Bedenkingen bij Aquael Mini Pat én Oxydator.


Jonalies

Well-known member
Lid geworden
5 april 2021
Berichten
183
Leeftijd
70
Voor mijn 30l. Garnalentankje heb ik op aanraden een Mini pat aangeschaft. Ik gebruikte daarvoor van Aquael de sponsfilter, die ik in gebruik had.
De eerste weken gaf de Mini Pat een goed debiet. Op regelmatige basis de spons gereinigd en ook nazicht van de pomp.
Sinds 2 weken stel ik vast dat er nog maar weinig debiet uit de pomp komt, ook al is hij proper . Op min. of max. zetten geeft geen verschil.
Ik begrijp dit niet omdat de Mini Pat nog feitelijk nieuw is.......
Ik heb ook een Oxydator geplaats om van zuurstof te voorzien.. ook in mijn andere tankjes (50l. en 70l. )
Ik krijg het gevoel dat dit niet voldoende is ??? ik zie het aan de slakjes ( die wel iedereen in zijn tankje heeft) die naar de oppervlakte komen... daarvoor was dit niet !
Wat zijn jullie ervaringen met de 2 items ???
Alvast bedankt voor jullie reacties :)
 
Ik heb de mini pat ook gebruikt en met de fijne spons erop wordt het debiet erg snel minder dus daarom ben ik overgestapt op een grovere.
 
Ik heb de mini pat ook gebruikt en met de fijne spons erop wordt het debiet erg snel minder dus daarom ben ik overgestapt op een grovere.
Ik gebruik de spons die erbij geleverd is... lijkt me reeds grof ..? Had u ook het kleine probleem dat de 2 buisjes, die in de spons zitten, snel uit elkaar gingen ? Ik ga ze vandaag aan elkaar kleven....
 
Ik weet zo niet welke buisjes je bedoeld met de mini pat. Volgens mij schuif je de spons om een buis toe met gleuven.
 
Ik weet zo niet welke buisjes je bedoeld met de mini pat. Volgens mij schuif je de spons om een buis toe met gleuven.
idd. bij mij bestaat dit uit 2 stuks... ééntje met doorlatende ribbels en eentje volledig dicht ( wat ik niet te begrijpen vind ) Ik heb reeds gemaild met Aquael met de vraag waarom het bovenstaande zo geleverd wordt.....
 
idd. bij mij bestaat dit uit 2 stuks... ééntje met doorlatende ribbels en eentje volledig dicht ( wat ik niet te begrijpen vind ) Ik heb reeds gemaild met Aquael met de vraag waarom het bovenstaande zo geleverd wordt.....
En ik kreeg antwoord dat men niet wist "waarom" !!!
 
idd. bij mij bestaat dit uit 2 stuks... ééntje met doorlatende ribbels en eentje volledig dicht ( wat ik niet te begrijpen vind ) Ik heb reeds gemaild met Aquael met de vraag waarom het bovenstaande zo geleverd wordt.....
De spons moet om de buis met sleuven. De andere buis is een verlengbuis. Als je de spons lager wilt hebben in de bak.
Zodat deze niet zo hoog hangt.
Tenminste dat lijkt mij logisch. Als het dichte buisje ook in een deel van de spons zit, dan is dat nutteloos. Daar stroomt geen water door de spons.
 
Ik heb geen verlengbuis dus zou wel een foto hiervan willen zien of ik begrijp het verkeerd. Ik kan de spons van een mini pat niet lager doen en de spons komt zeg maar tegen het motorhuis aan. Net als op de foto uit mn link.
 
De spons moet om de buis met sleuven. De andere buis is een verlengbuis. Als je de spons lager wilt hebben in de bak.
Zodat deze niet zo hoog hangt.
Tenminste dat lijkt mij logisch. Als het dichte buisje ook in een deel van de spons zit, dan is dat nutteloos. Daar stroomt geen water door de spons.
Het behoort tot de spons en natuurlijk volledig nutteloos , zie foto en kan goed zien waar énkel de doorstroming is op de spons...
 

Bijlagen

  • 289544966_709236840141263_9145870500282527832_n.jpg
    289544966_709236840141263_9145870500282527832_n.jpg
    163.5 KB · Weergaven: 49
  • 289608157_1060439831267186_714145660095511097_n.jpg
    289608157_1060439831267186_714145660095511097_n.jpg
    198.4 KB · Weergaven: 53

Hier zie je halverwege de pagina hoe ik het heb en dat is enkel een korfje waar de spons om komt en zo heb ik er 3 of 4 van liggen.
 
Klopt en daarom keek ik op van verlengstukjes of hoe je het maar wil noemen. op het motorhuis druk je het inlaatstuk wat in de spons zit en dat is een soort van korfje zoals is te zien.
 
Vreemd want mijn binnenwerk van de mini pat is anders.
Idd.. iki weet niet waar men dit vanonder het stof hebben gehaald !! Moest ik het nog elders dan Aquael gekocht hebben.... Ik heb de foto's + bijbehorend bericht naar Aquael zelf gezonden.. en alhoewel ik geen tijd heb, moet ik iets verzinnen want het water staat nu stil !! Zo kan ik heel mijn populatie verliezen !!
 
De mijne en die uit de video hebben een lang korfje en jij een wat langere tuit en een kort tuitje. Komt denk ik qua lengte op hetzelfde neer want langer dan de spons kan het niet zijn natuurlijk want anders sluit de spons niet aan op het motorhuis.
Omdat jouw tuit dicht is heb je volgens mij minder trek van water omdat dit bij de jouwe alleen door het korfje gaat en dan dus niet door het bovenste deel van de spons vermoed ik.
 
Zou hem gewoon weer in elkaar zetten en aanzetten in je aquarium. Een nieuwe mini pat bestellen en je oude spons daarop schuiven.
 
De mijne en die uit de video hebben een lang korfje en jij een wat langere tuit en een kort tuitje. Komt denk ik qua lengte op hetzelfde neer want langer dan de spons kan het niet zijn natuurlijk want anders sluit de spons niet aan op het motorhuis.
Omdat jouw tuit dicht is heb je volgens mij minder trek van water omdat dit bij de jouwe alleen door het korfje gaat en dan dus niet door het bovenste deel van de spons vermoed ik.
Zéér juist ! Ik ga nu de spons op een andere pomp aansluiten tot ik bericht heb gekregen van Aquael. Ik begrijp niet dat men zoiets levert !!
 
Zou hem gewoon weer in elkaar zetten en aanzetten in je aquarium. Een nieuwe mini pat bestellen en je oude spons daarop schuiven.
Dit heb ik ,natuurlijk, gedaan maar er komt geen doorvloeing..... en dit moet onder garantie vallen !
 
Ik moet zeggen dat ik de laatste 6 jaar diverse heb gekocht en dit nog niet eerder heb gezien dus misschien is het een oud type. Ik durf het niet te zeggen.
 
Ik moet zeggen dat ik de laatste 6 jaar diverse heb gekocht en dit nog niet eerder heb gezien dus misschien is het een oud type. Ik durf het niet te zeggen.
Dit kan maar men mag zoiets niet verkopen !
 

Dit heb ik ,natuurlijk, gedaan maar er komt geen doorvloeing..... en dit moet onder garantie vallen !
Dat snap ik wel maar dan zou ik later wel over garantie in overleg gaan. Eerst het aquarium redden.
 

Terug
Bovenaan