Bange vijfstreep barbelen


M

Mathijs033

Guest
Nadat ik mijn aquarium 2 weken had staan besloot ik om dit aquarium te makenwachten voor vijfstreepbarbelen. Er stond al een java varen, anubias nana en cryptocoryne wendtii brown in. Voor de barbelen heb ik de achterkant en de zijkanten zwart gemaakt en grote stekjes amazone kikkerbeet gekocht. Na nog een extra 2 weken (vandaag) heb ik ze gehaald maar ze zijn super super bang ze blijven heel laag op de bodem en verstoppen zich constant. Moeten ze
 
Geef ze even de tijd. Grote kans dat je een groepje jonge diertjes hebt gekregen. Bij veel mensen zijn ze vrij schuw, maar bij ons is dat zeker niet het geval. Zorg dat je ook een beetje de 'hoogte' in gaat met stenen/hout en voldoende planten. Laat de wortels van de kikkerbeet wat groeien, zeker in het begin. Dan moeten ze zich normaliter vanzelf laten zien en na een tijd moeten ze zich gewoon op hun gemak voelen.

Hoe groot is je bak en laat even weten of ze wel naar voren komen als de lamp uit is (hadden wij eerst namelijk). En een foto zou nog beter zijn :D
 
Heel gewoonlijk dat vissen schuw zijn het begin na de aankoop. Laat ze zoals Hobbeldino zegt eerst even wennen.
Schuwheid van de vissen kan door vele oorzaken komen, denk aan de grootte van je school vissen, dicht beplant of niet (3 soorten zegt nog niks), verlichting etc...

Met meer informatie kunnen alle forum leden wat meer over vertellen of adviezen geven :)
 

Terug
Bovenaan