bak en of het nou komt door de hoogte (verlichting) of te veel stroming, ik weet het niet, maar ik vind hout ook mooi en de beestjes geloof ik ook wel. De bedoeling is dat de hele bodem vol hout komt, maar aangezien het nogal duur spul is gaat het in fases. De bak draait overigens wel heel mooi en de vissen doen het gelukkig allemaal erg goed.
Momenteel is dit de 180cm:
IMG_1075.JPG

IMG_1077.JPG

De 120 cm heb ik afgelopen maand een probleem mee gehad, maar lijkt nu gelukkig weer gestabiliseerd. De planten doen het hier redelijk, in elk geval een stuk beter dan in de grote bak:
IMG_1079.JPG

En de axelotls die altijd hongerig zijn 😀 en ik moet het raam schoonmaken...
IMG_1082.JPG

IMG_1078.JPG

IMG_1081.JPG

IMG_1080.JPG

Ziet er goed uit!

Alleeb jammer dat de planten niet echt groeien.
Kun je geen hout op marktplaats halen? Zou daar denk ik wel goedkoper zijn dan in de winkel.

Waarvoor is dat zwarte rondje (zuignapje?) op de laatste foto?

Ahh lieff 😀
Dat ben ik nou eenmaal!😀😀:sorry:😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan