Wat is er nieuw

Beestjes op Salvinia Natans

• Onderwerp starter Onderwerp starter Flavio
  • Startdatum Startdatum
F

Flavio

Guest
Goedemorgen allemaal,

Zojuist wilde ik mijn aquarium gaan verschonen en was ik al het Salvinia Natans tijdelijk in een emmertje aan het stoppen. Tot mijn grote schik zitten er bijzonder veel bruine 'beestjes' op de bladeren van de Salvinia. Als ik het moet vergelijken, lijkt het een beetje op een luizensoort welke je tegenkomt bij tuinplanten. Enige is dat deze beestjes bruin zijn.

Heeft iemand enig idee wat dit exact zijn en of het kwaad kan? Gif spuiten lijkt me een slecht plan.. 😉 Heb het er in ieder geval liever uit, toch niet helemaal een fris idee.

Bladluis is het eerste waar ik aan denk..
Had ik ooit ook.. gewoon zoveel mogelijk eraf spoelen, dat blijven doen totdat de bulk er af is.
Verder ervoor zorgen dat er niet teveel rottend bladafval in de bak drijft, dus ook de beschadigde bladeren er uit halen, dat is namelijk waar ze liefst van eten.
Gewoon volhouden, ik hoor wel eens dat ze hardnekkig kunnen zijn maar zelf was ik er na een week of 2 wel zo'n beetje van af..
Verder kan bladluis trouwens geen kwaad.

Waarschijnlijk geen bladluis maar springstaartjes. Volkomen onschadelijk, je hoeft helemaal niets te doen

AquaVISie zei:
Waarschijnlijk geen bladluis maar springstaartjes. Volkomen onschadelijk, je hoeft helemaal niets te doen
yep!

Dank voor jullie reacties! Gelukkig is het ongevaarlijk / niet schadelijk voor het aquarium!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan