"Bearding" bij Yellow lab


jomi

Member
Lid geworden
31 december 2020
Berichten
17
Leeftijd
49
Na een zoektocht op internet ben ik tot nu toe niet heel veel wijzer geworden. In het Engels noemen ze het "Bearding", en het komt er op neer dat mijn Yellow lab van geel naar zwart aan het (terug) verkleuren is in de kop en buikregio.
Deze Yellow, was de dominante van het stel maar lijkt nu wat gedomineerd te worden door de "jongere"generatie. Hij eet wel (en "vecht" er ook voor) maar anders dan dat zit hij wat terug getrokken op zijn paaiplek, welke hij nog wel verdedigd. Dus "pit" zit er nog wel in, maar goed ziet hij er niet uit, en qua gedrag is hij ook niet meer wat hij eens was.

Weet iemand hier iets meer van? Of het herstelbaar is, of dat dit een aflopende zaak is?

Hoor graag jullie ervaringen en mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt iedereen!
 
Ik denk zelf dat je geen zuivere kweeklijn te pakken hebt. Daar is ook lastiger aan te komen. Een goede L. caeruleus yellow is knalgeel met zwarte onder en bovenvinnen en een blauwige iriserende streep langs rugvin en borstvinnen.

Dominantie veranderd ook gaande weg in een groep. Vissen testen elkaar voordurend en al is er een mogelijkheid om dominatie over te nemen dan wordt dat gedaan.

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan