Wat is er nieuw

beestje/worm/prik wat is het ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gastromyson
  • Startdatum Startdatum
G

gastromyson

Guest
hallo,

Een kennis van me kwam met deze foto van een beestje die hij vond in een aquarium van hem.
is een 5 cm lang en foto gemaakt met een telefoon.
Iemand een idee wat het is?
worm_almere.jpg

Nog nooit gezien.
Vreemde kop.

Mss is zoeken op zo'n waterdieren zoekkaart? Edit: zoiets, klikkerdeklik. Iets van een waterkever of muggenlarve?

Lijkt een kokerjuffer, maar die zijn volgens mij ene stuk kleiner? En deze heeft dan ook nog eens geen koker..

het doet mij aan een worm denken, gezien de lengte en de "snor"
Op larven valt weinig te vinden... de meeste larven hebben hun pootjes aan de zijkant van het lichaam zitten... dat heeft deze duidelijk niet... misschien wel aan de onderkant... ?

Als je googled op wormen krijg je wel wat resultaten die wat dichter in de buurt komen, het hoofd vind ik behoorlijk op een jonge bobbit worm lijken, alleen zon worm heeft dan ook weer pootjes of iets in die richting...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee,

ik ga nog eens rondzoeken op lang leven google... mocht ik wat vinden, laat ik het zeker weten

die bobbit worm is meer een zoutwater borstelworm deze zit in zoet water.
Ben nog niet echt iets tegen gekomen wat er op lijkt.
Ik ga volgende week naar hem toe en hij probeert hem in leven te houden zodat ik het diertje wat beter kan bestuderen.
En misschien houden als huisdier 🙂

Daar kwam ik later idd ook achter 🙂

ben erg benieuwd naar wat het nou is...

Lijkt wel een afgescheurd blaadje haha

we zijn er achter na heel veel zoeken pffff 🙂
het is een larve van een langpootmug
http://nl.wikipedia.org/wiki/Langpootmuggen

zo vandaag weer een stuk wijzer
bedankt allen voor het mee denken en zoeken.

Ozo,een Emelt.
Ik ook weer wat geleerd.

wat ik echter vreemd vind is dat op wikipedia omschreven wordt dat ze ondergronds leven en dat ze bladeren eten van planten in bijvoorbeeld akkerbouw...
Hoe komt zoiets in een aquarium terecht... zelfs bij emerse plantengroei zou de grond te nat zijn want dan staan de wortels alsnog onder water... en alsnog vind ik de kop van de foto niet lijken op die van de larve van de langpootmug... op de foto lijkt het beestje meer snorharen te hebben zoals kuhlis deze hebben of corydoras'...

Gemorft?

wat een handige website!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan