Wat is er nieuw

Barst in glas na lossnijden wand

Ronald1992

Member
Lid geworden
5 november 2025
Leeftijd
34
Hallo allemaal. Na een aantal goede adviezen ben ik begonnen met het realiseren van een intern bioloog.

Ik heb een aquarium afgehaald van 150 breed 80 en 92 hoog. In het aquarium zit een dubbelen glazen achtwand. Deze heb ik los gesneden met als doel deze op de bodem te plaatsen omdat er aan de onderzijde een inloop zat. Deze wil ik bovenin maken. Tijdens het lossnijden is er teveel spanning op het glas van de droogkamer gekomen. Nu zit er een barst in.

Mijn vraag is. Is dit zo te repareren? Er komt een zelfgemaakte achterwand voor. Er zit een extra glasplaat aan de binnenzijde van de droogkamer ( wel dunner) Deze is niet door.

Bijlagen

• 20251110_192510.jpg
    20251110_192510.jpg
    990.8 KB · Weergaven: 43
  • 20251105_162723.jpg
    20251105_162723.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 41
Je kunt er voor de zekerheid een dun glasplaatje op kitten.

Je kunt er voor de zekerheid een dun glasplaatje op kitten.
Ohh top! Zou dit ook met plexiglas kunnen of ben ik nu aan het vloeken?

Ohh top! Zou dit ook met plexiglas kunnen of ben ik nu aan het vloeken?
Dat durf ik niet te zeggen. Zou ik even aan een aquariumbouwer vragen.
Ik weet alleen dat bij een verhuizing mijn bodem van een tweemeter aquarium gebarsten was en een aquariumbouwer heeft daar een glasplaat overheen gekit en nooit gelekt. Wel goed kitten.

Dat durf ik niet te zeggen. Zou ik even aan een aquariumbouwer vragen.
Hopenlijk kijkt er iemand mee. Bedankt voor de reactie!

De eerste vraag die ik heb is, waarom een intern bioloog als je voor een echt bioloog had kunnen gaan?

Maar je glas kan je waarschijnlijk wel herstellen als je een plaat van gelijke dikte erover kit.
Let wel, nieuwe kit hecht slecht op oude kit dus daar zal je ff rekening mee moeten houden qua maten van je glasplaten.

De eerste vraag die ik heb is, waarom een intern bioloog als je voor een echt bioloog had kunnen gaan?

Maar je glas kan je waarschijnlijk wel herstellen als je een plaat van gelijke dikte erover kit.
Let wel, nieuwe kit hecht slecht op oude kit dus daar zal je ff rekening mee moeten houden qua maten van je glasplaten.
Vond de oplossing wel makkelijk. Niet teveel poespas. Is mijn eerste aquarium met bioloog en zag door de bomen het bos even niet meer.

Bedankt voor de tip!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan