Heel vreemd ja.
We gaan maar uitsluiten... Staat nu een bakje met gravel uit de bak in osmosewater met een beetje turf, eens kijken hoe dat zich gedraagt.
pH 6.25
Ja, zeker wanneer het de bodem is die ik specifiek heb uitgekozen omdat deze inert zou zijn...Dat is wat ik inderdaad ook zou opperen... maar zou wel vervelend zijn als het iets in de bak is wat ervoor zorgt dat de pH niet fatsoenlijk wil dalen.
Verschil is bijna 1 pH, gezien de beginwaarden 🤔Dag 1 van het vergelijkend onderzoek:
Bakje water met alleen turf begon op pH 6.41, is nu 4.41.
Bakje water met turf en gravel begon op 6.25, is nu 5.11.
Ja dat is een verschil, maar niet echt significant te noemen.
TDS is in allebei de gevallen gestegen van 8 naar rond de 80.
Jawel, maar super wetenschappelijk is het niet, hoeveelheid water en turf is niet 100% gelijk.Verschil is bijna 1 pH, gezien de beginwaarden 🤔
Nee oké. Je zou nog een leeg bakje water en een bakje water met gravel kunnen proberen 🤔Jawel, maar super wetenschappelijk is het niet, hoeveelheid water en turf is niet 100% gelijk.
Hier ook maar even een update.
Ik verwacht morgen een belletje van de LFS over de afwikkeling van het bodemprobleem. Ze beloven het te gaan oplossen, dus ik wacht het maar even af.
Om even aan te geven dat ik wel erg blij ben met hoe de bak erbij staat, hier even een filmpje van de dieren en de planten.
Dat zijn ze zeker ja 🙂Een gulzige bende Ben!
Is dat een groenvoer tablet?
5 a 6 keer per week maar....Zo te zien voer je ze bijna nooit![]()
Duidelijk te weinig5 a 6 keer per week maar....

Simpel. Van de ornaticauda kun je blijkbaar meer in je bak houden dus die worden hetHoe moet je daar nou tussen kiezen?

Klopt, al zijn die wel weer wat schuwer 😉Simpel. Van de ornaticauda kun je blijkbaar meer in je bak houden dus die worden het![]()
Ik ging hier voor kwantiteit niet kwaliteit
Maar minder schuw is beter en helemaal in dat vieze water dus de albimarginata dan.

Noujaa! staat Ben z'n bakje een beetje vies te noemen![]()

Simpel, je gaat gewoon een strootje trekkenEen groepje van 5 albimarginata of een groepje van 6~8 ornaticauda. Hoe moet je daar nou tussen kiezen?

Hoera het wordt een baby OrcaIene miene mutte, tien pond grutten...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.