Wat is er nieuw

Barbus semifasciolatus/schubertibarbeel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1988
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1988

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb 2 schubertibarbelen. Toen ze in de oude bak zaten waren ze altijd bang, als ik een komkommer erin deed, waren ze als 2 "zombies". Naar aan het staren, maar eten ho maar.

Nu heb ik donderdag en vrijdag levende artemia gevoerd i.v.m. Nieuwe corydasjes (winkelier gaf aan dat dit goed voor de kleur was). Hier vlogen alle vissen heel goed op

Nu heb ik vandaag vuurgarnalen toegevoegd en zag zojuist tot mijn grote verbazing eentje (grote) verdwijnen in de bek van mijn schubertibarbeel. 🙁 Is dit een vergissing of eten deze barbelen garnalen? :S

Ik hoor het graag!

Op groeneters na lusten verder alle vissen wel diertjes die in hun bek passen dus is zeker geen vergissing.

Dank voor je reactie. Raak ik nu alle garnalen kwijt of zal er zo af en toe eentje verdwijnen? Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat ik nog meer afwisselender ga voeren (diepvries rode mug/witte mug), daphia droogvoer, krill gran, vlok, tablets b, groene tabs en granulaat.

Ik weet niet hoeveel garnalen je hebt maar als dit geen hele grote groep is zal de kans groot zijn dat ze allemaal worden opgegeten.
Levende diertjes die zich door de bak verplaatsen blijven meestal toch aantrekkelijker dan al het voer wat je noemt maar wie weet...

Ik had er 50 gekocht en was van plan er nog bij te kopen, maar hier zal ik dan nog maar mee wachten.

Dat zijn er flink wat,vuurgarnalen kweken heel snel en veel dus de kans dat ze het redden in je bak is wel behoorlijk.

Ik hoop het 😉, maar ik hoop ook dat ik ze nog ooit zal zien, want zou het sneu voor de beestjes vinden als ze zich continu moeten verstoppen, dus maar even afwachten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan